جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 20.03.2013, 8:16


پیام شادباش نوروزی 
به مناسبت فرارسیدن سال ۱۳۹۲

فرارسیدن نوروز ۱۳۹۲ را به همه هموطنان در ایران و در سراسر جهان تبریک می گوئیم. نوروز در فرهنگ کهن کشور ما  آغاز دیگری در پی خزان و زمستان سرد طبیعت است. عید نوروز جشن آغاز فصل رویش ها و شکفتن ها، روز شروع بهار زندگی در طبیعت است ؛ روز امید به شکوفائی  فردائی آزاد و شاد از دل زمستان استبداد و نوید پایان سرکوب، ستم و تبعیض!

نوروز ۱۳۹۲ در شرائطی فرا می رسد که سفره مردم خالی تر شده است. بحران اقتصادی، بیکاری و فقر، زندگی بخش عظیمی از مردم را دشوارتر ساخته است. تحریم های بین المللی با تشدید بحران اقتصادی خودساخته جمهوری اسلامی، گذران زندگی بخش مهمی از مردم را سخت تر کرده اند. زندان و شکنجه دگر اندیشان، بازداشت روزنامه نگاران، فعالان جنبش های مدنی، مدافعان حقوق بشر و مخالفان حکومت هم چنان ادامه دارد.

امیدواریم که در سال ۱۳۹۲ ، نوزائی طبیعت با تحولات مثبت در جامعه و  در جهت رهائی از استبداد و بی قانونی همراه گردد. تلاش هایی که برای ایجاد یک جامعه آزاد و دمکراتیک و مبتنی بر حقوق بشر صورت می گیرد، به ثمر نشیند؛ استبداد نیز هم چون زمستان طبیعت از این مرز و بوم رخت بر بندد و آفتاب شادی و مهر بر بام خانه های مردم بنشیند.

فرارسیدن نوروز، جشن باستانی میهنمان را با ارجگذاری بر مبارزات خستگی ناپذیر زنان و مردان آزاده ای که برای ایجاد جامعه ای رها از استبداد و متکی بر اراده جمهور مردم  تلاش  می‌کنند، با یاد و خاطره جانباختگان راه آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی و با درود به فعالان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی در بند و همدردی با خانواده‌های آنان، به همگان شادباش می‌گوئیم و برای همه هموطنان، نوروزی شاد و نوبهاری خجسته آرزو می‌کنیم.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲۹ اسفند ۱۳۹۱ – ۱۹ مارس ۲۰۱۳



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024