شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 04.11.2012, 14:10


ایران امروز: رضا خندان همسر خانم نسرین ستوده روز یکشنبه ۱۴ آبان در صفحه خود در فیسبوک نوشت: در خبرها آمده بود که نسرین ستوده به مدت ۳ هفته ممنوع الملاقات شده است. از آنجایی که من خودم هیچ خبری از قطعیت این خبر نداشتم امروز صبح بدون بچه‌ها به سالن ملاقات رفتم و در این مورد سوال کردم. گفتند که بله ممنوع‌الملاقات است و امروز نمی‌توانید ملاقات کنید.

در مورد لغو ممنوعیت ملاقات سایر اعضای خانواده‌ی نسرین پرسیدم که بیش از یک سال است ممنوع‌الملاقات هستند, اعلام کردند که آنها همچنان ممنوع الملاقات‌اند.

بر اساس نامه‌ای که به سالن ملاقات داده شده است حتی پدر نسرین که بیش از دو سال است به رحمت خدا رفته است, همچنان ممنوع الملاقات است.

انتقال خانم ستوده به انفرادی

آقای خندان در پست دیگری نوشت: به دنبال حمله به بند زنان سیاسی که منجر به اعتصاب غذای گروهی از خانم ها شده است, در همان روز چهارشنبه گروهی نسرین را به طور غیر قانونی از زندان اوین گرفته و بنا به گفته‌ی مسول سالن ملاقات به سلول‌های فوق امنیتی بند ۲۰۹ اطلاعات برده‌اند.

اینکه چرا شخصی را که در حال سپری کردن حکم حبس‌اش است بدون دلیل و روال قانونی از اختیار مسولین زندان خارج کرده‌اند سوالی است که نه تنها ما, بلکه مسولین سالن ملاقات هم در حیرت مانده‌اند.

به او اجازه نداده‌اند وسیله و لباس و حتی عینک خودش را هم بردارد. ما دیگر هیچگونه دسترسی به او نداریم و در واقع اصلا مطمئن نیستیم الن او کجاست و در چه حالی است. با وجود سپری شدن ۱۹ روز از اعتصاب غذا.

دسترسی به او برای تشویق کردن‌اش به پایان دادن به اعتصاب غذا هم غیر ممکن شده است. و تا هفته ها ممکن است بچه‌ها او را از پشت شیشه هم نتوانند ببینند.

نسرین ستوده بیش از ۱۹ روز است که در اعتراض به بدرفتاری ماموران با خانواده ایشان در ملاقاتها؛ و همچنین ممنوع‌الخروج بودن دخترش مهراوه در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

فعالان حقوق بشر نگرانند که انتقال خانم ستوده به سلول انفرادی وزارت اصلاعات  برای هر چه بیشتر تحت فشار  قرار دادن این وکیل زندانی باشد. با توجه به  سوابق رژیم در گذشته, از جمله مرگ مشکوک رضا هدی صابر در انفرادی؛ نگرانی‌ها از انتقال ایشان به سلول انفرادی را می‌افزاید.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024