جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 02.03.2013, 10:01


شماری از اعضای کنگره آمریکا تلاش می‌کنند وزارت خارجه این کشور را برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی تحت فشار قرار دهند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در صورت قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در قهرست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا، به صورت خودکار محدودیت هایی علیه سپاه، اعضاء و سازمان های نظامی و غیرنظامی زیرمجموعه آن اعمال می شود.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت: اعضای کمیته امور خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا ضمن محکومیت فعالیت های سپاه پاسداران ایران، از وزیر خارجه آمریکا خواستند درباره درج نام سپاه در فهرست سازمان های تروریستی این وزارتخانه، موضع گیری کند.

در آمریکا تنها وزارت خارجه این کشور حق دارد درباره درج یا حذف نام یک گروه در فهرست سازمان های تروریستی، تصمیم گیری کند.

در همین حال، در کنگره آمریکا پیش نویس طرحی ارائه شده است که در صورت تصویب، دولت آمریکا ملزم به حمایت از اسرائیل در وضعیت حمله نظامی آن به ایران خواهد شد.

گروهی از اعضای مجلس سنای آمریکا به ریاست “روبرت مینیندیز” رئیس کمیته امور خارجی این پیش نویسی قانون را مطرح کرده اند.

متن این پیش نویس می گوید: در صورت حمله نظامی اسرائیل به ایران، دولت آمریکا ملزم به ارائه همه انواع حمایت از اسرائیل از جمله حمایت نظامی است.

سناتور جمهوری خواه “لیندسی گراهام” یکی از تهیه کنندگان این طرح در این باره گفت: هیچ کس خواهان بروز نزاع دیگری در هیچ جای جهان نیست اما نمی خواهیم ببینیم ایران بمب اتمی بسازد.

براساس این طرح، در صورتی که اسرائیل برای دفاع از خود به عملیات نظامی علیه ایران دست بزند؛ دولت آمریکا از اسرائیل در زمینه های دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی حمایت خواهد کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024