پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 20.11.2012, 15:22


اتحاد جمهوریخواهان:
حمله اسرائیل به نوار غزه و کشتار غیر نظامیان را محکوم می‌کنیم!

ما خواهان توقف حملات به غزه، آتش بس فوری بین اسرائیل و حماس و پایان دادن به خشونت، ترور و کشتار در منطقه هستیم!

آن چه که در این روزها در غزه اتفاق می افتد، حملۀ سازمان یافته و غیر انسانی دولت اسرائیل علیه یک ملت با استفاده از پیشرفته ترین سلاح های جنگی است. بمباران های ارتش اسرائیل تاکنون صد ها زخمی و کشته برجای گذاشته و زندگی بخش مهمی از جمعیت متراکم یک و نیم میلیونی غزه را به مخاطره انداخته است. از سوی دیگر، دولت تحت رهبری حماس که کنترل بر باریکۀ غزه را در دست دارد، در واکنش، حملات موشکی خود علیه اسرائیل را از سر گرفته و برای اولین بار از موشک هایی با برد بیشتر در این حملات استفاده نموده است.

دولت اسرائیل اکنون سال هاست که  تحت عنوان «مبارزه با تروریسم»، خود دست به ترور می زند و رهبران حماس و دیگر نیروهای فلسطینی را هدفمند و برنامه ریزی شده به قتل می رساند و در جنگی نامتقارن که در جریان است به نام «دفاع از خود» و با واکنشی افراطی و نا متناسب به کشتار شهروندان بی گناه دست می یازد، خانه های مردم در غزه و در اردوگاه های فلسطینی را با فرو ریختن خروار ها بمب بر سرشان خراب می کند، اما حاضر به ترک سرزمین های اشغالی و به رسمیت شناختن حق مردم فلسطین برای تشکیل یک کشور مستقل نیست. دولت فعلی اسرائیل با گسترش شهرک سازی عملا روند صلح را به شکست کشانده، با انضمام عملی سرزمین های فلسطینیان به خاک اسرائیل، آب در آسیاب جریانات افراطی در درون جنبش فلسطین و دولت های افراطی در منطقه ریخته است
روشن است که دولت اسرائیل با سلب امنیت از فلسطینیان و ادامه اشغال و سرکوب آنان قادر به تامین امنیت برای مردم خود نیست. تضمین امنیت اسرائیل راه حل نظامی ندارد. تنها راه تضمین پایدار امنیت برای اسرائیل، تشکیل کشور مستقل فلسطین و پذیرش همزیستی میان دو کشور است.
متاسفانه دولت اسرائیل و حامیان آن در غرب، حق «دفاع از خود» را فقط مختص دولت اسرائیل می دانند و  چنین حقی را برای مردم فلسطین در برابر اشغالگران سرزمینشان به رسمیت نمی شناسند. تا زمانی که موشک از سرزمین های فلسطینی به شهرهای اسرائیل شلیک شود، نه دولت آمریکا و نه هیچ دولت غربی دیگر، از خواست مردم فلسطین دفاع نخواهند کرد، بر عکس همۀ آن ها حملات خونبار اسرائیل به مردم بی دفاع فلسطین را تحت عنوان «دفاع از خود» توجیه خواهند نمود. با این همه مردم فلسطین قادرند در پرتو تحولات جدید در منطقه، روش ها و راه های نوینی را برای تامین حقوق خود پیدا کنند و با  بسیج افکار عمومی جهانی و اقدامات دیپلماتیک دولت اسرائیل را به مصالحه وادار کنند و به حقوق ملی خود دست یابند.
اتحاد جمهوریخواهان ایران حملۀ گستردۀ اسرائیل به غزه را  گامی در جهت افزایش خشونت در منطقه می داند و آن را به شدت محکوم می کند. ما خواهان توقف فوری این حملات و رعایت آتش بس از سوی اسرائیل و حماس هستیم.
هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۳۰ آبان ۱۳۹۱
۲۰ نوامبر ۲۰۱۲



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024