جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 07.01.2013, 22:00


رضا شهابی، فعال کارگری محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین پس از ۲۳ روز اعتصاب غذای اعتراضی دقایقی پیش به مرخصی آمد.

به گزارش کلمه، رضا شهابی، فعال کارگری محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که از ۲۳ روز پیش دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده بود دقایقی پیش در میان بدرقه‌ی زندانیان سیاسی این بند و سرود “ای ایران” به مرخصی درمانی آمد.

کمیته گزارشگران صبح امروز گزارش داده بود که ربابه رضایی، همسر این فعال کارگری دربند، از وضعیت وخیم جسمی، کاهش حداقل ۱۵ کیلوگرم وزن، و فشار خون نگران کننده خبر داده است.

این زندانی سیاسی هفته‌ی گذشته و در چهاردهمین روز اعتصاب غذای خود اعلام کرده بود که اعتصاب را تا زمان صدور مرخصی ادامه خواهد داد.

رضا شهابی، فعال کارگری و عضو هیات مدیره سندیکای رانندگان شرکت واحد که به دلیل فعالیت های کارگری به ۶ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت های کارگری و پرداخت ۷ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

سعید متین پور ، دیگر زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین و فعال مدنی آذربایجان نیز از دو روز پیش در همراهی با رضا شهابی و اعتراض به وضعیت وی دست به اعتصاب غذا زده بود. پس از اعتصاب غذای متین پور  تعدادی از زندانیان دیگر نیز  اعلام کردند که با این زندانی سیاسی همراهی خواهند کرد.

رضا شهابی از تاريخ ۲۷ آذرماه دست به اعتصاب غذای تر و دارو زده و اعلام کرده بود  که تا رسيدن به خواسته‌های مطرح شده‌اش از جمله مداوای کامل در خارج از زندان به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.

این  عضو هیات مدیره و مسؤل امور مالی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی ٢٢خرداد ٨٩ بازداشت و در حین انتقال به بند ٢٠٩ به دلیل ضرب و شتم شدید از ناحیه گردن به شدت آسیب دید.

١٩ ماه نگهداری رضا شهابی در بند٢۴٠ و ٢٠٩ زندان اوین و بازجویی ها تحت فشار و شکنجه و تهدید به اعدام موجب شد، این زندانی برای رسیدگی به وضعیت حقوقی و قضایی چندین بار دست به اعتصاب غذا بزند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024