پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 08.04.2013, 19:53


ستادی موسوم به «آفتاب صبح امید» با هدف حمایت از سیدمحمد خاتمی و از دعوت از او برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، با صدور بیانیه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد.

این گروه وبسایتی نیز راه اندازی کرده و درباره حمایت از خاتمی رای گیری می‌کند.


بیانیه آغازین ستاد “آفتاب صبح امید”
جهت حمایت از حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی
در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران

فرصتی دوباره  برای ساختن ایران

دیرزمانی است که الفبای “سیاست” در این سرزمین کهن که نیکو منشی مردمانش، زینت صفحات تاریخ است، به زشتی هایی آلوده و کرامت و سعادت فردای فرزندانش، در سایه خردستیزی سیاست بازانی که صداقت را وارونه معنا می کنند و ارمغان زرد و پژمرده خزانشان را ریاکارانه “بهار” می نامند، گم شده است. اصلاح و پیشرفت که روزگاری نه چندان دور، واژه هایی پرمعنا،  برآمده از اعتقاد، آرمان و رأی مردم بودند، امروز در غبار برآمده از طبل توخالی دولتمردان، بی معنا جلوه می کند و قرار و آسایش امروز و کرامت و امنیت فردای مردمان کشورمان، طعمه بی تدبیری  می شود..
اما امروز، ایران در دوراهی سرنوشتی تازه ایستاده است. سرنوشتی شایسته دوباره نوشتن که جز با ایمان و همت والای مردم رقم نمی خورد که “إن الله لا یغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بأنفسهم”

یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، فرصتی دیگر فراروی ملت است تا چشمه های زلال “امید” قلبهایشان را به هم گره بزنند و برای “نجات” ایران  با استعانت از خداوند متعال و به پشتوانه درک مشترک از شرایط موجود کشور، حماسه ای نو بسازند. حماسه ای معطوف به بنای دولتی پاسخگو که نماد کارآمدی، صداقت و متکی به رأی مردم باشد. راهی که در آن تجلی آرمان های انقلاب اسلامی در قالب اجرای بدون تنازل قانون اساسی فصل الخطاب همه مسؤولان شود. راهی که  در آن “آفتاب صبح امید” ملت از مشرق سیاست طلوعی دیگرباره داشته باشد.

و اینک ما فرزندان نسل های مختلف این سرزمین، از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی و از جنگ تا سازندگی و از اصلاحات تاکنون، یکدل و یک صدا با تشکیل ستاد “آفتاب صبح امید ” حمایت خودمان را از حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در انتخابات پیش رو اعلام می کنیم.

ما اعتقاد داریم که خردورزی، اصلاح، کرامت، شرافت و اخلاق با نشستن و افسرده به فردا نگریستن، بر تارک سیاست این مرز و بوم جای نمی گیرد و راه “تغییر” نه از آن سوی خط مرزها، نه با انفعال و نا امیدی و نه در انتظار بی عمل که از فهم دردهای مشترکی می گذرد که خیر ملت، منافع ملی ایران، مصلحت جمهوری اسلامی، اقتضای توجه به آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی و بسط عدالت سیاسی و اقتصادی در آن خلاصه می شود و با قبول سنگینی مسئولیتی فراگیر از طرف همه ما میسر و ممکن خواهد بود.

امروز ما آمده‌ایم تا از “ایمان” به “اصلاح” بگوییم و از مردی که وجودش تداعی معنای ” امید” است حمایت کنیم. آمده‌ایم تا امید را دوباره در همراهی با “سید محمد خاتمی” به یاد آوریم. مردی که برای فریاد “زنده بادش برای مخالفان” و به جهت احترامش به خردورزی و اندیشه محوری دوستش داریم.

