چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 20.02.2013, 16:23


دولت بحرین سپاه پاسداران ایران را متهم به تشکیل یک ‘هسته تروریستی’ با اهداف خشونت آمیز در بحرین کرده است.

در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی بحرین سه‌شنبه شب (اول اسفند) به نقل از ریاست اداره امنیت عمومی این کشور منتشر کرد، گفته شده که این ‘هسته تروریستی’ بخشی از گروهی به نام ‘سپاه امام’ بوده که اعضای آن را بحرینی‌های داخل و خارج از این کشور و همچنین افرادی از ملیت‌های دیگر تشکیل می‌دهند.

به گزارش بی بی سی، ژنرال طارق حسن الحسن، رئیس اداره امنیت عمومی بحرین در این بیانیه گفته است: “تحقیقات نشان می‌دهدکه یکی از اعضای سپاه پاسداران ایران با نام مستعار ابوناصر مغز متفکر و برنامه‌ریز اصلی عملیات ترور بوده است.”

به گفته آقای حسن، ابوناصر برای جمع‌آوری اطلاعات، استخدام عضو جدید و انبار کردن سلاح در بحرین، ۸۰ هزار دلار در اختیار این گروه گذاشته است.

اهداف عملیات: ‘وزارت کشور و فرودگاه بحرین’

خبر کشف این ‘هسته تروریستی’ در بحرین روز یکشنبه برای اولین بار منتشر شد.

وزارت کشور بحرین اعلام کرد که این هسته با ایران، عراق و لبنان مرتبط بوده و گفت که هشت شهروند بحرینی را در این رابطه بازداشت کرده است.

به گفته وزیر کشور بحرین، این هشت نفر “با سفر به کشورهای ایران، عراق و لبنان در مورد نحوه استفاده از سلاح و مواد منفجره آموزش دیده‌اند و این کشورها کمک‌های مالی در اختیار این افراد گذاشته‌اند.”

بیانیه جدید اداره امنیت بحرین از ساختمان وزارت کشور و فرودگاه بین‌المللی بحرین به عنوان اهداف برنامه‌ریزی شده برای عملیات این گروه نام برده است.

دولت بحرین پیش از این هم ایران را به دخالت و دامن زدن به ناآرامی‌ها در بحرین متهم کرده بود، اما ایران همواره این اتهامات را رد کرده است.

روز دوشنبه رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اعلام خبر دستگیری افرادی مرتبط با ایران، با رد این ارتباط گفت: “متاسفانه مقامات بحرین مسیر اشتباهی را دنبال می‌کنند.”

آقای مهمانپرست مقام‌های بحرین را متهم کرد که “به جای این که خواست مردم را بشنوند و آن را محقق کنند به دنبال سرکوب مردم و اتهام زدن به کشورهای مختلف از جمله ایران هستند.”

دولت بحرین در واکنش به اعتراضات دو سال اخیر علیه حکومت این کشور، تظاهرات خیابانی و برگزاری تجمعات را غیر قانونی اعلام کرده اما معترضان با نادیده گرفتن این ممنوعیت بارها دست به تظاهرات زده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024