سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 28.12.2012, 13:33


نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سارینا رسول‌زاده یکی از حادثه دیدگان مدرسه شین‌آباد پیرانشهر بامداد امروز جان به جان آفرین تسلیم نمود.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ منطقه آذربایجان غربی افزود: سارینا رسول‌زاده دانش‌آموز عزیز پیرانشهری که دچار ۴۵ درصد سوختگی بود، بامداد امروز جان به جان آفرین تسلیم نمود و همه را داغدار کرد.

وی ادامه داد: سن کم و بنیه ضعیف این عزیزان عملیات درمانی را با مشکل مواجه کرده است.

وی همچنین از اعزام تعدادی از حادثه دیدگان به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، اصفهان، مشهد و شیراز خبر داد و گفت: طی نشستی که تیم تخصصی پزشکی اعزام شده از تهران و تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز داشته قرار بر این شد تعدادی از مصدومان این حادثه به مراکز درمانی دیگر اعزام شوند.

خضری با اعلام این خبر که سه نفر از مصدومان سوختگی مدرسه پیرانشهر به بیمارستان سوختگی مشهد اعزام می‌شوند، افزود: با رحلت سارینا رسولی‌زاده ۱۳ مصدوم باقی مانده در بیمارستان سینای تبریز باقی مانده‌اند که یکی از آنان به زودی مرخص و بقیه نیز در چهار تیم سه نفره به تهران، اصفهان و شیراز منتقل می‌شوند که میزان سوختگی این دانش‌آموزان حدود ۴۰ درصد است.

وی در پاسخ به سوال که علت اعزام برخی از این حادثه‌دیدگان به دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر چیست و اگر در رابطه با درمان آن‌ها مشکلی وجود دارد چرا تاکنون عمل نشده است، گفت: بیمارستان سینای تبریز قطب درمان سوختگی در شمال غرب کشور است که عملکرد بسیار مناسب و قابل تقدیری نیز داشته ولی به علت فشار بالایی که بر روی تیم پزشکی تبریز وجود دارد، تصمیم بر آن شد که تعدادی از دانش‌آموزان به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شیراز، اصفهان و مشهد اعزام شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 13 نفر از این حادثه دیدگان در بیمارستان سینای تبریز بستری هستند، اظهار کرد:‌ مطمئنا اگر هر یک از دانشگاه‌ها تمرکز خود را بر روی درمان سه تا چهار نفر بگذارند نتیجه بهتری در درمان این عزیزان عاید ما خواهد شد.

وی با بیان اینکه تخت‌ها و تمامی امکانات در بیمارستان‌هایی که قرار است حادثه دیدگان به آن‌جا اعزام شوند از روز سه‌شنبه رزرو شده است، گفت: انتقال دانش‌آموزان باید فقط از طریق هواپیما صورت گیرد که در این حالت هم منتظر تاییدیه پزشکی هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانش‌آموزانی که قرار است انتقال یابند از ناحیه ریه دچار آسیب شده‌اند، اعزام آنان از طریق هواپیما به علت فشاری که بر ریه آنان در حین پرواز ایجاد می‌شود، باید با تاییدیه پزشک صورت گیرد.

وی افزود: 6 نفر از دانش‌آموزان این حادثه از ناحیه ریه دچار آسیب شده‌اند که متاسفانه تاکنون دو نفر از آنان فوت کرده‌اند و ما تمامی تلاش خود را برای بهبودی دیگر حادثه دیدگان به کار می‌بریم و امیدواریم در این راستا دیگر شاهد از دست رفتن این عزیزان نباشیم.

خضری همچنین از ترخیص یکی از حادثه دیدگان بستری شده در بیمارستان سینای تبریز طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا ۲۹ نفر در حادثه آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد پیرانشهر دچار مصدومیت شده بودند که هم‌اکنون 13 نفر در بیمارستان سینای تبریز و سه نفر نیز در بیمارستان امام خمینی ارومیه بستری می‌باشند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024