پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 27.01.2013, 20:21


یک روز پس از بازداشت دو روزنامه‌نگار در ایران، گزارش‌های رسیده از هجوم نیروهای امنیتی به دفاتر روزنامه‌های شرق، بهار ، اعتماد، آرمان و هفته‌نامه آسمان خبر می‌دهند. چندین روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند.

به گزارش دویچه وله، شامگاه یکشنبه (۸ بهمن /۲۷ ژانویه) نیروهای امنیتی ایران به دفاتر چندین روزنامه هجوم آورده و شمار زیادی از روزنامه‌نگاران شاغل در این روزنامه‌ها را بازداشت کرده‌اند. روزنامه‌های آرمان، بهار، شرق، اعتماد و هفته‌نامه آسمان از جمله‌ی این نشریات هستند.

اسامی برخی از بازداشت شده‌ها به شرح زیر است: پوریا عالمی، صدرا محقق و پژمان موسوی(روزنامه‌ی شرق) امیلی امرایی، اکبر منتجب‌نیا (هفته‌نامه‌ی آسمان)، ساسان آقایی، جواد دلیری و نسرین تخیری (روزنامه‌ی اعتماد)، صبا آذرپیک، مطهره شفیعی و نرگس جودکی (روزنامه‌ی آرمان) ریحانه طباطبایی (روزنامه‌ی بهار)

شب گذشته نیز میلاد فدایی اصل٬ دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) و سلیمان محمدی٬ دبیر سرویس حوادث روزنامه بهار بازداشت شده بودند. در مورد علت بازداشت این دو روزنامه‌نگار و اتهام‌های انها هنوز هیچ توضیحی از سوی مسئولان  داده نشده است.

اسامی و شمار خبرنگاران بازداشت‌شده شامگاه روز یکشنبه هنوز قطعی نیست و ممکن است شمار بازداشت‌شدگان بیشتر از این تعداد باشد.

گزارش خبرگزاری مهر از بازداشت‌ها

تعدادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران روزنامه های آرمان، اعتماد، بهار، شرق و هفته نامه آسمان و هم چنین خبرگزاری ایلنا به حکم دستگاه قضایی بازداشت شدند. به گزارش خبرنگار مهر، این افراد ساعاتی قبل با حکم قضایی در محل کار شان بازداشت شدند.

الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد و برخی از اعضای تحریریه‌های روزنامه های بهار، آرمان، شرق و هفته نامه آسمان خبر فوق را تایید کردند.

پیگیری‌های اولیه خبرنگار مهر درباره علت بازداشت این افراد حکایت از همکاری برخی از این افراد با رسانه‌های فارسی زبان ضد انقلاب دارد.

دادستانی انقلاب به زودی اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر خواهد کرد.

غلامحسین اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه روز شنبه ۲ بهمن ماه در نشست خبری خود در تهران ادعا کرد: «براساس اطلاعاتی که از منابع موثق به دست من رسیده است، متأسفانه عده‌ای از روزنامه‌نگاران امروز جدای آنکه در روزنامه‌های کشور قلم می‌زنند دستشان در دست غربی‌ها و ضد انقلاب است.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024