پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 17.05.2013, 19:31


سحام نیوز: محمد حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی؛ در نامه ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، از رفتار نیروهای امنیتی در برخورد با خانواده های فعالین سیاسی-اجتماعی؛ انتقاد نمود.

به گزارش سحام، فرزند مهدی کروبی با اشاره به حادثه بهمن ماه سال گذشته و یورش همزمان ماموران امنیتی به منزل وی و دو تن از دختران میرحسین موسوی؛ ضمن انتقاد از برخورد صورت گرفته و ضبط اموال همسر و فرزندانش؛ از آیت الله خامنه ای خواسته که نظارت بیشتری را بر روی این دستگاه های اطلاعاتی داشته باشد. وی در بخشی از نامه خود آورده: “شما عمل آقای احمدی نژاد رئیس دولت مستقر کنونی در مجلس؛ علیه برادران لاریجانی را به درستی خلاف شرع و اخلاق و قانون دانستید! آیا ضبط اموال شخصی خانواده فعالین سیاسی–اجتماعی، خلاف شرع و اخلاق و قانون نیست؟”

در صبح ۲۳ بهمن ماه سال گذشته و در آستانه دو سالگی حبس رهبران جنبش اعتراضی مردم ایران؛ نیروهای امنیتی به منزل محمدحسین کروبی یورش بردند.

در این اقدام که با حضور نماینده دادستان انجام شده بود، ۷ مامور امنیتی تمامی وسایل شخصی از جمله لپ تاپ و تلفن همراه و نیز اسناد و مدارک شناسایی و کارت های بانکی خانواده حسین کروبی را ضبط نموده و با خود بردند. این اقدام ماموران حتی شامل رایانه های شخصی دو نوه ی آقای کروبی نیز شده بود.

در آن روز، فرزند مهدی کروبی و دختران میرحسین موسوی، برای ساعاتی بازداشت و پس از انتقال به دادسرای اوین؛ بازجویی شده بودند.

پیشتر از این حادثه، در بهمن ماه سال ۸۹، طی اقدامی هماهنگ، ماموران امنیتی ضمن یورش به منزل آقایان کروبی و موسوی و دستگیری این دو رهبر به همراه همسرانشان و نیز دستگیری علی کروبی(فرزند سوم آقای کروبی) و همسرش؛ برای بازداشت محمدحسین کروبی به منزل وی نیز یورش برده بودند و با شکستن درب منزل، به علت ناکامی در دستگیری وی؛ مدت ۲۰ روز در آنجا مستقر شدند.

اکنون بیش از ۸۲۰ روز از حبس و دستگیری غیرقانونی رهبران جنبش می گذرد.

آقایان کروبی و موسوی، ۴ سال پیش در چنین ایامی، برای تلاش در جهت بهبود شرایط بحرانی کشور؛ وارد عرصه انتخابات شدند.
اما متاسفانه در کودتایی از پیش طراحی شده؛ محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس دولت منصوب شد.

پس از آن ایام؛ هر روزه شاهد تحقق پیش بینی های این دو نامزد انتخابات پیشین در خصوص فساد و ناتوانی دولت احمدی نژاد در اداره کشور، هستیم.

متن کامل نامه محمدحسین کروبی به آیت الله خامنه‌ای را به نقل از صفحه فیس بوک وی؛ در ادامه آمده است:

حضرت آیت الله خامنه ای
رهبرجمهوری اسلامی ایران
با سلام

همانگونه که در جریان قرار گرفته اید، در تاریخ بیست و سوم بهمن ماه ۱۳۹۱ ماموران امنیتی به اتفاق نماینده دادستان که با پوشاندن سر و صورت، خود را به هیبت شبگردان در آورده بود؛ به منزل شخصی اینجانب و دو تن از فرزندان مهندس میرحسین موسوی، یورش آورده و ضمن تفتیش؛ بیش از ۳۰ قلم از اموال منجمله اسناد هویتی، ملکی و مالی و تلفن همراه و رایانه شخصی من و دیگر اعضا خانواده‌ام و نیز وسایلی دیگر را ضبط نموده و با خود بردند و پس از سه هفته تنها شناسنامه و کارت ملی و دوقلم دیگر را بازپس دادند.

جناب آیت الله خامنه‌ای
بیش از دوسال پیش نیز، در روز حصر و حبس غیر قانونی پدر و مادرم؛ ماموران امنیتی با حمله به منزل شخصی من و شکستن قفل منزل، آنجا را به مدت ۲۰ روز در اشغال خود در آورده بودند. پس از این حمله نیز پرونده تحصیلی فرزندانم را از مدارس محل تحصیلشان گرفته ومدت ۴ ماه ضبط نموده بودند. پاسپورت من نیز بیش از سه سال است که ضبط شده و اجازه خروج از کشور حتی برای سفر حج را نیز نیافتم.

این در حالیست که ساواک در دوران رژیم سابق بارها به منزل جد مبارز و پدر مجاهدم حمله کرده بود، اما این حملات برای یکبار نیز به ضبط اموال شخصی و خانوادگی آنان منجر نشده بود؛ و بنا به نقل متواتر مبارزین قبل از انقلاب، ساواک هیچگاه اقدام به ضبط اموال شخصی مخالفین سیاسی نمی نمود. ماموران امنیتی ساواک حداقل شأنی برای خود قائل بودند و به حوزه خصوصی افراد وارد نمی شدند اما گویا برای مأمورین امنیتی کنونی حد و مرز مفهومی ندارد.

آیا امام و ملت قیام کردند که سازمانی خشن تر و غیر اخلاقی تر از ساواک در ایران زمام امور امنیتی را در دست گیرد؟

حضرت آیت الله خامنه ای
شما عمل آقای احمدی نژاد رئیس دولت مستقر کنونی در مجلس؛ علیه برادران لاریجانی را به درستی خلاف شرع و اخلاق و قانون دانستید! آیا ضبط اموال شخصی خانواده فعالین سیاسی – اجتماعی، خلاف شرع واخلاق وقانون نیست؟ (لازم است به اطلاع برسانم که ضبط اسناد و مدارک شخصی برای ایذاء مخالفین سیاسی به یک رویه توسط دستگاه های امنیتی در جمهوری اسلامی تبدیل شده است.)

لذا از جنابعالی انتظار هست که برای حفظ آبروی حکومت دینی با توبیخ این افراد و جلوگیری از تکرار این اعمال غیر اخلاقی و غیر شرعی دستور مقتضی برای اصلاح این رویه ها را صادر فرمائید و عندالزوم میزان تمکین مأموران امنیتی از دستورات جنابعالی را در نامه بعدی به اطلاعتان خواهم رسانید.

محمد حسین کروبی
تهران
۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024