پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 21.12.2012, 21:10


دختر عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت که پدرش با وخیم شدن وضعیت جسمی‌اش سه شنبه ۲۱ آذر ماه در بیمارستان سینا بستری شده است.

مائده سلطانی با اظهار اینکه بالاخره پس از ماه ها پیگیری برای درمان پدرش مقامات قضایی با او را روز سه شنبه هفته گذشته به بیمارستان منتقل کرده اند به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «مادرم از ۶ ماه گذشته مرتب برای درمان و انتقال پدرم درخواست می‌داد تا اینکه بالاخره سه شنبه هفته گذشته با درمان او موافقت شد و او را به بیمارستان منتقل کردند. پدرم دچار ناراحتی‌های مختلف است. او دچار زخم معده، کم خونی و بیمارهای گوارشی است. مادرم می گوید که در ده روز گذشته، هر روز متخصصان مختلف از او آزمایش گرفته اند و هنوز در مرحله تشخیص بیماری است.»

عبدالفتاح سلطانی از وکلای برجسته حقوق بشر ایران عصر روز شنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد و در تاریخ ۱۸ دی ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام گرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۸ سال حبس، تبعید به شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.

مائده سلطانی با اظهار اینکه بیماری های پدرش حاصل زندان و ماه ها حضور در سلول انفرادی است، گفت:«عمده بیماری های پدرم حاصل شرایط بند ۲۰۹ و سلول انفرادی اوین است، حاصل فشارهای عصبی و هر آنچه که وضعیت انفرادی بر سر آدم می آورد. پدرم دچار بیماری های مختلفی در آن دوران شد و پس از آن در بند عمومی از آنجا که درمانی نمی شد، وضعیتش بدتر شد. مادرم می گفت که حتی یکبار پدرم را در ملاقات ها دیده که موقع راه رفتن یکی از پاهایش می لنگیده اما پدرم هیچ وقت درباره اینکه چه اتفاقی برای او افتاده است و لنگیدن ها حاصل چیست حرفی نزده است.»

مائده سلطانی در خصوص نظر پزشکان گفت:« پزشکان گفته اند که تا پایان آزمایشات نمی توانند بگویند مشکل پدرم چیست و باید صبر کنیم. اما تاکید کرده اند که پدرم تا مدتی نیاز به محیط دور از استرس و تغذیه مناسب دارد.»

دختر عبدالفتاح سلطانی با ابراز اینکه پدرش در طول ماه های اخیر قرار بوده سه بار با شرط داشتن دستبند به بیمارستان منتقل شود که او مخالفت کرده است، گفت:« اکنون پدرم بدون دستبند در بیمارستان بستری است. ماموران می دانستند که اگر این بار هم پدرم را بخواهند با دستنبد ببرند او از رفتن امتناع خواهد کرد. همین طور در بیمارستان اجازه دادند که مادرم به عنوان همراه در کنارش باشد ولی اجازه ملاقات با افراد دیگر فامیل و دوست و آشنا را ندارد.»

مائده سلطانی با اظهار امیدواری از اینکه مسولان قضایی با مرخصی درمانی پدرش موافقت کنند، گفت:« امیدوارم که با مرخصی درمانی پدرم موافقت شود تا اوضاعش بدتر از این که هست نشود. امیدوارم که تا مداوای کاملش فعلا در بیمارستان بماند و سریع او را به زندان برنگردانند. امیدوارم پدرم به من زنگ بزند و من صدایش را بشنوم. البته این زمانی اتفاق می افتد که او از زندان بیرون بیاید.»

عبدالفتاح سلطانی همراه با شیرین عبادی، محمد سیف‌زاده، محمدعلی دادخواه و محمد شریف کانون مدافعان حقوق بشر ایران را در سال ۱۳۸۱ بنیان نهاد. وی همچنین وکیل مدافع بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی‌ چون اکبر گنجی، زهرا کاظمی، زهرا بنی‌یعقوب، هاله اسفندیاری، تنی چند از فعالان ملی مذهبی و اعضای سندیکای شرکت واحد بوده است. در حال حاضر محمد علی دادخواه ، عضو دیگر کانون مدافعان نیز در زندان اوین به سر می برد، شیرین عبادی مجبور به ترک ایران شد و نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان به ۶ سال حبس محکوم شد اما پس از چند ماه حضور در زندان دچار فلج عضلانی کامل شد و برای درمان به خانواده اش تحویل داده شد.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024