پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 26.03.2013, 10:49


مصطفی تاجزاده در پیامی از زندان اوین اعلام کرد به صورت نمادین اقدام به تشکیل ستادی مجازی برای دعوت از محمد خاتمی کرده است.

به گزارش نوروز، عضو ارشد جبهه مشارکت شعار انتخاباتی این ستاد را «دریغ است ایران که ویران شود / کنام پلنگان و شیران شود» اعلام کرده و از جوانان، دانشجویان، اساتید، معلمان، شوراهای کارگری و دیگر اقشار خواسته است تا با توجه به شرایط موجود و ضرورت شرکت اصلاح طلبان و سبزها با محوریت خاتمی در انتخابات مانند سال ۸۸ ستاد و کمپین دعوت تشکیل دهند.

این زندانی سیاسی با اشاره به نگرانی بازجوها از حضور برخی گروهها در انتخابات نوشته است:” بازجو می گفت چرا دفتر تحکیم را تشویق به شرکت در انتخابات کردی و پس از سال ها آن ها را قانع کردی که باید در انتخابات شرکت کنند؟ جبهه ملی خوب است که تکلیفش را معلوم کرده و شرکت نکرده ولی نهضت آزادی و دفتر تحکیم وارد انتخابات شده اند که بعد انقلاب مخملی کنند. پرسیدم یعنی عدم شرکت ما در انتخابات بهتر بود؟ ولی این خلاف نظر رهبری بود که انتخابات پرشور حداکثری می خواست. بازجو می گفت نه شما شرکت نکنید خلاف نظر رهبری نیست!”

رییس ستاد انتخابات دولت اصلاحات در بخش دیگری از پیام خود آورده است:”در انتخابات پیش رو مسئولیت هر اقدام مثبتی که جوانان ابتکار عمل آن را به دست بگیرند و موج و حرکتی بیافرینند از همین داخل زندان به عهده می گیرم چرا که این کار را کاملا قانونی و به نفع کشور می دانم که مخالفت با آن به ضرر منافع و مصالح ملی است.”

متن کامل این پیام در پی می آید:

سال گذشته ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نکردیم و به تعداد زیادی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ مرخصی دادند و من هم دوشبی را بیرون بودم. اما امسال که سخن از دعوت از خاتمی است مرخصی ها را لغو کرده اند. و این نشان دهنده میزان نگرانی آقایان است. این موضوع مرا یاد بازجویی های اولیه ام در سال ۸۸ انداخت که بازجو می گفت چرا دفتر تحکیم را تشویق به شرکت در انتخابات کردی و پس از سال ها آن ها را قانع کردی که باید در انتخابات شرکت کنند؟ من پاسخ دادم که برای کمک به مشارکت حداکثری باید تشویق شویم یا تنبیه؟ من سهم خود را پرداختم و نقش خود را ایفا کردم نمی دانستم برای جلب مشارکت مردم باید بازجویی شوم و مجازات ببینم! بازجو می گفت جبهه ملی خوب است که تکلیفش را معلوم کرده و شرکت نکرده ولی نهضت آزادی و دفتر تحکیم وارد انتخابات شده اند که بعد انقلاب مخملی کنند. پرسیدم یعنی عدم شرکت ما در انتخابات بهتر بود؟ ولی این خلاف نظر رهبری بود که انتخابات پرشور حداکثری می خواست. بازجو می گفت نه شما شرکت نکنید خلاف نظر رهبری نیست!

به هر حال با توجه به شرایط موجود و ضرورت شرکت اصلاح طلبان و سبزها با محوریت خاتمی در انتخابات، در شرایطی که ما در زندان هستیم و دستمان کوتاه است، جای ما را هم مردم و به خصوص نسل جوان باید پر کنند. و من از ایشان خواهش می کنم که مانند سال ۸۸ ستاد و کمپین دعوت تشکیل دهند و طومار تهیه کنند. از دانشگاه و دانشجویان و اساتید به صورت فردی و جمعی از خاتمی تقاضای نامزدی برای ریاست جمهوری کنند. هم چنین هنرمندان فعال شوند و اگر برایشان اقدام عملی سخت است به صورت غیرعلنی پیام هایشان را برسانند. شوراهای کارگری و معلمان و هر قشری که تشکلی دارد باید برای نجات ایران عزیز به کمپین دعوت از خاتمی بپیوندد.

من هم با توجه به شرایط قرنطینه و ایزوله و انفرادی که منجر به روزه داری اعتراضی ام شده ستادی مجازی تشکیل داده ام و شعار انتخاباتی این ستاد را هم انتخاب کرده ام: «دریغ است ایران که ویران شود کنام پلنگان و شیران شود». مطمئن هستم اکثر زندانیان سیاسی نیز با وجود اینکه از هزینه های حمایت از کاندیداتوری آقای خاتمی مطلع هستند باز هم موافق حضور خاتمی هستند چرا که مسئله اصلی را منافع و مصالح کشور می دانند نه مشکلات خودشان.

با این که من در انتخابات ۸۸ هیچ مسئولیتی در ستاد ۸۸ و کمپین دعوت از خاتمی و پویش موج سوم نداشتم اما در بازجویی ها مرا مسئول میدانستند و در کیفرخواست هم این موارد آمده بود اما امسال در انتخابات پیش رو مسئولیت هر اقدام مثبتی که جوانان ابتکار عمل آن را به دست بگیرند و موج و حرکتی بیافرینند از همین داخل زندان به عهده می گیرم چرا که این کار را کاملا قانونی و به نفع کشور می دانم که مخالفت با آن به ضرر منافع و مصالح ملی است.

در مورد پیام نوروزی رهبری نیز تصور میکنم این اولین بار ظرف چهار سال گذشته است که ایشان از موضع رهبری سخنرانی کرده‌اند. امیدوارم که این امر مقدمه برپایی انتخابات آزاد، سالم، عادلانه و قانونی باشد که در این صورت از ایشان سپاسگزار خواهیم بود ولی اگر خدای ناکرده این سخنرانی در حد حرف باقی بماند و در عمل انتخاباتی مهندسی شده و یک اسبه و فرمایشی برگزار شود، نه تنها مسئولیت برگزاری چنین انتخاباتی با شخص ایشان خواهد بود بلکه عواقب انتخابات رسوا نیز دامنگیر وی خواهد شد و همه باید مستقیما ایشان را مخاطب و مسئول وضعیت کشور بدانند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024