پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 14.05.2013, 14:32


جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن تشکر از سید محمد خاتمی بابت راهبری و هدایت گروه‌های اصلاح‌طلب از حضور شجاعانه هاشمی رفسنجانی در انتخابات پیش رو استقبال کرد.

متن کامل این بیانیه که در سایت  نوروز منتشر شده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در شرایط خطیر كنونی كه كشور ما با آن دست به گریبان است، انتخابات یازدهم ریاست جمهوری فرصتی تاریخی است كه برگزاری انتخابات سالم، آزاد و رقابتی در آن مقدمه اصلاح وضعیت كشور و خروج از بحران‌های مختلف خواهد شد.


تمامی تلاش‌های نیروهای دلسوز و علاقه‌مند به كشور كه به تحولات جاری از منظر حفظ منافع ملی و دور كردن كشور از تهدیدات بزرگ می‌نگرد، خصوصا جریانات اصلاح‌طلب، استفاده از این فرصت‌های تاریخی برای اصلاح روندهای جاری و ایجاد شرایطی در كشور بوده است كه شاهد برگزاری انتخاباتی باشیم كه رأی مردم در آن حرف اول و آخر را بزند و فارغ از دغدغه‌هایی كه انتخابات بحث برانگیز 88 در جامعه ایجاد كرده است، حضوری حداكثری و توأم با امید به امكان ایجاد تغییر وضعیتی كه در آن بسر می‌بریم، را شاهد باشیم.


جبهه مشاركت ایران اسلامی در كنار تمامی تشكل‌ها و گروه‌های اصلاح‌طلب، حضور شخصیت‌های مورد احترام و اعتماد ملت را در میان كاندیداهای انتخابات، پیش‌نیاز اصلی حضور و جلب مشاركت مردم در انتخابات می‌داند. تلاش گسترده اصلاح‌طلبان جهت دعوت از آقایان خاتمی و هاشمی رفسنجانی، با هدف حفظ یكپارچگی احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب و حضور اثر گذار مردم در انتخابات بوده است. جا دارد از ایفای نقش جناب آقای خاتمی برای راهبری و هدایت گروه‌های اصلاح‌طلب به تحقق شرایطی كه در نهایت حضور شجاعانه جناب آقای هاشمی رفسنجانی را به عنوان كاندیدای انتخابات یازدهم فراهم آورد، تشكر نماییم و ضمن استقبال از حضور آقای هاشمی رفسنجانی حمایت بی‌دریغ خود را از ایشان در گام نهادن در مسیری كه علی‌رغم دشواری‌ها امید به تحول و اصلاح امور را برای ملت به ارمغان می‌آورد، اعلام می‌نماییم. امید است حاكمیت این فرصت را برای بازسازی شرایط سیاسی – اجتماعی كشور و حضور و مشاركت مردم در تعیین سرنوشت، مغتنم شمارد و راهی را به سوی پیشرفت و حفظ كشور از مخاطرات داخلی و خارجی فراهم آورد.

بی شك حضور جناب آقای هاشمی در این انتخابات، مجوزی برای تلاش و شورآفرینی تمام جناح‌ها و سلایق سیاسی كشور خواهد بود كه هدفی جز اعتلای میهن و سرافرازی ملت و اعتبار بخشی به جمهوری اسلامی ندارند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی


بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب در حمایت از هاشمی رفسنجانی

