چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 05.03.2013, 13:05


«عبدالله نوری» در دیدار با فرزندان «میرحسین موسوی» و «زهرا رهنورد» ضمن تجلیل از شخصیت رهبران جنبش سبز و همراهی و حمایت از خانواده‌های میرحسین موسوی و مهدی کروبی بار دیگر بر همبستگی جنبش اصلاحات با رهبران جنبش سبز تاکید ورزید.

در ابتدای این دیدار صمیمانه که در منزل یکی از فرزندان مهندس موسوی و زهرا رهنورد برگزار شد فرزندان ایشان با اشاره به اجحاف مضاعفی که در حق رهبران محصور جنبش سبز و خانواده‌های آنان می‌شود، گوشه‌ای از محرومیت‌ها، فشار‌ها و تضییقاتی که در حق مهندس موسوی و خانواده‌ی ایشان روا داشته می‌شود را برشمردند.

فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ضمن شرح برخورد تند و خلاف شئونات برخی از نیروهای امنیتی در جریان ورود به منزل و بازداشت ایشان که اخیرا صورت گرفته بود، اظهار داشتند: «در حال حاضر ما بیشتر نگران سلامتی و وضعیت پدر و مادر خود هستیم و به دلیل جلوگیری از دیدار و ارتباط ما با آنان، هیچ راهی برای مطمئن شدن از سلامتی و اوضاع و احوال ایشان نداریم.»

فرزندان نخست وزیر سابق با گلایه از اخلاق و رفتار تیم امنیتی مسئول حصر، افزودند: «ما در طول ماههای گذشته با پیروی از آموزه‌های دینی و اخلاقی همواره کوشش می‌کردیم با بردباری و سعه‌ی صدر، بدرفتاری‌ها را تحمل و در راستای همکاری با آنان از انعکاس خبرهای مربوطه خودداری کنیم. انتظار می‌رفت که در ازای این نوع رفتار، آنان نیز گشایش بیشتری در ارتباط و دیدار ما با عزیزانمان ایجاد کنند، ولی بر خلاف انتظار و انصاف، متاسفانه آنان نه تنها به رفتار گذشته خود ادامه دادند بلکه بر شدت آن نیز افزودند و اکنون چندین ماه است که به ما فرصت ملاقات نیز نداده‌اند.»

فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت سلامت پدر و مادر خود گفتند: «در حال حاضر با توجه به نگرانی جدی که نسبت به وضعیت سلامتی پدر و مادر خود داریم، احساس وظیفه می‌کنیم که با تمام توان برای تغییر این وضعیت کوشش نماییم و توجه همگان را به این موضوع جلب کنیم. در غیر این صورت از نظر خودمان در انجام وظیفه‌ای که بر عهده داریم کوتاهی کرده‌ایم.»

آنان همچنین در ادامه افزودند: «برای ما پذیرفتنی نیست که با آقای مهندس موسوی و بانو رهنورد که به دلیل کوشش‌ها و زحمات فراوان و جانفشانی برای پیروزی انقلاب و اعتلا و سربلندی جمهوری اسلامی از شخصیت‌های برجسته و ملی میهن عزیزمان هستند، این گونه رفتار و برخورد شود و مورد اهانت و آزار قرار گیرند. سخنان پدر بزرگوار ما در جریان انتخابات و پس از آن همواره نشان دهنده عمق خیرخواهی و دلسوزی او برای سربلندی و بهروزی کشور‬ بوده است.»

- همراه با جمع کثیری از مردم، نسبت به ادامه حصر آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی و خانم رهنورد نگران و معترض هستیم.
- برخورد‌های پر تنش اخیر با فرزندان و خانواده رهبران جنبش سبز را به ضرر کشور می‌دانم.

در ادامه‌ی این دیدار عبدالله نوری ضمن ابراز تاسف شدید بابت برخوردهای صورت گرفته با شخصیت ارزشمندی مانند مهندس میرحسین موسوی که عمر خود را صرف دفاع از آرمانهای انقلاب و مصالح ملی کرده است و نیز ابراز خرسندی از دیدار مجدد با فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و خانواده‌ی این عزیزان، هدف از این دیدار را ابراز همدردی و همدلی با آنان اعلام کرد و افزود: «بنده نیز همراه با جمع کثیری از مردم و نیرو‌های دلسوز کشور، نسبت به ادامه حصر آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی و خانم رهنورد به شدت نگران، متاثر و معترض هستم و از برخورد‌های پر تنش اخیر با فرزندان و خانواده رهبران جنبش سبز و ورود به منزل و حریم خصوصی آن‌ها هم شدیدا رنج می‌برم و ادامه این روند و اینگونه برخورد‌ها را به ضرر کشور می‌دانم.»

