پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 09.02.2013, 9:16


سازمان مجاهدین خلق ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اردوگاه این سازمان در نزدیکی فرودگاه بغداد، پایتخت عراق، هدف حمله موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفته است.

در اطلاعیه‌ای که در وبسایت این سازمان منتشر شد، آمده است: ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز (شنبه  ۲۱ بهمن) به وقت محلی، کمپ لیبرتی مورد تهاجم موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفت. تا کنون ۶تن از جمله یک زن کشته و  بیش از ۵۰ تن مجروح شدند. حال مجروحان وخیم است و شمار کشته‌ها ممکن است افزایش یابد. یکی از این ۶ تن دو ساعت بعد از حمله بدلیل تاخیر در انتقال به بیمارستان درگذشت.

سایت مجاهدین خلق اسامی قربانیان را پوران نجفی، یحیی نظری، اکبر عزیزی، مصطفی خسروی، مهدی عابد و هادی شفیعی اعلام کرده است.

مجاهدین خلق همچنین نوشته‌اند، کمک رسانی و آمبولانس برای حمل مجروحان در ساعات اول وجود نداشت. ژنراتور کلینیک عراقی هم مورد اصابت واقع شده و برق آن قطع شده است و هیچ کارآیی ندارد. در طول یکسال گذشته برغم اصرار ساکنان و مراجعات مکرر به مقامات آمریکایی و ملل متحد، دولت عراق بیرحمانه از انتقال تجهیزات پزشکی ساکنان از اشرف به لیبرتی جلوگیری کرد.

مجاهدین خلق ادعا کرده‌اند، نخست وزیری عراق به نیروهای عراقی دستور داده بود که از انتقال مجروحان به بیمارستان توسط خودروهای معدودی که ساکنان از اشرف به لیبرتی برده‌اند جلوگیری کنند.

به نوشته سایت محاهدین خلق، لیبرتی در قلب یک منطقه نظامی قرار دارد که بدون هماهنگی با حکومت عراق، برای هیچکس قابل دسترسی نیست. ۸ کاروان ساکنان که در سال ۲۰۱۲ از اردوگاه اشرف به لیبرتی منتقل شدند، قبل از ورود به لیبرتی در ۷ نقطه متوقف و با انواع تجهیزات و یکان سگهای پلیسی بازرسی می‌شدند.

در ادامه گزارش سایت مجاهدین خلق آمده است: یکسال است که ۳۱۰۰ ساکنان اشرف توسط دولت عراق از کمپ اشرف به این کمپ نیم کیلومتری که ۸۰ بار از اشرف کوچکتر است منتقل شده اند و در آن زندانی هستند. در این کمپ هیچگونه سرپناهی وجود ندارد و ساکنان در بنگالهایی که مانند قوطی کبریت در کنار هم چیده شده است بسر می‌برند. در مارس گذشته وقتی لیبرتی برای نخستین بار هدف اصابت یک خمپاره قرار گرفت، شورای ملی مقاومت هشدار داد که این مکان از هیچ امنیتی برخوردار نیست. متعاقبا ماموران نخست وزیری عراق حتی دیوارهای سیمانی حفاظ بنگالها را هم برداشتند و اعتراض‌های ساکنان به کوبلر و یونامی بجایی نرسید.

مریم رجوی از باراک اوباما و دبیرکل، کمیسر عالی امور پناهندگان و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد خواست ۳۱۰۰ تن پناهندگان بی‌دفاع بخاطر حفظ جانشان از کمپ لیبرتی که مساحت آن ۸۰ برابر کوچکتر از اشرف است و فاقد هرگونه سرپناه می باشد بلادرنگ به اشرف منتقل شوند. دولت آمریکا و ملل متحد در قبال امنیت و سلامت این پناهندگان مسئولیت مستقیم دارند.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024