جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 07.01.2013, 7:26


فرزندان کروبی، موسوی و رهنورد در بیانیه‌ای خطاب به ملت ایران با بیان مظالمی که بر والدینشان می رود از حاکمیت خواسته اند تا به والدین آنها فرصتی داده شود تا بتوانند از ظلم رفته بر آنها و حجم انبوه اتهام ها، دستگیری بی مورد و خشونت رفته برخود، خانواده و تمام دوستدارانشان به پیشگاه مردم شریف و دلیر ایران شکایت کنند.

در بیانیه ای که به امضای فرزندان کروبی، موسوی و رهنورد رسیده با تاکید بر ضرورت توقف نقض حقوق قانونی و انسانی والدین خود همچنین نسبت به سلامت آنها ابراز نگرانی و تاکید شده که آنان باید تحت نظارت و مراقبت تیم پزشکی معتمد خانواده قرار گیرند.

فرزندان کروبی، موسوی و رهنورد با اشاره به حصر غیرقانونی و غیرشرعی والدین خود تصریح کرده اند: اصرار بر نقض آشکار حقوق اولیه انسانی و قوانین و مقرارت جاری کشوری در مورد نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس، رییس دو دوره مجلس شورای اسلامی و هنرمندی قرآن پژوه و فعال حقوق زنان، که تنها گناه آنها دفاع از حق تعیین سرنوشت مردم و مطالبه اجرای عادلانه قانون اساسی و حقوق اولیه انسانی ایرانیان می باشد، نمی تواند بدون تایید یا اطلاع مقامات عالی کشور باشد. اما بعد از گذشت نزدیک به دو سال از زندان خانگی، هنوز هیچ مقام رسمی شجاعت پذیرش مسولیت رسمی برای تعیین وضعیت قضایی عزیزان ما که مورد مهر بخش عظیمی از مردم ایران هستند، نیافته است. پر واضح است که فقدان شجاعت لازم در پذیرش مسئولیت بازداشت و حبس غیر قانونی رافع مسئولیت مقامات ارشد نظام نیست.

به گزارش کلمه متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و سرافراز ایران

پس از گذشت ۴۳ ماه از انتخابات مهندسی شده دوره دهم و در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری مقامات رسمی کشور بدون توجه به وضعیت اسفبار داخلی و بین المللی ناشی از سیاست های غلط چند سال گذشته و نیز برای سرپوش گذاشتن بر فساد حاکم، هنوز از فتنه می گویند و در این مسیر با بهره گیری از بی هویت های آلوده و فاسد در تریبون های مختلف بویژه صدا و سیمای انحصاری، مطبوعات و سایت های رسمی و غیر رسمی که از بیت المال ارتزاق می کنند همچنان به تهدید و ایراد تهمت های ناروا نسبت به آقایان کروبی و موسوی و مردم معترض و همراهان آنان ادامه می دهند. حکومت مدعی عدالت و شریعت بعد از چند سال هتاکی و فحاشی و ایراد افترا به این عزیزان برای یک بار هم اجازه دفاع به آنان را در رسانه ملی نداده است. عزیزان ما با روحیه قوی، استوار و پایدار بر مواضع اصولی و به حق خود ایستاده اند و تنها راه خروج نظام از وضعیت اسفبار فعلی را در تمکین حاکمیت به اراده ملت و برسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت شان می دانند.

۲۳ ماه است که آقای موسوی و خانم رهنورد در منزل خود و آقای کروبی در مکانی که مقامات امنیتی برای آنها تعیین کرده اند، بدون طی کردن مراحل قانونی و بی دلیل زندانی می باشند. در این ایام آنها از حقوق زندانیان عادی، بویژه حق ارتباط و ملاقات منظم و مستمر و قاعده مند با اعضای خانواده خود و دسترسی آزاد به وسایل ارتباطی و خبری و … محروم بوده اند. در مواردی برای مدت طولانی ملاقات حضوری یا حتی تلفنی با اعضای خانواده کاملا قطع گردیده است و دو خانواده در بی اطلاعی مطلق نسبت به مکان وچگونگی زندگی و حتی حیات و سلامت آنان قرار گرفته اند. زمان، مکان و نحوه تماس ها یا ملاقات ها و اینکه کدام یک از اعضای خانواده حق ملاقات دارد و یا از این حق محروم می باشد، صرفا در ید اراده مطلق زندانبانان می باشد. علاوه بر غیرقانونی، غیرانسانی و بی دلیل بودن این زندان، شکل آن نیز چنان نامعمول است که هرگونه ارتباط آنها را با فضای بیرون به طور مطلق قطع نموده است .در عین حال خانواده ها از حق دریافت اطلاع صحیح و کامل محروم و از هرگونه اطلاع رسانی عمومی درباره وضعیت آنان به شدت منع گردیده و حتی برخی از اعضای خانواده به جهت اطلاع رسانی مورد تهدید و تنبیه و فشار ناموجه و غیر قانونی قرار گرفته اند.

اصرار بر نقض آشکار حقوق اولیه انسانی و قوانین و مقرارت جاری کشوری در مورد نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس، رییس دو دوره مجلس شورای اسلامی و هنرمندی قرآن پژوه و فعال حقوق زنان، که تنها گناه آنها دفاع از حق تعیین سرنوشت مردم و مطالبه اجرای عادلانه قانون اساسی و حقوق اولیه انسانی ایرانیان می باشد، نمی تواند بدون تایید یا اطلاع مقامات عالی کشور باشد. اما بعد از گذشت نزدیک به دو سال از زندان خانگی، هنوز هیچ مقام رسمی شجاعت پذیرش مسولیت رسمی برای تعیین وضعیت قضایی عزیزان ما که مورد مهر بخش عظیمی از مردم ایران هستند، نیافته است. پر واضح است که فقدان شجاعت لازم در پذیرش مسئولیت بازداشت و حبس غیر قانونی رافع مسئولیت مقامات ارشد نظام نیست.

ما اعضای خانواده آقای کروبی، آقای موسوی و خانم رهنورد قاطعانه اعلام می کنیم که مقامات عالی حکومت باید در اسرع وقت نقض حقوق قانونی و انسانی آنها را متوقف کنند. ما مصرانه خواهان آن هستیم که فرصتی فراهم گردد تا این عزیزان از ظلم رفته بر آنها و حجم انبوه اتهام ها، دستگیری بی مورد و خشونت رفته برخود، خانواده و تمام دوستدارانشان به پیشگاه مردم شریف و دلیر ایران شکایت کنند. آنها همیشه خواهان این بوده اند که در رسانه های ملی بدون حضور ارعاب گر نیروهای نظامی و مداخله گر، شرحی از اتفاقات پیش آمده و واقعیات لازم را بازگو کنند که این حق از آنان دریغ شده است. ما نیز چون آنها خواهان آنیم که این فرصت برایشان فراهم گردد . مداوا و مراقبت پزشکی از آنها باید مستمرا تحت نظارت تیم پزشکی معتمد خانواده صورت گیرد. ملاقات با افراد خانواده باید با همه آنها به صورت منظم و در محیط آرام و بدور از رفتارهای گزینشی صورت گیرد. مقامات عالی کشورباید تکلیف پرونده عزیزان ما را در اسرع وقت مشخص کنند و بعد از نزدیک به دوسال زندان غیر قانونی انها را فورا و بدون طرح هر گونه بهانه واهی ازاد کنند.

فرزندان کروبی، موسوی و رهنورد
۱۸دیماه ۱۳۹۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024