- مهندس موسوی برای حل مشکلات کشور و تامین نیازهای ضروری مردم و تامین بودجه دفاعی، صادقانه تلاش می‌کرد.
- کارنامه درخشان مهندس موسوی، هرگز از خاطر مردم قدر‌شناس ایران زدوده نخواهد شد.
- در‌‌ دوران سخت و پر اضطراب و در کوران جنگ، مهندس موسوی را انسانی وارسته، متدین، سلیم النفس، خدمتگزار، حساس و سخت گیر نسبت به بیت المال، زاهد در زندگی شخصی و پر تلاش یافتم.

عبدالله نوری در بخش دیگری از سخنانش با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس، به شرح پیشینه‌ی درخشان آقای مهندس میرحسین موسوی در اداره دولت در سالهای بسیار دشوار جنگ تحمیلی پرداخت و چنین گفت: «در دوره دوم مجلس شورای اسلامی، که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حضور داشتم، شاهد تلاش های فراوان و دلسوزانه جناب آقای موسوی در شرایط سخت و پیچیده دوران جنگ بودم. ایشان به عنوان نخست وزیر مورد تایید و عنایت مردم و امام (ره) برای حل مشکلات جاری کشور و تامین نیازهای اولیه و ضروری مردم و تامین بودجه دفاعی، در شرایطی که امکانات ریالی و ارزی کشور بسیار محدود بود، صادقانه تلاش می‌کرد و به واسطه‌ی این تلاش‌های صادقانه در این زمینه کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذارد که هرگز از خاطر مردم قدر‌شناس ایران و علاقه مندان به عزت و سرافرازی این کشور زدوده نخواهد شد و تاریخ هم بر آن قضاوت خواهد کرد.»

عبدالله نوری با اشاره به شناخت خود از میرحسین موسوی، خطاب به فرزندان وی گفت: «در‌‌ همان دوران سخت و پر اضطراب و در کوران جنگ، مهندس موسوی را انسانی وارسته، متدین، سلیم النفس، خدمتگزار، حساس و سخت گیر نسبت به بیت المال، زاهد در زندگی شخصی و پر تلاش یافتم.»

- با توجه به انواع مشکلات و بحران‌ها، جریان حاکم به جای آنکه امثال مهندس موسوی و آقای کروبی را مشکل خود بداند، از وجود و تجربه ارزشمند این عزیزان بهره بگیرد.
- حاکمیت در شرایط پیچیده کنونی باید از مدیران باتجربه و توانمند، که در سطوح مختلف فعال بوده‌اند، بدون در نظر قرار دادن گرایش فکری آن‌ها، برای حل مشکلات استفاده کند.
- مهم‌ترین دغدغه ذهنی رهبران جنبش سبز، سربلندی و اقتدار ایران و اسلام و پافشاری بر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است.
- هرگز جلب منافع شخصی و یا قدرت طلبی، انگیزه انتقادات اصلاح طلبان و جنبش سبز نبوده و نیست.