1392/2/24

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز با صدور بیانیه ای حمایت خود را از نامزدی آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات در پیش روی ریاست جمهوری اعلام کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است :” سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به عنوان تشکلی سیاسی که همواره راهبردها و دیدگاه‌های خود را ذیل منافع و مصالح ملی تعریف و تعقیب کرده است، با اعلام حمایت از نامزدی آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بر این باور است که این حضور می تواند امکان استفاده از تنها دریچه های امید برای بازگشت کشور به مسیر اعتدال، عقلانیت و پیشرفت را فراهم آورد.”
متن کامل این بیانیه بشرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم
در حالی به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نزدیک می شویم که در نتیجه عدول از مشی مردمسالارانه و حوادث تلخ سال‌های اخیر، شکاف میان دولت و ملت و بی‌اعتمادی عمومی به حاکمیت به بیشترین میزان خود رسیده است. همچنین جامعه ایران اینروزها با نقض گسترده آزادی‌های قانونی،‌ قانون گریزی شدید، اعمال شدیدترین اشکال سانسور و محدودیت در کنار ناگوارترین شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی طی سال‌های پس از انقلاب روبه رو است. نتیجه سیاست‌ها و رویکردهای پرهزینه و ناکارآمد حکمرانان کنونی طی هشت سال گذشته برباد رفتن اندوخته‌ها، سرمایه‌ها، فرصت‌های بی‌نظیر اقتصادی و سیاسی، تشدید واگرایی اقشار و اقوام ایرانی و فرسایش شدید توان ملی در استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها در عرصه‌های مختلف بوده است. تورم، گرانی، بیکاری، فقر، رشد اقتصادی منفی، فساد گسترده و بی‌سابقه دولتی، گسترش مفاسد و ناهنجاری‌های اجتماعی و انزوای کشور در سطح منطقه و جهان دستاورد هشت سال حاکمیت یکدست اقتدارگرایان برکشور بوده است.

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم یکی از آخرین فرصت‌ها برای توقف روند مخرب و تباهی آفرین کنونی و در نتیحه نجات کشور از سراشیبی انحطاط و سقوط به شمار می ‌آید. ایران عزیز ما امروز با توجه به تجربه تلخ کشورهای همسایه نیازمند التیام آلام حوادث سال‌های اخیر و وحدت و انسجام ملی برای نجات از بحران‌های خطر آفرینی است که تقریباً همه عرصه‌های اجتماعی،‌ اقتصادی و سیاسی را فراگرفته است. در چنین شرایطی ورود آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان چهره‌ای فراجناحی به عرصه رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند در افکار عمومی امید به توقف روندهای فاجعه آفرین کنونی و امکان بهبود اوضاع را تقویت کند. ایشان در شرایط کنونی از معدود شخصیت‌هایی است که می‌تواند نقطه تعادلی برای همبستگی و همسویی همه نیروهایی باشد که با درک شرایط وخامت‌بار کشور، فراتر از اهداف و مواضع ویژه خود با نگاهی ملی به نجات کشور می‌اندیشند.

جامعه و کشور امروز بیش از هر زمان دیگری به حاکمیت اعتدال و عقلانیت در اداره کشور نیاز دارد و آقای هاشمی رفسنجانی با توجه به سابقه و جایگاهی که در نظام سیاسی و نیز موقعیت خاصی که در میان اصلاح طلبان و سایر نیروهای سیاسی، نهاد روحانیت و بدنه مدیریت تکنوکرات دارد و به ویژه با توجه به مواضع معقول و متوازنی که طی سال‌های بحرانی اخیر داشته‌ است می‌تواند این نیاز مبرم را در سطح مدیریت کشور تأمین کند.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به عنوان تشکلی سیاسی که همواره راهبردها و دیدگاه‌های خود را ذیل منافع و مصالح ملی تعریف و تعقیب کرده است، با اعلام حمایت از نامزدی آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بر این باور است که این حضور می تواند امکان استفاده از تنها دریچه های امید برای بازگشت کشور به مسیر اعتدال، عقلانیت و پیشرفت را فراهم آورد.

ما امیدواریم اقتدارگرایان حاکم به ویژه نهادهای امنیتی نظامی با درک شرایط خطیر کشور، فرصت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را غنیمت بشمارند، از تجربه انتخابات ۸۸ درس بگیرند و از دخالت‌ های فراقانونی و ناصواب در روند انتخابات، که نتیجه‌ای جز رسوایی و فضاحت ندارد، خودداری کنند و در انتخاباتی که تنها نکته مثبت آن وجود تنها یک نامزد است که می‌ تواند به رقابت معنا دهد، به رأی و انتخاب ملت تمکین کنند.
سازمان در روزهای آتی نظرات تفصیلی خود درباره انتخابات ریاست جمهوری در پیش رو را طی بیانیه‌‌ای به سمع ملت بزرگ ایران خواهد رساند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران (شاخه خارج کشور)
۲۳/۲/۱۳۹۲



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024