جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 24.11.2012, 7:05


کنشگران ملی – مذهبی خارج از کشور به دنبال مصاحبه مادر ستار بهشتی بیانیه‌ای در حمایت و اجابت از ندای حق خواهی او صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه با ریشه یابی خشونتی که به مرگ ستار بهشتی منجر شده آمده است:

اگر در حوادثی از قبیل حمله به تجمعات مخالفان، ضرب و شتم معترضان در انظار عمومی، فشار و شکنجه و آسیب رسانی جسمی و روحی به متهمان، اعدام و کشتار مخالفان… و بالاخره حمله به کوی دانشگاه و قتل های زنجیره ای، که در سالگرد آن فاجعه جانسوز هستیم، حساسیت و اعتراض جدی تری نشان می دادیم، کار به اینجا نمی کشید.

این بیانیه با این سخن به پایان رسیده است که:با همراهی و همصدایی با مادر ستار و مادران ستارها، از پیشروی بی رحمانه بولدوزر حذف و خشونت و تخریب و تخاصم جلوگیری کنیم و صدای مظلومیت او را به مثابه نمونه ای از مظلومیت مادران داغدار این سرزمین به گوش آزادگان جهان برسانیم.

به گزارش سایت ملی- مذهبی متن کامل این بیانیه به این شرح است:

ندای حق‌خواهی مادر ستار را پاسخ گوییم

مرگ دلخراش کارگر – وبلاگ نویس منتقد به عملکرد حاکمان به قدرت تکیه کرده در ایران، مورد اعتراض آزاد گان کشور و طرفداران انسانیت و حقوق بشر در سطح جهان قرار گرفت.

اینک مادر ستار به سان یکی از هزاران مادر داغدار در این سرزمین ستم دیده که در این سالیان عزیزان خود را زیر فشار و شکنجه و یا اعدام های غیر قانونی از دست داده اند؛ مظلومانه ندای حق خواهی سر داده است.

ما نیز در ایفای وظیفه ملی و دینی به سهم و توان خود به این ندا لبیک می گوییم و دراین حق خواهی با انعکاس صدای اعتراض این مادر زحمتکش و زجر دیده شریک می شویم.

اگر در طول این چند دهه، به این آموزه قرانی که: ” هر کس بیگناهی را، بدون آنکه کسی را کشته یا تباهی در سرزمین کرده باشد بکشد، گوئی همه انسانها را کشته است” (مائده۳۲) عمل کرده بودیم؛ اینک کار به جایی نمی رسید که دست بازجویان و نیروهای امنیتیِ مبسوط الید و حاکم برکشور این چنین بر جان متهمان گشاده باشد که با وجدان های خاک گرفته و از خدا بی خبر خود در خلوت سلول ها و اتاق های بازجویی، هرچه اراده کنند، عملی سازند.

اگر در حوادثی از قبیل حمله به تجمعات مخالفان، ضرب و شتم معترضان در انظار عمومی، فشار و شکنجه و آسیب رسانی جسمی و روحی به متهمان، اعدام و کشتار مخالفان… و بالاخره حمله به کوی دانشگاه و قتل های زنجیره ای، که در سالگرد آن فاجعه جانسوزهستیم، حساسیت و اعتراض جدی تری نشان می دادیم، کار به اینجا نمی کشید.

متاسفانه مصلحت حفظ نظام به هر قیمت! اینک با استراتژی “النصر بالرعب”، جان و مال و ناموس و حیثیت و امنیت مننقدان و معترضان را نشانه گرفته است. اما وعده الهی، چنین قدرت ها و شیوه های حکمرانی را همچون کف روی آب، ناپایدار و نابود شدنی شمرده است. نبی بزرگوار اسلام نیز فرمود:حکومت با کفر باقی می ماند اما با ظلم، دولت مستعجل خواهد بود. اما سوگ مندانه باید گفت حاکمان را خواب غفلت فراگرفته است. خوابی که نابودی خود و به فلاکت انداختن این مرز و بوم و مردمان رنح دیده و محنت کش آن را به دنبال دارد.

با همراهی و هم صدایی با مادر ستار و مادران ستارها، از پیشروی بی رحمانه بولدوزر حذف و خشونت و تخریب و تخاصم جلوگیری کنیم و صدای مظلومیت او را به مثابه نمونه ای از مظلومیت مادران داغدار این سرزمین به گوش آزادگان جهان برسانیم.

کنشگران ملی – مذهبی خارج از کشور ( سوم آذر۱۳۹۱ )



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024