عبدالله نوری در ادامه افزود: «به اعتقاد من در شرایط کنونی و با توجه به انواع مشکلات و بحران‌ها که از داخل و خارج سر برآورده و کشور و مردم را تحت فشار قرار داده است، جریان حاکم به جای آنکه امثال مهندس موسوی، آقای کروبی، خانم رهنورد و زندانیان سیاسی را مشکل خود بداند و این بزرگواران و خانواده آن‌ها را تحت فشار و محدودیت قرار دهد، می‌تواند برای کاهش مشکلات مردم، از وجود و تجربه ارزشمند این عزیزان با توجه به جایگاه، نفوذ و محبوبیت آن‌ها نزد مردم بهره بگیرد. حاکمیت در شرایط پیچیده کنونی باید از مسئولان دلسوز و مدیران باتجربه و توانمند، که از ابتدای جمهوری اسلامی در سطوح مختلف فعال بوده‌اند و وفاداری و دلسوزی خود را نسبت به کشور و منافع ملی، بار‌ها ثابت کرده‌اند، بدون در نظر قرار دادن گرایش فکری آن‌ها، برای حل مشکلات استفاده کند.»
عبدالله نوری همچنین در مورد اهداف و دغدغه‌های اصلاح طلبان، جنبش سبز و رهبران در بند آن گفت: «من فکر می‌کنم مهم‌ترین دغدغه ذهنی رهبران جنبش سبز، سربلندی و اقتدار ایران و اسلام و پافشاری بر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به عنوان شعار محوری انقلاب اسلامی است. اگر اصلاح طلبان و جنبش سبز اختلاف نظری با جریان حاکم دارند و اگر انتقادات جدی نسبت به عملکرد حاکمیت هست، همه‌ی این اختلافات و انتقادات از سر خیرخواهی و در ارتباط با انتخاب بهترین راه برای دست یابی به منافع و مصالح ملی و پایه‌های اقتدار کشور است و هرگز جلب منافع شخصی و یا قدرت طلبی انگیزه این انتقادات نبوده و نیست.»

- آقایان موسوی، کروبی و جریان اصلاحات و جنبش سبز، سرفرازی ایران را خواهانند و هرگز از آسیب دیدن جمهوری اسلامی ایران خوشحال نخواهند شد.
- اصلاح طلبان و رهبران جنبش سبز از آسیب دیدن چهره‌ی نظام و کشور در سطح بین المللی و انظار عمومی خوشحال و راضی نیستند.

عبدالله نوری با اشاره به وفاداری همیشگی اصلاح طلبان و رهبران جنبش سبز به حقوق ملت، موازین و مبانی انقلاب اسلامی افزود: «آقایان موسوی، کروبی و جریان اصلاحات و جنبش سبز، سرفرازی ایران را خواهانند و هرگز از آسیب دیدن جمهوری اسلامی ایران خوشحال نخواهند شد. آنان از اینکه ایران کمترین نرخ تورم و بیشترین رشد تولید و اشتغال را داشته باشد لذت می‌برند. از اینکه جامعه ایران به لحاظ اجتماعی کمترین آمار ناهنجاری و مفسده را داشته باشد و در ردیف پاک‌ترین و سالم‌ترین و با نشاط‌ترین کشورهای جهان قرار داشته باشد خرسند می‌شوند و طبیعتا از وضعیت کنونی جامعه در رنجند. آنان از اینکه ایران در رعایت حقوق بشر، گسترش آزادی‌ها و ایجاد شرایطی مناسب برای برگزاری انتخابات، بهترین جایگاه و رتبه جهانی را داشته باشد خوشحال می‌شوند و از اینکه وضع به گونه‌ای باشد که توسط مجامع بین المللی، نمایند‌ه ای برای کنترل وضعیت حقوق بشر در ایران تعیین شود، خوشحال نمی‌شوند. اصلاح طلبان و رهبران جنبش سبز از آسیب دیدن چهره‌ی نظام و کشور در سطح بین المللی و انظار عمومی خوشحال و راضی نیستند و بسیاری از انتقاداتشان از برخی شیوه‌ها در اداره‌ی کشور نیز در همین راستاست.»

- اصلاح طلبان، جنبش سبز و آقایان موسوی و کروبی هرگز چشم به خارج ایران ندارند و با همه‌ی تحریکاتی که در خارج مرز‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد مخالف اند.
- اصلاح طلبان و جنبش سبز دل در گرو اصلاح امور، حاکمیت قانون و تدبیر صحیح بحران‌های جاری جهت حل مشکلات در درون کشور دارند.
- آقایان موسوی و کروبی مطلقا با سیاست‌های تهاجمی، افراطی، مقابله جویانه و مداخله گرانه ی قدرتهای جهانی و کشورهای منطقه در امور ایران مخالف هستند.
- جریان اصلاحات و جنبش سبز، مردم ایران را لایق این می‌دانند که وقتی آمار حقوق بشر، آمار تورم و آمار مفاسد مطرح می‌شود ایران از پاک ترین ها و بهترین‌ها باشد.

