پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 29.03.2013, 7:03


۲۲ تن از زندانیان سیاسی سبز محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در نامه از صالح مرادی و کسری نوری، دراویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز درخواست کردند که به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان دهند.

کسری نوری و صالح مرادی از دراویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز از ۷۰ روز پیش در اعتراض به انتقال غیر قانونی دراویش محبوس در بند ۳۵۰ به بند امنیتی ۲۰۹ دست به اعتصاب غذا زده‌ و خواهان بازگرداندن این افراد به بند ۳۵۰ زندان اوین هستند.

متن  نامه  ۲۲ زندانی سیاسی که در ساییت کلمه منتشر به شرح زیر است:

آقایان صالح مرادی و کسری نوری

دراویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز

باخبر شدیم که قریب به ۷۰ روز است در اعتراض به انتقال غیرقانونی ۷نفر از دراویش گنابادی از بند ۳۵۰ زندان اوین به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در اعتصاب غذا بسر می‌برید. ما ضمن تقدیر از اعتراض بحق شما و اینکه انتقال این افراد به بند ۲۰۹ غیر قانونی و ظلمی مضاعف بر این زندانیان مظلوم است که قبلا مورد اعتراض همبندی‌های آن‌ها در ۳۵۰ نیز قرار گرفته است، از شما می‌خواهیم در مورد ادامه اعتصاب غذا تجدید نظر نمایید.

شما با اقدام اعتراضی خود صدای مظلومیت هم کیشان خود را به همه رساندید ولی اینک وارد مرحله‌ای شده‌اید که ادامه اعتصاب غذا می‌تواند پیامد‌های خطیری داشته باشد که حتی مورد رضایت دوستانتان نیز نخواهد بود. لذا برای جلوگیری از این پیامد‌ها مصرانه از شما می‌خواهیم به اعتصاب غذای خود پایان دهید.

بدیهی است اعتراض شما و دیگر دراویش گنابادی برای تشکیل دادگاه قانونی و دادرسی مبتنی بر عدالت جزء حقوق مسلم شما است.

در پایان امیدواریم که مسوولان امر از ادامه این ظلم آشکار ممانعت بعمل آورند و خواست قانونی و حقوق دراویش گنابادی را مبنی بر رعایت قانون و حقوق شهروندی و ضوابط دادرسی عادلانه به رسمیت بشناسند.

امضا کنندگان:

محسن میردامادی
سیدعلیرضا بهشتی
سیدعلیرضا رجایی
عبدالفتاح سلطانی
عبدالله مومنی
فیض الله عرب سرخی
امیرخسرو دلیرثانی
سیامک قادری
محمدامین هادوی
علیرضا روشن
مسعود صادقی
محمدحسن یوسف‌پورسیفی
مصطفی عبدی
احمد هاشمی
سیاووش حاتم
حسین زرینی
امین چالاکی
حمید کرواسی
سیدمحمد ابراهیمی
محمدصادق ربانی املشی
علی شریعتی
مهدی تاجیک



ادامه‌ی اعتصاب عذای خشک دراویش زندانی تحت سرم درمانی اجباری

پس از ۹ روز اعتصاب غذای خشک دراویش زندانی، حال جسمی ایشان همچنان وخیم گزارش شده است.
به گزارش مجذوبان نور؛ آقایان صالح مرادی و کسری نوری که پس از ۶۴ روز اعتصاب غذای « تر » از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۲ دست به اعتصاب غذای « خشک » زده‌اند در وضعیت جسمی خطرناکی قرار دارند.

به گفته‌ی خانواده‌ی این دراویش، مامورین امنیتی و حراست زندان با جبر و خشونت این دراویش را در بهداری زندان عادل آباد محبوس و تحت سرم درمانی قرار داده‌اند. که این رفتار مامورین امنیتی طبق قوانین بین المللی حقوق بشر غیرقانونی و مخالف خواسته‌ی دراویش زندانی می‌باشد. این دراویش در تماسی که با خانواده‌ی خود داشته‌اند اعلام کردند که با وجود تهدید و انتقال آنان به بهداری زندان همچنان در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برند.

خانواده‌ی این دراویش گنابادی با اعلام تشدید وخامت حال این دراویش، تنها دلیلی که این دو زندانی عقیدتی تا کنون زنده مانده‌اند را سرم درمانی‌‌های انجام شده اعلام کرده و ابراز داشتند که همچنان مسئولین قوه قضاییه و وزارت اطلاعات نسبت به خواسته‌های قانونی این دو تن مبنی بر بازگرداندن ۷ تن از وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور از بند امنیتی ۲۰۹ به بند ۳۵۰ زندان اوین و همچنین رسیدگی به وضیعیت سلامتی این افراد بی توجه بوده و به همین دلیل آقایان کسری نوری و صالح مرادی بر ادامه‌ی اعتصاب غذای خود پافشاری می‌نمایند.

این در حالیست که در روز سه شنبه ششم فروردین ماه، ساعاتی پس از تجمع دراویش در مقابل زندان عادل آباد، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با فشار و تهدید، دو درویش اعتصاب کننده آقایان صالح مرادی و کسری نوری را وادار به خوردن مقداری نان کرده و اقدام به فیلم برداری از آنها نموده بودند.

این دو درویش هم اکنون نه روز است که در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برند و در روزهای اخیر بارها به دلیل ضعف جسمانی و بی‌هوشی به بهداری زندان منتقل شدند. آقایان صالح مرادی و کسری نوری هر کدام بیش از ۳۵ کیلو کاهش وزن داشته، زیرچشم و ناخن‌های آنها به شدت سیاه شده و توان ایستادن ندارند. اما همچنان بر خواسته خود پا فشاری می‌کنند و حاضر به شکستن اعتصاب خود نیستند.

لازم به ذکر است که برخورد نیروهای امنیتی و برنامه ریزی برای شانه خالی کردن مسئولین از انجام وظایف و مسئولیت‌هایشن موضوع جدیدی نبوده و در گذشته نیز در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۱، ماموران امنیتی و مسئولان زندان عادل آباد شیراز، کسری نوری و صالح مرادی را با وجود وضیعت جسمی وخیم مجبور به انگشت زدن نامه‌ای کردند که مضمون آن حاکی از سلامتی کامل جسمی آنها و عدم نیاز به مداوا و رسیدگی کامل درمانی-بهداشتی در زندان بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024