جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 01.12.2012, 11:48


«جامعه ایرانیان در آلمان» بر آن شده تا در نامه‌ای خطاب به خانم مرکل صدر اعظم و آقای گاوک رئیس جمهور آلمان، خواستار به‌رسمیت شناختن نوروز و اعلام رسمی تعطیلی روز اول فروردین برای دانش آموزان ایرانی و ایرانی‌تبار شده است. این تشکل از ایرانیان ساکن آلمان دعوت کرده با امضاء خود و گردآوری امضاء از دوستان و آشنایان و همچنین از نهادهای مدنی ایرانی و آلمانی در تلاش برای  تحقق اين آرزوی همگانی شرکت کنند.

متن کامل بیانیه «جامعه ایرانیان در آلمان»:

هم‌میهن گرامی،
نوروز آیين خجسته‌ی ما ايرانيان و بيانگر سنت ديرينه‌ی رويکرد به نوگرايی و دگرگونی طبيعت و انسان است. سنتی که صرف‌نظر از مکان زندگی جغرافيايی ما ايرانيان، در داخل يا خارج از کشور، ما را  با همه ی کشور ها و قوم هایی که آن را جشن میگیرند،  پيوند می‌دهد. به‌رسميت شناخته شدن نوروز به‌ عنوان ميراث فرهنگِ جهانی از سوی يونسکو نمادی از اين واقعيت است که ارزش اين فرهنگ ايرانی، تنها به عرصه‌های ملی و قومی محدود نمانده و پهنه‌ی خود را تا سطح جهانی گسترانیده‌ است.

با توجه به اهميت فراگير این جشن برای ما ايرانيان و ايرانی‌تباران ساکن آلمان، جامعه ایرانیان در آلمان بر آن شد تا در نامه‌ای خطاب به خانم مرکل صدر اعظم و آقای گاک رتیس جمهور آلمان، خواستِ به‌رسمیت شناختن نوروز و اعلام رسمی تعطیلی روز اول فروردین برای دانش آموزان ایرانی و ایرانی‌تبار را مطرح نماید.

برای گسترش دامنه تاثیرات این درخواست در کشور آلمان، ضروری است که این نامه تا حد امکان از پشتيبانی همه جانبه ی ايرانيان و ايرانی‌تباران  و ساير ملت ها و قوم های  حوزه‌ی فرهنگی نوروز ساکن در آلمان و نيز همه ی علاقمندان به این موضوع قرار گيرد. تنها از راه اين پشتيبانی فراگير خواهيم توانست به خواستِ رسميت بخشيدن به جشن نوروز در جامعه‌ی آلمان، که آرزوی قلبی همه‌ی ماست، جامه‌ی عمل بپوشانيم.

ما از شما دعوت می‌کنیم با امضاء خود و گردآوری امضاء از دوستان و آشنایان و همچنین از نهادهای مدنی ایرانی و آلمانی در تلاش برای  تحقق اين آرزوی همگانی شرکت کنید.
با سپاس‌های فراوان
هیات مدیره جامعه ایرانیان در آلمان


نامه‌ خطاب به خانم مرکل صدر اعظم و آقای گاوک رئیس جمهور آلمان

گردآوری امضاء



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024