شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 21.11.2012, 10:30


در حالی سئوال بیش از هفتاد نماینده مجلس از محمود احمدی‌نژاد مراحل قانونی خود را طی کرده بود و احمدی‌نژاد نیز به حضور در مجلس راضی شده بود، آیت‌الله خامنه‌ای از نمایندگان مجلس خواست طرح سوال از رییس جمهور متوقف شود.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، آیت الله خامنه‌ای در دیدار با بسیجیان گفت: «طرح سوال از رییس جمهور تا اینجا کار مثبتی بود، هم نشان دهنده احساس مسئولیت مجلس و هم آمادگی مسئولان دولتی برای پاسخگویی است، اما ادامه این کار آن چیزی است که دشمن می‌خواهد، از نمایندگان محترم، تقاضا می‌کنیم از اینجا به بعد ادامه ندهند».

خامنه‌ای در حالی جلوی پرسش قانونی نمایندگان  راگرفت  که احمدی نژاد سه روز قبل در دیدار با فراکسیون‌های مجلس وعده داده بود خلاف «مصلحت نظام» چیزی در مجلس نگوید. اما روزنامه ایران، ارگان دولت در سرمقاله روز بعد خود تاکید کرد که  طرح سئوال از احمدی‌نژاد به افشاگری زودهنگام او می انجامد.

روشن نیست احمدی‌نژاد قرار بود چه چیزی را افشا کند که خامنه‌ای نگران آن بود. منتقی شدن سئوال مجلس از رئیس جمهور به خواست خامنه‌ای بار دیگر نشان داد که مجلس در نظام جمهوری اسلامی فاقد استقلال و کارایی است.

آقای خامنه‌ای هزینه کلانی برای نشاندن احمدی‌نژاد در صندلی ریاست جمهوری پرداخته و بدون زور و اعمال نظر او و تقلب نهادهای زیر نظرش، احمدی‌نژاد نمی‌توانست نه در دور اول رئیس جمهور شود و نه در سال ۸۸ پست خود را حفظ کند. خامنه‌ای با جلوگیری از سئوال نمایندگان از احمدی‌نژاد، مسئولیت عملکرد دولت احمدی‌نژاد را نیز مستقیما بر عهده گرفته است.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس  که طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا کرده بود با اشاره به تاکید آیت‌الله خامنه‌ای برای متوقف کردن طرح سؤال از رئیس جمهور گفت، بند تابع حکم حکومتی هستم.

علی مطهری سال گذشته به صراحت گفته بود که مجلس شعبه‌ای از دفتر رهبری است و نمایندگان فاقد استقلال رای هستند و برای هر کاری دنبال آنند که بدانند نظر آیت‌الله خامنه‌ای چیست.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024