پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 21.12.2012, 20:09


محمد سیف زاده، حقوقدان زندانی که برای عمل جراحی سنگ کلیه‌اش باید روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه به بیمارستان منتقل می شد همچنان در زندان اوین به سر می برد. همسر این حقوقدان و از اعضای موسس کانون مدافعان حقوق بشر به کمپین بین المللی حقوق بشر اطلاع داد که تا کنون از دلیل عدم انتقال او به بیمارستان و وضعیت سلامتش بی‌خبر هستند.

همسر محمد سیف زاده با اظهار اینکه همسرش را علیرغم قرار قبلی روز چهارشنبه برای عمل جراحی سنگ کلیه به بیمارستان منتقل نکرده اند، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« روز دوشنبه این هفته که برای ملاقات کابینی محمد به زندان رفته بودم، او خبر داد که ماموران زندان به او گفته اند روز چهارشنبه به بیمارستان منتقل خواهد شد. اما او چهارشنبه به بیمارستان منتقل نشد و ما هر چقدر از بیمارستان و زندان پیگیری کردیم موفق به دریافت جوابی نشدیم. تا دوشنبه هفته آینده که روز ملاقات است، نمی توانیم از او هیچ خبری بگیریم و بفهمیم به چه علتی او را به بیمارستان نیاورده اند.»

محمد سیف زاده در حالی در انتظار عمل جراحی سنگ کلیه اش است که در آبان ماه امسال به دلیل بیماری هموروئید تحت عمل جراحی در بیمارستان طالقانی تهران قرار گرفت. او که در اواسط دهه ۶۰ زندگیش است در یک ماه اخیر به دنبال تشدید خونریزی کلیه اش و پیگیری های خانواده برای انتقال مجدد او به بیمارستان، نهایتا چهارشنبه ۲۲ آذرماه به بیمارستان مدرس برای انجام یک سری آزمایشات و سونوگرافی منتقل شد. فاطمه گلزار با بیان این مطلب به کمپین گفت که طبق نظر پزشک، محمد باید هر چه زودتر برای خروج سنگ کلیه اش تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

فاطمه گلزار با اظهار اینکه آنها مواجه با بد رفتاری و بی حرمتی ماموران زندان در بیمارستان بودند، گفت:« محمد را روز چهارشنبه هفته گذشته برای انجام آزمایش و سونوگرافی به بیمارستان مدرس منتقل کردند. دکترش می خواست بداند که بیماری او در چه مرحله ای است و تا روز شنبه در بیمارستان بود. اما در آن روزها ماموران زندان اصلا رفتار خوبی با ما نداشتند. به هیچ وجه اجازه ملاقات به ما ندادند و حتی اجازه ندادند که ما پول و وسایل مورد نیاز محمد را مانند لباس اضافی و وسایل بهداشتی به دست او برسانیم. زندانیان در زندان فقط کارت اعتباری دارند که با همان می توانند از فروشگاه زندان خرید کنند اما وقتی بیرون می آیند همراه خودشان پولی ندارند. ما هر چقدر تلاش کردیم تا بتوانیم پول و لوازم های مورد نیازش را به دستش برسانیم فایده ای نداشت. »

همسر محمد سیف زاده به کمپین گفت:« محمد خیلی از رفتارهای ناشایست ماموران در آن چند روزی که در بیمارستان بستری بود ناراحت بود اما مسلما جانش برایش مهمتر است که بخواهد به دلیل این رفتارها از آمدن به بیمارستان صرفنظر کند. حتما عدم انتقالش دلیل دیگری داشته که ما اطلاع نداریم.»

محمد سیف زاده اواخر فرودین ماه ۱۳۹۰ در ارومیه توسط نیروهای امنیتی به اتهام خروج غیر قانونی و اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد. هنوز رای دادگاه برای این اتهام وی صادر نشده است در حالیکه او اکنون در زندان اوین در حال سپری کردن حکم پرونده اولش است. این وکیل و فعال حقوق بشر آبان ماه سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران به دو سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.

این وکیل همچنین پرونده دیگری نیز دارد که مربوط به نامه ها و امضا بیانیه های جمعی او در داخل زندان اوین است. این وکیل در هیچکدام از دادگاه های مربوط به این پرونده به دلیل اینکه دادگاه های انقلاب را فاقد صلاحیت می داند، شرکت نکرده است. دادگاه جدید او برای این پرونده پنجم دی ماه اعلام شده است.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024