سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 02.05.2013, 10:56


ایران امروز: در پی سخنان چند روز پیش رفسنجانی درباره اوضاع کشور پس از انتخابات سال ۱۳۸۸،  حیدر مصلحی وزیر اطلاعات گفت: «کسی که خود را پیشگوی حوادث ۸۸ عنوان می کند و می گوید من گفتم، من بیانیه دادم در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.»

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات صبح روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در اختتامیه نهمین همایش سراسری مسئولان هیات رزمندگان کشور با بیان اینکه عده ای به دنبال تطهیر فتنه هستند، گفت: کسی که جزو سران فتنه بوده و انقلاب و نظام به دلیل یک سری ملاحظات او را مانند آن دو تن دیگر چندان محصور نکرده و به او آزادی عمل داده است امروز امر بر او اشتباه نشود که انقلاب یادش رفته این آقا در فتنه چه نقشی ایفا کرده است.

حیدر مصلحی بدون اینکه صراحتا از هاشمی رفسنجانی نام ببرد، گفت: زمانی که رهبری در نماز جمعه آن خطبه‌ها را بیان فرمودند چه کسی بود که نامه بدون سلام علیکم داد.

اشاره مصلحی به نامه‌ی هاشمی رفسنجانی به علی خامنه‌ای در آستانه انتخابات ۸۸ است که او در آن نامه  به اظهارات محمود احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی با نامزدهای اصلاح طلب اعتراض کرده و خواستار دخالت خامنه‌ای شد.

مصلحی درباره رفسنجانی هم‌چنین گفت: «این فرد با تحریک سران ساده لوح فتنه و اطرافیانش مارش فتنه را می‌زد و امروز چشمان بیدار نظام تحرکات وی را رصد می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد اتفاقی مانند سال ۸۸ در کشور رخ دهد.»

هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه ۸ اردیبهشت در دیدار با گروهی او خبرنگاران، نویسندگان، دانشجویان و طلاب اصلاح طلب  با بیان اینكه هم اكنون كشور در مرحله خطر قرار دارد گفت: ۲ سال قبل این حرف را زدم. رسانه های معلوم‌الحال از كلمه خطیر رنجیدند ولی برای اثبات حرفهایم مدرك دارم. ما در مجلس خبرگان رهبری كمیسیونی داریم به نام کمسیون تحقیق كه ۱۲ عضو با رای خبرگان مسئولیت بررسی نقاط ضعف دستگاه های زیر مجموعه رهبری را دارند تا موردی پیدا شد گزارش كنند. سال ۸۷ آقایان این کمسیون به دفتر من آمدند كه شما با آقای احمدی‌نژاد مشكل دارید بیایید مشكلات برطرف شود. البته اینها همان آقایانی بودند كه از ایشان حمایت كرده و تائید تقدس‌سازی هم داشتند. به من گفتند مشكل شما چیست؟ من نشستم و به مدت ۲ ساعت و نیم فهرست مشكلات گذشته و امروز و آینده را بازگو كردم. تا جایی كه آنها گفتند اگر می‌دانستیم نمی‌گذاشتیم وضع اینطور رقم بخورد.

تصویر تکان‌دهنده‌ای از اوضاع کشور

هاشمی رفسنجانی در این دیدار تصویر تکان‌دهنده‌ای از اوضاع کشور اراه داد که محصول عملکرد ۸ ساله‌ی حاکمیت زیر رهبری علی خامنه‌ای بود.

رفسنجانی در این نشست به مشكلات اقتصادی كشور اشاره كرد و گفت: بانك مركزی گفت كه ارز مرجع به هیچ كالایی نمی دهیم. یعنی مردم مایوس شوند كه واردات نداریم. یعنی اینكه رسما اجناس مخفی می شود و خریداران بیشتر می خرند و انبار می كنند. بعد موج عظیمی بلند شد و معاون اول رئیس جمهور گفت: بانك مركزی بی‌خود گفته است. اینجا دیگر دولت ترسید. آنهایی كه حرفشان را به راحتی حذف می كنند آیا می شود به آنها اعتماد كرد. البته از این اتفاقات در این دولت بسیار رخ داده ولی این نمونه به روزش بود كه گفتم.

او افزود: هم اكنون دولت به مردم ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهكار است. همچنین ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به بانكها، ۵۰ هزار میلیارد بابت اوراق مشاركت و ۲۰۰ میلیارد هم حقوق عقب افتاده بنگاهها و پیمانكاران است.

رفسنجانی درباره احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد استاندار من بود، فرماندار من در خوی بود و بخشدار من در ماكو و می‌شناختمش ولی سیاستش این بود كه نیروهای انقلابی حذف و بدنام شوند. و امروز می‌بینیم كه سیاست ما بی‌برنامه و روزمره شده است.

رفسنجانی در ادامه به سیاست خارجی ۸ سال گذشته حاکمیت یکدست اصول‌گرایان اشاره کرد و گفت دولت علنا به كشورهای دیگر می‌گوید بیایید دعوا كنیم. ندای حل من مبارز می طلبند كه بیایید دعوا كنیم. بعد می گویند قطعنامه ها كاغذ پاره است بروید آب زیرش را بخورید. عهدنامه شورای امنیت برای لغوش باید دوباره اجماع شود و این اجماع برای كشور هزینه زیادی دارد. باید كلی از ما باج بگیرند.

دو راهکار برای برون  رفت

اکبر هاشمی رفسنجانی در ادامه اظهاراتش گفت: برای برون رفت از وضعیت فعلی كشور ۲ راهكار دارم. كه هر شخصی كه رئیس جمهور شود اگر این دو راهكار را عمل كند قطعا موفق خواهد شد.
«اولین راهكار این است كه باید بداند حكومت برای مردم است. این نمی شود كه هر كس هركاری دلش بخواهد بكند و به مردم اجازه ندهد اعتراض كنند. مردم صاحب حكومت هستند. خدا هم حق حكومت را تنها به ۱۲ معصوم داد و بعد از آن هر فردی كه مسئول حكومت شد به رای مردم آمد. اگر دولت بر مردم تحمیل شود مردم در شرایط خطر همكاری نمی كنند و هیچ دولت دیكتاتوری نمی تواند در دنیا موفق شود.»
«راهكار دوم موضوع ترمیم سیاست خارجی است. ما با اسرائیل سر جنگ نداریم. حالا اگر عرب ها جنگ كردند ما كمك می كنیم. در زمان جنگ هم پیشنهاد پذیرش قطعنامه از سوی بنده بود. اگر امضا نمی شد تبریز و تهران و اصفهان مورد حمله شیمیایی با هواپیماهای اجاره‌ای فرانسه و روسیه انجام می‌شد و كلی تلفات می‌دادیم. بعد كه صدام به كویت حمله كرد برخی آقایان گفتند برویم از صدام حمایت كنیم. ما از صدام حمایت نكردیم و حتی پناهندگان كویتی را پذیرفتیم و دنیا به ما اعتماد كرد و تحریم‌ها شكسته شد.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024