سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - Tuesday 13 November 2018
بازگشت به صفحه اول
 |  درباره ايران امروز  |  تماس با ايران امروز  |  آگهی در ايران امروز  | 
  |   صفحه اول   |   خبرهای روز   |   سياست   |   انديشه   |   فرهنگ و ادبيات   |   جامعه   |   محیط زیست   |   RSS   |  

شبکه‌های برونمرزی ایران از هاتبرد حذف شدند

شرکت یوتل ست، شرکت سرویس دهنده پخش ماهواره‌ای هاتبرد، پخش تلویزیون «العالم»، شبکه عرب‌زبان جمهوری اسلامی را از این ماهواره حذف کرد. یوتل‌ست با حذف یک فرکانس از هاتبرد، مجموعه‌ای از شبکه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی از جمله شبکه‌های «پرس تی وی»، «الکوثر»، «شبکه خبر»، «سحر 1 و 2»، و «جام جم 1 و 2» کنار گذاشته است.

iran-emrooz.net | Mon, 15.10.2012, 9:05

ایران امروز: شرکت یوتل ست، شرکت سرویس دهنده پخش ماهواره‌ای هاتبرد، پخش تلویزیون «العالم»، شبکه عرب‌زبان جمهوری اسلامی را از این ماهواره حذف کرد. این خبر را شبکه العالم و نیز کانال پرس تی وی روز دوشنبه ۱۵ اکتبر در وبسایت‌های خود منتشر کرده‌اند.

شبکه‌های پرس تی وی و العالم ادعا کرده‌اند، ‌«توقف پخش ماهواره‌ای اين شبکه‌های تلويزيونی، ‌پس از ماهها ايجاد اختلال و انداختن پارازيت بر روی امواج ماهواره‌ای اين شبکه‌ها اتفاق افتاده است.»

شرکت یوتل ست اعلام کرده  از روز دوشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲ (۲۴ مهر) فرکانس ماهواره ۱۲۴۳۷ - مربوط به شبکه العالم - را از ماهواره هاتبرد قطع و از ارایه سرویس به شبکه‌های این پکیج ماهواره‌ای خودداری می‌کند.

فرکانس ۱۲۴۳۷ ماهواره هاتبرد شامل پکیجی از شبکه‌های «پرس تی وی»، «الکوثر»، «شبکه خبر»، «سحر ۱ و ۲»، و «جام جم ۱ و ۲» بود.

العالم، مبلغ افکار بنیادگرایان حاکم در ایران در کشورهای عربی بود. این شبکه پیشتر  از روی ماهواره‌های «عرب ست» و «نایل ست» حذف شده بود.

در فروردین ۱۳۹۱ شبکه پرس تی وی از ماهواره اروپایی آسترا حذف شده بود. همچنین این شبکه انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی مجوز پخش در اروپا را از دست داد.

جمهوری اسلامی ایران خود سال‌هاست که اجازه دسترسی مردم ایران به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را نمی‌دهد و با جمع‌آوری دستگاه‌های گیرنده و نیز  ارسال پارازیت بر روی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از فعالیت آنها جلوگیری می‌کند.

به نظر می رسد توقف ارايه خدمات ماهواره ای به شبکه‌های تلويزيونی و راديويی جمهوری اسلامی ايران،‌ واکنشی به ارسال پارازيت بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارج از ايران باشد که گفته می شود از داخل ايران ارسال می شوند.

به گزارش رادیو فردا، شرکت ماهواره‌ای فرانسوی «يوتل‌سَت» در آذرماه سال۹۰ با انتشار اطلاعيه‌ای، ضمن رد اتهام همکاری با ايران در ايجاد مانع در مسير پخش برنامه‌های فارسی زبان از طريق اين ماهواره تاکيد کرده بود که «محل ارسال پارازيت‌ بر روی اين ماهواره را در داخل ايران شناسايی کرده است.»

يوتل‌سَت در آن اطلاعيه رسمی تاکيد کرده بود که «از بهار ۱۳۸۸ بارها در اين خصوص نزد مقام‌های نظارتی فرانسوی و بين‌المللی، از جمله اتحاديه بين‌المللی ارتباطات از راه دور، شکايت برده و خواستار محکوم شدن اين اقدامات از سوی اين مراجع شده است.»

در بهمن ماه پارسال،‌ «کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران» نيز از اتحادیۀ بين المللی مخابرات (ITU) وابسته به سازمان ملل خواسته بود تا برای بازداشتن جمهوری اسلامی ايران از سانسور شبکه های ماهواره ای و ارسال پارازيت بر روی شبکه های تلويزيونی و محدوديت اينترنت، گام های قاطعی بردارد.

شورای اطلاع رسانی آمريکا، نهاد ناظر بر شبکه های راديو و تلويزيونی اين کشور نيز بارها، ايجاد اختلال در پخش برنامه های ماهواره‌ای به ايران را محکوم کرده بود.




Iran Emrooz
(iranian political online magazine)
iran emrooz©1998-2018
e-mail:
ايران امروز (نشريه خبری سياسی الكترونيك)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌گردند معذور است. استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.