جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 14.01.2013, 17:02

نامه ابوالفضل قدیانی: ساکت نخواهم شد


ملاقات هفتگی زندانیان بند ۳۵۰ اوین روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه تحت تاثیر ممانعت از ملاقات خانواده ابوالفضل قدیانی با خانواده‌اش و پخش خبر دستور تبعید وی به زندان قزلحصار قرار گرفت و زندانیان سیاسی این بند هشدار داده‌اند که تبعید این مبارز سیاسی پیش و پس از انقلاب یعنی سوقصد به جان وی.

بر اساس گزارش وبسایت کلمه، روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه پس از حضور خانواده قدیانی در سالن ملاقات به آنها اعلام شد که به دستور قاضی صلواتی از ملاقات با این زندانی سیاسی محروم هستند. این در حالی است که بنا بر اطلاعات دریافتی، پیش تر پیغام‌های تهدید صلواتی به قدیانی در بند ۳۵۰ زندان اوین رسیده بود.

زندانیان بند ۳۵۰ که عموما با احترام و علاقه زیادی از آقای قدیانی یاد می‌کنند، با نگرانی و خشم از تصمیم قاضی تحت نفوذ دستگاه امنیتی صحبت می‌کردند و از مخالفت جدی و تصمیم زندانیان برای ممانعت از این تبعید غیر قانونی سخن می‌گفتند. چرا که قدیانی با وجود بیماری‌های متعدد در سن بالا به دستور پزشکی قانونی نیاز به درمان در محیط آرام دارد، که با حضور در زندان قزلحصار که هیچ زندانی سیاسی در آن حضور ندارد، نه تنها این نیاز برآورده نمی‌شود که افزایش خطرات جانی برای وی را نیز در بر خواهد داشت.

بر اساس این گزارش به همین دلیل زندانیان سیاسی این تصمیم را اراده‌ای برای سوء قصد تدریجی به جان این مسن ترین زندانی شجاع بند ۳۵۰ اوین ارزیابی کرده‌اند.

***

اظهارات همسر ابوالفضل قدیانی

زهرا رحیمی، همسر ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین با اعلام این خبر که همسرش ممنوع الملاقات شده است می‌گوید: ملاقات ندادند و گفتند می‌خواهند تبعید کنند به زندان قزل حصار، جایی که هر کسی می‌دانند چه جور جایی است.

همسر مبارز و زندانی سیاسی دوران رژیم پهلوی که بیش از یک سال است پس از پایان حکم خود در حبس غیرقانونی به سر می‌برد به کلمه می‌گوید: ایشان روز ۲۶ بهمن دادگاهی با قاضی صلواتی داشته که به طور ناگهانی آن را به دوشنبه قبل منتقل کرده و دادگاه تشکیل داده‌اند و خب طبعا آقای قدیانی هم دادگاه را غیر قانونی دانسته و نرفته‌اند. وقتی وکیل رفته برای پیگیری؛ قاضی صلواتی گفته که من می‌خواهم منتقلش کنم به زندان رجایی شهر.

وی در ادامه می‌افزاید: حالا امروز که آمدیم سالن ملاقات می‌گویند تبعید شده به قزل حصار. اما بچه‌هایی که رفتند ملاقات گفتند که هنوز در بند ۳۵۰ زندان اوین هستند اما نامه‌ای که زدند به بند که باید بر اساس آن اول به ۲۰۹ و بعد قزل حصار منتقل شود و الان هم ملاقات ندادند به ما و گفتند که ممنوع الملاقات هستند.

زهرا رحیمی که خود نیز از مبارزان و زندانیان سیاسی دوران پهلوی است با بیان اینکه هیچ دلیلی برای تبعید ارائه نکرده‌اند می‌گوید: هیچ کس پاسخگو نیست نه زندان نه این دادسرای شهید مقدس که ما آمدیم. اینجا قیامت است، مردم بدبخت و بیچاره را گرفتار کردند. اینجا اینها می‌گویند اصلا در سیستم ما نیست. اتاق ملاقات هم که می‌گویند از سیستم ما خارج شده است. هیچ کس پاسخگو نیست و کارشان بی شک کار غیر قانونی است.

وی در ادامه تصریح می‌کند: در حقیقت قاضی صلواتی، البته ما که می‌دانیم خودش کاره‌ای نیست و امنیتی‌ها سوار بر قانون هستند، به وکیل آقای قدیانی گفته بودند که تبعید می‌کنند.

