شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 18.10.2012, 18:09


بی بی سی: مجله آمریکایی نیوزیک که سابقه‌ای ۸۰ ساله در زمینه انتشار مقالات و تحلیلهای خبری دارد، در حال تبدیل شدن به نشریه‌ای صرفا آنلاین است.

آخرین نسخه چاپی این نشریه که در تاریخ ۳۱ دسامبر منتشر خواهد شد.

این اقدام نمونه‌ای از تمایل روزافزون روزنامه‌ها و مجلات به سمت آنلاین شدن است؛ زیرا هم درآمد حاصل از آگهی‌های تبلیغاتی - به شیوه سنتی - در حال کاهش است و هم روز به روز بر تعداد مخاطبان نشریات آنلاین اضافه می‌شود.

دو سال پیش، نیوزویک و گروه خبری اینترنتی دیلی بیست در یکدیگر ادغام شدند.

تینا براون، بنیانگذار دیلی بیست گفت که اکنون سایتش در هر ماه، بیش از ۱۵ میلیون بازدیدکننده دارد که نسبت به سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش داشته است.

او در بیانیه‌ای گفت: کنار گذاشتن نسخه چاپی “تصمیم فوق العاده سختی بود.”

“در حالی که سال آینده به استقبال ۸۰ سالگی نیوزویک می‌رویم، باید آن شیوه روزنامه نگاری را که به این مجله معنا و مفهوم می‌بخشد، کماکان حفظ کنیم و به سمت آینده تمام الکترونیک گام برداریم.”

تغییر شیوه انتشار نشریه، از چاپی به الکترونیکی بنابر بیانیه دیلی بیست، مشکلاتی است که “صنعت تولید و توزیع نشریه های چاپی با آن مواجه است” و این کار برای حفظ کیفیت قوی نشریه و نوع روزنامه نگاری نشریه لازم است.

مجله خبری نیوزویک، زمانی دومین نشریه هفتگی پرفروش – پس از تایم – بود، اما کاهش تیراژ و آگهی‌های تبلیغاتی، نیوزویک را به یک نشریه زیانده تبدیل کرده است.

در اوت ۲۰۱۰، نیوزویک توسط کمپانی انتشاراتی واشنگتن پست به سیدنی هارمن فروخته شد و سه ماه پس از آن، با دیلی بیست ادغام شد.

تینا براون، سردبیر سابق ونیتی فیر (Vanity Fair) و نیویورکر است. او همچنین همسر هارولد اوانز، روزنامه نگار مشهور بریتانیاست که لقب شوالیه دریافت کرده و به همین خاطر، خود او نیز لیدی اوانز خطاب می‌شود.

او در سال ۲۰۰۸ با بری دیلر یک تیم تشکیل داد و وبسایت دیلی بیست را راه اندازی کرد. نام این وبسایت برگرفته شده از اسم یک روزنامه تخیلی در رمان اسکوپ (Scoop)، اثر اولین وو (Evelyn Waugh) است که در سال ۱۹۳۸ منتشر شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024