امروز ما برآمدن آفتاب صبح امیدی دوباره را به انتظار نشسته‌ایم و آمده‌ایم تا با وجود همه سختی ها و دیوارها، همه شک ها و تردیدها و همه اماها و اگرها ، برای “بودن” و “شدن” تلاش کنیم. و امیدواریم که این تلاش، فرصتی بسازد برای باورهای سبز نسلمان، برای تحقق رؤیاهای دیرین پدران و مادرانمان و برای ساختن فردای بهتر و زیباتر فرزندانمان. فرصتی دیگرباره تا سرزمین عزیزمان ایران جایی نه برای ستیزه ها و دشمنی ها که مکانی برای تجلی تعامل و همدلی و حرمت و کرامت انسانها باشد، که در آن ما و همه آنان که غیر ما می اندیشند، دست در دست یکدیگر مجالی بیابند تا به دور از حصرها و حبس ها، به دور از تهمت ها و نیرنگ ها و به دور از داشتن ها و نداشتن ها، به “صبح” سلامی دوباره داشته باشند و باورکنند اینجا دیار عاشقان و ایران سرزمین “عشق” است.

ستاد “آفتاب صبح امید”
۱۹ فروردین ۱۳۹۲

***

توضیحات زهرا اشراقی درباره ستاد حمایت از حضور خاتمی در انتخابات ۹۲

زهرا اشراقی، نوه امام خمینی و همسر سید محمدرضا خاتمی در گفت و گو با “بازتاب”، توضیحاتی درباره نحوه شکل گیری مجموعه آفتاب صبح امید، برای حمایت از خاتمی در انتخابات 92 داده است.

ایده حمایت از سید محمد خاتمی چطور شکل گرفت؟

چندین ماه است که تمامی فعالان سیاسی در رابطه با این موضوع در حال گفت و گو و تبادل نظر هستند. به هرحال انتخابات یک مساله مهم است که نمی توان بسادگی از آن گذشت و با توجه به اتفاقاتی که در چند سال اخیر در کشور رخ داده، باید نسبت به آن با حساسیت و دقت بیشتری برخورد کرد. از آنجایی که هویت ما نیز اصلاح طلبی است و یکی از راه های نجات کشور را اصلاحات می دانیم، با  درنظرگرفتن تمام مولفه ها و اینکه آقای خاتمی از جمله شخصیت های موثر کشور هستند و توان حل مشکلات اقتصادی و بین المللی را دارند، تصمیم گرفتیم با اعلام حمایت از ایشان به صورت جدی در انتخابات فعال شویم.

آیا با آقای خاتمی هم مشورت داشته‌اید؟

-به صورت مستقیم خیر. با توجه به اینکه ایشان دغدغه هایی دارند و هنوز به صورت رسمی اعلام حضور نکرده اند، به همت جمعی از حامیان و جوانان و فعالان سیاسی اصلاح طلب حامی آقای خاتمی، مجموعه آفتاب صبح امید ایجاد شد تا در صورت اعلام حضور ایشان، بستر اجرایی و ستادی کار فراهم باشد.

اگر آقای خاتمی نیاید چه می‌کنید؟

اولویت اول ما حضور آقای خاتمی است و اساس و ساختار ستاد بر اساس کاندیداتوری ایشان تنظیم شده است.

درست، اما ممکن است ایشان نیایند. در آن صورت چه خواهید کرد؟

مطمئنا بی‌برنامه نیستیم. به هرحال این انتخابات با دوره های قبلی متفاوت است و چون گذشته، ما قائم به شخص نیستیم. بلکه مطالبات و برنامه هایی داریم که در واقع به خاطر آنها وارد فضای انتخاباتی شده ایم و هدفمان نیز مطرح کردن آن مطالبات و برنامه هاست که البته با آقای خاتمی محقق و مطرح می شوند.

در مورد اینکه گفته می‌شود ممکن است مخالفت هایی از سوی برخی ارگان ها با ستاد صورت بگیرد، چه فکری کرده‌اید؟

- برای چه مخالفت کنند؟ سایر کاندیداها خیلی زودتر از ما ستادهایشان را تشکیل داده اند. ما هم بر اساس قوانین کشور اعلام حضور کرده ایم و فکر می کنم با توجه به صحبت های رهبری، هر گونه مخالفت با فعالیت ما، به معنی نادیده گرفتن صحبت های ایشان است که این امر از سوی نهادهای درون حاکمیت به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024