عبدالله نوری با تاکید بر اینکه سرنوشت ایرانی باید به دست ایرانی و داخل مرزهای ایران تعیین شود، با رد دخالت‌های خارجی در امور مربوط به مردم ایران افزود: «اصلاح طلبان، جنبش سبز و آقایان موسوی و کروبی به دلیل اینکه عزت و آبروی خود را از اسلام و ایران دارند، هرگز چشم به خارج ایران ندارند و با همه‌ی تحریکاتی که در خارج مرز‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد مخالف اند و دل در گرو اصلاح امور، حاکمیت قانون و تدبیر صحیح بحران‌های جاری جهت حل مشکلات در درون کشور دارند و علاقمند هستند که در رسانه‌های داخلی مورد نقد و ارزیابی واقع گردند و خود را نیازمند به تجلیل و تبلیغ رسانه‌های برون مرزی نمی‌دانند و نمی‌بینند. البته این عزیزان در نوع برداشت از روابط بین الملل و جریان رسانه‌های جهانی و رفتارهای موجود در نظام بین الملل ممکن است دیدگاهی متفاوت با حاکمیت داشته باشند.»
عبدالله نوری با بیان انتقاداتی نسبت به برخی سیاست‌های غرب در قبال ایران و در منطقه‌ی خاورمیانه گفت: «مسلما آقایان موسوی و کروبی همانطور که بار‌ها گفته‌اند و تاکید کرده‌اند، از اینکه ایران از سوی قدرتهای جهانی مورد انواع تهدید‌ها و تحریم‌ها قرار گیرد نگران هستند. آن‌ها از هرگونه حرکت براندازانه و یا تجزیه طلبانه رنج می‌برند و نیروهای دلسوز کشور را به مرزبندی با چنین حرکاتی دعوت می‌کنند و همچنین مطلقا با سیاست‌های تهاجمی، افراطی، مقابله جویانه و مداخله گرانه ی قدرتهای جهانی و کشورهای منطقه در امور ایران مخالف هستند.»

عبدالله نوری ضمن ابراز نگرانی نسبت به در خطر قرار گرفتن منافع ایران در خاورمیانه افزود: «قطعا آقایان موسوی، کروبی و جریان اصلاحات و جنبش سبز در کنار این قبیل نگرانی‌ها و دغدغه‌های اساسی در مورد منافع ملی نسبت به عملکرد جریان حاکم هم، در همین جهت نقد‌های جدی دارند. در یک جمعبندی کلان، جریان اصلاحات و جنبش سبز با توجه به توان و ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و تاریخی، مردم ایران را لایق این می‌دانند که وقتی آمار حقوق بشر و رعایت شاخص‌های آزادی ارایه می‌شود ایران بهترین باشد، وقتی تورم جهانی مطرح می‌شود ایران کمترین میزان باشد، وقتی آمار مفاسد و بزهکاری‌ها مطرح می‌شود ایران پاک‌ترین باشد و وقتی در خصوص سطح رفاه، آسایش و نشاط مردم صحبت می‌شود ایران از بهترین‌ها باشد.»

عبدالله نوری با اشاره به فرازهایی از قرآن کریم و توصیه های اخلاقی و حکومتی در آن، افزود: «قرآن کریم می‌فرماید: “قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلى‏ کَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ - بگو: اى اهل کتاب، بیایید بر سر سخنى که میان ما و شما یکسان است بایستیم – سوره مبارکه آل عمران / 64”، آیا پافشاری بر مشترکات و حرکت در جهت کاهش اختلافات توصیه‌ای قرآنی نیست حتی نسبت به اهل کتاب؟ قرآن کریم در آیه بیست و نهم سوره مبارکه فتح می‌فرماید: “مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ - محمّد(ص) پیامبر خداست و کسانى که با اویند، بر کافران، سختگیر و با همدیگر مهربانند”، این به این معنا نیست که مومنان با یکدیگر هرگز اختلاف پیدا نمی‌کنند بلکه به این معناست که حتی در موارد اختلاف هم نسبت به یکدیگر با رحمت و رافت و مهربانی و مدارا رفتار می‌کنند و همه شدت و سختی خود را برای دشمنان دین و آیین خود به کار می‌برند.»

