پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 16.09.2012, 15:15


جمعی از چهره‌های سرشناس در داخل کشور با انتشار بیانیه‌ای ایرانیان را به مشارکت در کمپین "بخاطر صلح و آزادی" فراخوانده‌اند. امضاکنندگان اولیه این بیانیه دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ملت ایران و افزایش خطر جنگ را نتیجه اعمال و سیاست‌های "تشنج‌زا و خشونت‌آفرین" حکومت ایران می‌دانند. آنها نوشته‌اند: می‌خواهیم به حاکمان کشورمان بگوییم، اعمال تشنج‌زا و خشونت آفرین بس است؛ اعمالی که منجر به تحریم‌های کمرشکن علیه ملت ما گردیده و بهانه‌ای برای تصویب سه قطع‌نامه علیه مردم ما شده تا هر بار فشار بیشتری را بر ما تحمیل کنند.

متن کامل این بیانیه به گزارش سایت ملی - مذهبی چنین است:

بخاطر صلح و آزادی
هموطنان، مردم صلح دوست ایران

بار دیگر سایه سنگین جنگ بر سرمان افتاده، جنگی بسیار زیان بار تر و مخوف تر از جنگ هشت ساله. ما که هنوز زخمهای ناشی از آن جنگ را بر جسم و جان داریم؛ ما که هنوز خسارتهای مادی و معنوی آن جنگ را بر دوش میکشیم؛ ما که در آن جنگ صدها هزار کشته و مجروح و میلیون ها آواره، صدها شهر و روستای تخریب شده و به روایتی هزار میلیارد دلار خسارت مادی و دهها برابر خسارت معنوی تحمل کردیم؛ ما که امروز در جای جای میهن عزیزمان با فقر و فساد و فحشا و اعتیاد و دزدی و فاصله طبقاتی که همه از آثار آن جنگ است دست و پنجه نرم میکنیم؛ وقتی این روزها دوباره صدای طبل جنگ به گوشهایمان می‌رسد، بر خود میلرزیم.

می‌خواهیم و باید به هر قیمتی، عفریت هستی خوار جنگ را از کشورمان برانیم.

ما صلح و دوستی می‌خواهیم، نه جنگ و خشونت. ما جنگ را نه نعمت که نقمت میدانیم. ما میخواهیم با برپایی کارزار (کمپین) «بخاطر صلح و آزادی» و ابراز نفرت از خشونت و کشتار، به حاکمان کشورمان بگوییم، اعمال تشنج زا و خشونت آفرین بس است؛ اعمالی که منجر به تحریمهای کمرشکن علیه ملت ما گردیده و بهانه ای برای تصویب سه قطع نامه علیه مردم ما شده تا هر بار فشار بیشتری را بر ما تحمیل کنند.

ما از حاکمان ایران میخواهیم هر نوع بهانه‌ای برای جنگ و فشار و تحریم اقتصادی را متوقف و خنثی کنند تا جنگ افروزان ناامید شوند. ما میخواهیم به جهانیان بگوییم که صلح و آزادی و حقوق بشر حق مسلم ماست.

هموطن با شرکت در این فراخوان کشورمان را از یک فاجعه جبران ناپذیر نجات دهیم.

فراخوان دهندگان اولیه:

بابک احمدی
مه لقا اردلان
علیرضا جباری
احمد صدر حاج سید جوادی
پیمان عارف
محمد علی عمویی
اسماعیل مفتی زاده
محمد ملکی
محمد نوری زاد

تمامی هموطنان و فعالانی که مایل به حمایت و همراهی با این فراخوان هستند، میتوانند پیام خود را به آدرس الکترونیکی زیر ارسال کنند و یا به صفحه فیس بوک کارزار «بخاطر صلح و آزادی» بپیوندند.

ایمیل فراخوان: .(JavaScript must be enabled to view this email address)

صفحه فیس‌بوک کارزار «بخاطر صلح و آزادی»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024