همسر این عضو دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه احتمالا به خاطر نامه‌ی ۹ دی و نامه‌ای که برای خانم رجایی، همسر  علی‌رضا رجایی نوشتند این تصمیمات را گرفته‌اند می‌گوید: در حقیقت دارند اذیت می‌کنند و به زعم خودشان می‌خواهند تنبیه کنند.

پس از پیشنهاد بازجوی علیرضا رجایی،‌ روزنامه‌نگار زندانی به همسر این زندانی سیاسی برای طلاق از همسرش آقای قدیانی در نامه‌ای خطاب به آملی لاریجانی، رییس قوهٔ قضاییه با بیان اینکه “من بعنوان یک زندانی سیاسی در رژیم گذشته اعلام می‌کنم که برخوردهای مورد حمایت شما روی ساواک شاه مخلوع را با تمام مفاسد و شکنجه گری‌هایش سفید کرده” خاطرنشان کرده است: در آن رژیم علیرغم همه مفاسد و ظلم‌هایش حرمت خانواده‌های زندانیان رعایت می‌شد و هیچ مشکلی برای همسر و فرزندان زندانیان سیاسی ایجاد نمی‌شد.

ابوالفضل قدیانی، یکی از مسن ترین زندانی‌های سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین نهم دی ماه سال جاری در اطلاعیه‌ای پیشنهاد داده بود نهم دی ماه را که نمایش دهنده حقارت و واماندگی استبداد در برابر خواست آزادی خواهانه ملت ایران است، روز “نکبت استبداد دینی” نام نهیم.

***

نامه ابوالفضل قدیانی: ساکت نخواهم شد

نامه ابوالفضل قدیانی به آملی لاریجانی: آب در‌هاون می‌کوبید؛ ساکت نخواهم شد

ابوالفضل قدیانی یکی از مسن‌ترین زندانیان سیاسی سبز محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در نامه‌ای خطاب به صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه با اشاره به خبر تبعید خود نوشته است: «اگر هدف شما این است که با این تهدیدات مرا از بیان دیدگاه‌هایم باز دارید، بدانید که من قبل از انقلاب در رژیم شاه زندانی سیاسی بوده‌ام و شکنجه‌های آن رژیم را تجربه کرده‌ام و به حبس ابد محکوم شده‌ام و پس از سال‌ها تحمل زندان به لطف مجاهدت‌ها و مبارزات مردم و سقوط آن رژیم استبدادی آزادی خود را باز یافتم.»

متن کامل این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قدیانی: با تهدیدهای قاضی فاسد شما ساکت نخواهم شد

تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ

آن سرای آخرت را برای کسانی قرار می‌دهیم که نه هیچ گونه برتری را در زمین می‌خواهند و نه هیچ گونه فسادی را و عاقبت نیکو برای تقوا پیشگان است

سوره قصص آیه ۸۸

آقای صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه

اخیرا قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای من پیغام فرستاده که مرا به زندان رجایی شهر تبعید می‌کند. قاضی فاسد و بدنامی مثل صلواتی کسی نیست که من او را مخاطب قرار دهم و به وی پاسخ دهم. شما حتما از انواع مفاسد این فرد زمانی که در همدان قاضی بود و سپس در تهران به گونه‌ای دیگر در دادگاه‌های سیاسی آن مسیر را ادامه داده اطلاع دارید و قطعا از این موضوع نیز مطلعید که او و امثال او به دلیل همین فسادها و آلودگی‌ها و نقاط ضعفشان به عنوان قاضی دادگاه‌های سیاسی منصوب شده‌اند تا به راحتی تسلیم عوامل اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات باشند و بی چون و چرا احکام دیکته شده به وسیله آنها علیه نیروهای سیاسی را امضا کنند و باز به خوبی می‌دانید که این فرد در خود قوه قضائیه و در بین قضات به ارتکاب انواع مفاسد معروف است.

اگر لازم شد من در آینده در مورد مفاسد وی توضیح خواهم داد تا مردم بدانند در دستگاهی که باید پاک ترین و شریف ترین افراد در مسند قضا بنشینند، چگونه افراد فاسد جایزه می‌گیرند و ارتقا پیدا می‌کنند و علیه افراد شریف و خدوم این آب و خاک حکم صادر می‌کنند.

قاعدتا پیغام وی برای من نیز باید به دستور مقامات مافوق، شما یا بالاتر از شما باشد، چون اصولا وی تنها و تنها مجری دستورات و احکام دیکته شده است.