عبدالله نوری در ادامه ضمن تاکید بر اینکه اعتدال و پرهیز از افراط حتی در مسیر دشمنی و اختلاف از آموزه‌های دینی ماست اضافه کرد که «در شرایط کنونی کشور بیش از هر زمان دیگری محتاج همدلی و اعتدال نیروهای سیاسی دلسوز برای منافع و مصالح ملی است.» وی در این راستا همچنین با استعانت از قرآن کریم گفت: «خداوند تبارک و تعالی در آیه 159 سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید: “فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ - پس به برکتِ‏ رحمت الهى، با آنان نرمخو و پُر مِهر شدى، و اگر تندخو و سخت دل بودى قطعاً از پیرامون تو پراکنده مى‏شدند”، این آیه و آیات مشابه دیگر از ما می‌خواهد از مسیر تعادل خارج نشویم اگرچه طرف مقابل تند خو و افراطی باشد. همانگونه که در آیه شصت و سوم در سوره مبارکه فرقان می‌فرماید: “وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً - و بندگان خداى رحمان کسانى‏اند که روى زمین به نرمى گام برمى‏دارند و چون نادانان ایشان را طرف خطاب قرار دهند به ملایمت پاسخ مى‏دهند”، و یا در آیه ۳۴ و ۳۵ سوره مبارکه فصلت می‌فرماید: “وَ لَا تَسْتَوِى الحْسَنَةُ وَ لَا السَّیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتىِ هِىَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِى بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ عَدَاوَةٌ کَأَنَّهُ وَلىِ‏ٌّ حَمِیمٌ / وَ مَا یُلَقَّئهَا إِلَّا الَّذِینَ صَبرَواْ وَ مَا یُلَقَّئهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِیمٍ - و نیکى با بدى یکسان نیست. بدى را با خوبی پاسخ ده، آن‌گاه، کسى که میان تو و میان او دشمنى است، گویى دوستى یک‏دل مى‏گردد - و این خصلت را جز کسانى که شکیبا بوده‏اند نمى‏یابند، و آن را جز صاحب بهره‏اى بزرگ، نخواهد یافت”، چنانچه انسان نسبت به فردی که با او دشمنی می‌کند از در دوستی در آید و بر آن پا فشاری کند نهایتا دشمن تبدیل به دوست می‌شود.»

- گسترش روحیه مدارا و نرمش باعث آرامش روانی و کاهش اضطراب و افسردگی فرد و جامعه و گسترش محبوبیت‌ها می‌شود.
- آیا زمان بازنگری و اندیشیدن به این سوال نرسیده که چه افراد و گروه‌هایی واقعا بدنبال فتنه‌گری و چه عناصری پیگیر گسترش دوستی‌ها هستند؟
- کسانی هستند که موفقیت خود را در ایجاد بن بست می‌دانند و همیشه هم بر مسدود شدن همه راه حل‌ها پافشاری می‌کنند.
- همه باید در حد توان در جهت آزادی این عزیزان تلاش کنیم و از هیچ اقدامی در این راستا فروگزاری نکنیم.

