پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 31.12.2012, 14:27


اتحاد جمهوریخواهان ایران:
خواهان آزادی فوری رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی هستیم
جان رضا شهابی در خطر است. ادامه اعتصاب غذا می تواند زندگی او را به مخاطره اندازد!

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از روز ۲۵ آذرماه ۱۳۹۱ در اعتراض به رفتار ناشایست ماموران و ممانعت از معالجه  دست به اعتصاب غذا زده است. این اولین بار نیست که رضا شهابی  اعتصاب غذا می کند. او قبلا هم در آذر ماه ۱۳۹۰برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به وضعیت خود در زندان، به مدت سی روز اعتصاب غذا کرده بود و به درخواست فعالان جنبش کارگری در اول دی ماه ۱۳۹۰ اعتصاب غذای خود را شکست. اما علیرغم همه وعده های  زندانبانان  تغییری در وضعیت او داده نشد. رضا شهابی نیز مثل دیگر زندانیان سیاسی با وجود بیماری و احتیاج به درمان هم چنان در زندان به سر می برد و وضعیت جسمانی اش به دلیل بیماری های متعدد و فقدان امکانات درمانی در زندان، وخیم است.

رضا شهابی به دلیل فعالیت در هیات مدیره سندیدکای کارگران شرکت واحد بازداشت شده است و  از ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۹ تاکنون در زندان به سر می برد. او در تمام این مدت همواره تحت فشار مستقیم بازجویان وزارت اطلاعات بوده است. شکنجه گران  حتی بیماری رضا شهابی را هم به عنوان سلاحی علیه او به کار گرفته و از مداوای او ممانعت به عمل می آورند. آن ها امکان استفاده از  مرخصی استعلاجی را از وی دریغ داشته و علیرغم توصیه پزشکان برای ادامه درمان در خارج از زندان، از آزادی او جلوگیری می نمایند.

بنا به اخبار منتشر شده، رضا شهابی علاوه بر اعتصاب غذا، از مصرف دارو نیز خودداری می کند. ادامه اعتصاب غذا و امتناع از مصرف دارو می تواند وضع جسمی او را وخیم تر کرده و سلامت او را بیش از پیش به مخاطره اندازد. همین واقعیت هم فعالان جنبش کارگری و مدنی را به شدت نگران ساخته است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران خواستار آزادی فوری رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی  است و همصدا با فعالان جنبش کارگری از آقای شهابی می خواهد که به اعتصاب غذای خود پایان دهد. ما خواستار پایان دادن به آزار و اذیت فعالان کارگری، احترام به حقوق انسانی آنان و به رسمیت شناختن حق تشکل مستقل کارگران از سوی دولت و دستگاه قضایی کشور هستیم.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۱۱  دی ۱۳۹۱ - ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024