اگر هدف شما این است که با این تهدیدات مرا از بیان دیدگاه‌هایم باز دارید، بدانید که من قبل از انقلاب در رژیم شاه زندانی سیاسی بوده‌ام و شکنجه‌های آن رژیم را تجربه کرده‌ام و به حبس ابد محکوم شده‌ام و پس از سال‌ها تحمل زندان به لطف مجاهدت‌ها و مبارزات مردم و سقوط آن رژیم استبدادی آزادی خود را باز یافتم.

در این رژیم نیز پس از انتخابات رسوای سال ۸۸، بدون هیچ دلیل بازداشت و به یک سال زندان محکوم شدم و پس از آن هم به دلیل دفاعی که در دادگاه از خود کرده‌ام به سه سال زندان محکوم شدم و پس از آن نیز در پی بیان نقطه نظراتم پرونده‌های متعددی برایم تشکیل شده و تاکنون حکم شش سال زندان برایم صادر شده و چند پرونده مفتوح دیگر هم برایم تدارک دیده شده است. البته روشن است که من هم به دلیل اینکه این دادگاه‌های فرمایشی را خلاف قانون اساسی و نوع قضات آنها را نیز فاسد و فاقد صلاحیت می‌دانم در آنها شرکت نکرده و نخواهم کرد.

در زندان علیرغم تاکید پزشک قانونی بر ضرورت معالجه بیماری قلبی‌ام عوامل شما حتی از عمل به نظر پزشک قانونی و معالجه من ممانعت به عمل آورده‌اند. البته از شما و سایر مسئولین کشور که برای انقلاب و مبارزه با استبداد شاهنشاهی یک قدم برنداشته و یک سیلی هم نخورده اید و از انقلاب تنها سفره رنگینی که با خون شهیدان و زندانیان دوران مبارزه رنگین شده، دیده و حریصانه بر سر آن نشسته اید، طبیعی است که نه خون دلهای زندانیان قبل از انقلاب و نه شرایط امروز زندانیان سیاسی و ظلم و ستم‌هایی را که به آنها می‌رود را درک کنید و به آنها اهمیت بدهید. و تمام و هم و غمتان برقراری همان ساز و کارهای استبدادی و حتی بدتر از آن و ابزارهای سرکوب باشد.

اینجانب علیرغم میلم سابقه قبل از انقلاب خود را اجمالا گفتم تا روشن شود اگر صدور احکام متعدد و تهدید اخیر علیه من برای جلوگیری از بیان نظراتم است، آب در‌هاون می‌کوبید.

من دردمندانه می‌بینم نظامی که با خون دل ملت و دادن شهیدان بسیار شکل گرفت و قرار بود جمهوری اسلامی باشد به نظام استبداد دینی با حاکمیت مطلقه فردی تبدیل شده است. تا زمانیکه این انحراف وجود دارد، بر اساس تکلیف اعتقادی، اخلاقی و شرعی خود این را خواهم گفت که این نظام نه جمهوری است، نه اسلامی و نه آن چیزی که مردم شریف ایران در انقلاب بزرگشان آن را می‌خواستند.

امروز همان استبداد فردی شاه حاکم شده و متاسفانه نام دین را نیز یدک می‌کشد که به مراتب بدتر و خطرناک تر از استبداد غیر دینی رژیم پیشین است.

قَالَ یَا قَوْمِ أَرَأَیْتُمْ إِن کُنتُ عَلَىَ بَیِّنَةٍ مِّن رَّبِّی وَرَزَقَنِی مِنْهُ رِزْقًا حَسَنًا وَمَا أُرِیدُ أَنْ أُخَالِفَکُمْ إِلَى مَا أَنْهَاکُمْ عَنْهُ إِنْ أُرِیدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلاَّ بِاللّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ

گفت: اى قوم من، مرا خبر دهید، اگر من از جانب پروردگار خود بر دلیلى روشن و معجزاتى (بر نبوت خویش) باشم و او از جانب خود مرا روزیى نیکو (نبوت و دینى جامع) داده باشد (آیا باز هم دعوت من باطل و سفاهتى است)؟ و من نمى‏خواهم خود بر خلاف کارى که شما را از آن نهى مى‏کنم بروم، من تا آنجا که بتوانم جز اصلاح (حال جامعه را) نمى‏خواهم، و توفیق من جز به یارى خدا نیست بر او توکل کردم و به سوى او بازمى‏ گردم
سوره هود آیه ۸۸

ابوالفضل قدیانی
زندان اوین بند ۳۵۰



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024