عبدالله نوری با بیان اینکه «گسترش فرهنگ مدارا و دگر پذیری یکی از نیازهای جدی و فوری کشور است» اضافه کرد: «گسترش روحیه مدارا و نرمش باعث آرامش روانی و جسمانی و کاهش اضطراب و افسردگی فرد و جامعه و گسترش محبوبیت‌ها می‌شود. آیا بهتر نیست که از انباشت نفرت در جامعه جلوگیری و کینه‌ها و دشمنی‌ها را به محبت و دوستی تبدیل کنیم؟ آیا زمان بازنگری و اندیشیدن به این سوال نرسیده که چه افراد و گروه‌هایی واقعا بدنبال فتنه‌گری و پیگیر گسترش دشمنی‌ها هستند و چه عناصری پیگیر گسترش دوستی‌ها و محبت‌ها هستند؟ در شرایط کنونی دو گروه از مواضع و سخنان غیرمدبرانه و افراطی، بهره برداری می‌کنند، از یک سو نیروهای افراطی درون حکومت و از سوی دیگر نیروهای تندرو که خواستار براندازی جمهوری اسلامی هستند. روشن است که جریان اصلاحات و جنبش سبز هوادار آقایان موسوی و کروبی با هر دوی این جریانات افراطی مرزبندی دارند و نمی‌خواهند کسی در دام اینگونه نیروها و جریانات گرفتار شود.»
عبدالله نوری با تاکید بر اینکه مخالفان افراطی اصلاح طلبی در داخل حاکمیت و اپوزیسیون سرنگونی طلب از ادامه‌ی بن بست کنونی استقبال می‌کنند، افزود: «کسانی هستند که موفقیت خود را در ایجاد بن بست می‌دانند و همیشه هم بر مسدود شدن همه راه حل‌ها پافشاری می‌کنند، ولی با توجه به اینکه تشدید بن بست چیزی را حل نمی‌کند، ما باید برای پیدا کردن راه حل تلاش کنیم و از اینکه با تند شدن، آب به آسیاب بدخواهان بریزیم، بپرهیزیم. البته این اصل در هر شرایطی اقتضای خودش را دارد و نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه شرایط بیان کرد. به عنوان نمونه اگر ما به این نتیجه برسیم که آزادی رهبران جنبش سبز برای کشور و مردم و حتی حاکمیت بهتر از حصر است، همانگونه که به اعتقاد من پس از رفع حصر از مرحوم آیه الله العظمی منتظری، جریان حاکم هم به همین نتیجه رسیده بود که هزینه حصر بیشتر از رفع آن است، پس همه باید در حد توان در جهت آزادی این عزیزان تلاش کنیم و از هیچ اقدامی در این راستا فروگزاری نکنیم.»

- ما از موضع خیرخواهی برای مصالح کشور سخن می‌گوییم و تحت تاثیر شرایطی که برایمان به وجود می‌آورند، تند و کند نمی‌شویم.
- ما دوستدار اصول اسلامی و ملی خود هستیم و تحت هیچ شرایطی هم از اصول خود به سمت افراط و یا تفریط روی‌گردان نمی‌شویم.
- گاهی شجاعت، به شمشیرزنی در میدان کارزار است و گاهی شجاعت، پافشاری بر مصالح و منافع ملی است
.

عبدالله نوری با اشاره به سخنان میرحسین موسوی و مهدی کروبی که طی آن‌ها بار‌ها به لزوم پایبندی به قانون اساسی و اجرای بدون تنازل آن اشاره شده است، گفت: «برای همگان روشن است که یکی از مهم‌ترین شعارهای آقایان موسوی و کروبی که چه بسا به خاطر آن حتی از سوی برخی دوستان خود هم مورد انتقاد قرار می‌گرفتند، پافشاری بر روی اصول انقلاب بود. ما از موضع خیرخواهی برای مصالح کشور سخن می‌گوییم و تحت تاثیر شرایطی که برایمان به وجود می‌آورند، تند و کند نمی‌شویم. می‌خواهیم همه بدانند که ما دوستدار اصول اسلامی و ملی خود هستیم و دل در گرو اسلام، ایران و مردم داریم و تحت هیچ شرایطی هم از اصول خود به سمت افراط و یا تفریط روی‌گردان نمی‌شویم. از انگ زدن‌های این و یا آن فرد و یا جریان هم هراسی به خود راه نمی‌دهیم، چرا که گاهی شجاعت، به شمشیرزنی در میدان کارزار است و گاهی شجاعت، پافشاری بر مصالح و منافع ملی است اگر چه مورد طعن هم قرار گیریم. به اعتقاد من این مشی و این رویکرد دیر یا زود می‌تواند راه گشا باشد و برای همه کسانی که پیگیر یک مشی اعتدالی هستند و برون رفت از شرایط نامناسب را در ایجاد یک شرایط متوازن و معقول می‌دانند، تاثیر خود را خواهد داشت.»

عبدالله نوری در پایان خطاب به فرزندان و خانواده‌ی میرحسین موسوی و زهرا رهنود گفت: «ما همیشه در کنار شما و دعاگوی شما هستیم و از خداوند تبارک و تعالی صحت و سلامتی شما و همه دلسوزان کشور را خواهانیم و امیدواریم به فضل الهی مشکلات فعلی هر چه سریع‌تر برطرف گردد و بار دیگر از وجود عزیزان در بندمان بهره ببریم.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024