شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 24.08.2012, 2:53


مهندس موسوی از بیمارستان منتقل شد

مهندس میرحسین موسوی از بیمارستان به مکانی نامعلوم منتقل شد.

هنوز یک روز از عمل قلب رهبر جنبش ‌سبز نگذشته، ماموران امنیتی، مهندس موسوی را صبح امروز جمعه سوم شهریورماه به مکانی نامعلوم (شاید منزل ایشان) منتقل کردند.

به‌گفته منابع آگاه، مهندس موسوی که دیروز به‌دلیل عارضه شدید قلبی و در میان تدابیر شدید امنیتی به مرکز قلب تهران منتقل شده بود، پس از عمل آنژیوگرافی و درحالی که به‌نظر پزشکان یکی از عروق‌قلبی وی هنوز دچار انسداد است از بیمارستان به نقطه‌ای نامعلوم انتقال داده شده است.

منابع موثق می‌گویند اقدام پزشکی انجام شده بر ایشان «تیلت‌تست» است و یکی از عروق قلبی وی دچار انسداد کامل شده که به‌دلیل ریسکی بودن شرایط ایشان که احتمال خطر وجود دارد باید تحت نظر کامل قرار داشته باشند.

در شرایطی که مطابق روند پزشکی، بیمار باید 48 ساعت تحت‌نظر قرار داشته باشد اما این اتفاق رخ نداده و مهندس موسوی در کمتر از 24 ساعت از بیمارستان خارج شذه است.

این در حالی است که به اصرار ماموران همراه وی قرار بوده مهندس موسوی را پنجشنبه شب و در کمتر از 12 ساعت از بیمارستان خارج کنند، اما به‌دلیل توصیه‌های پزشکی و خطر جانی، انتقال وی به جمعه صبح موکول شده است.

براساس این گزارش، روز پنجشنبه و پس از انتقال مهندس موسوی به بیمارستان شرایط بخشی که ایشان در آن بستری بودند مختل شده بود و ملاقات کنندگان سایر بیماران نمی‌توانستند طبق روال معمول به دیدار بیمارانشان بروند. این موضوع باعث اعتراض همراهان بیماران شده و برخورد تند و توهین‌آمیز ماموران را در پی داشته است.


بی بی سی:
مشاور موسوی: میرحسین از بیمارستان مرخص شد

بنا بر گزارش ها حال عمومی میر حسین موسوی، از رهبران مخالف دولت ایران پس از عارضه قلبی و متعاقب عمل آنژیو بهبود یافته است.

اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد آقای موسوی نیز به بی بی سی گفته است که او از بیمارستان مرخص و به خانه منتقل شده است.

پیشتر وبسایت کلمه که خبرهای مربوط به میرحسین موسوی را منتشر می کند، به نقل از برادر او درباره وضعیت آقای موسوی نوشته بود که بر اساس "مصالح" قرار نیست که خانواده آقای موسوی درباره وضعیت جسمانی آقای موسوی اطلاع رسانی کند.

روز گذشته گزارش شد که میر حسین موسوی که در بازداشت خانگی به سر می برد، به دلیل "عارضه شدید قلبی" به بخش سی‌سی‌یو یکی از بیمارستان‌های تخصصی قلب در تهران منتقل شده است.

به گزارش وبسایت کلمه میرمحمود موسوی، برادر آقای موسوی در باره وضعیت جسمانی برادرش گفت: "ما در شرایط خاص و پیچیده ای هستیم و بر اساس شرایط مجموعه میرحسین و خانواده و مجموعه مسائل، این حق را به ما بدهید که نسبت به وضعیت میرحسین و کل اوضاع حساس باشیم."

او افزود: "شاید شرایطی و مسایلی باشد که همه اش آن چیزی نیست که در رسانه ها منتشر می شود و مسائلی امنیتی و داخلی ما را برای اظهار نظر محدود می کند."

میر محمود موسوی گفت که مصلحت نیست که دانستن وضعیت میر حسین موسوی از طریق خانواده او باشد.

وبسایت ندای سبز آزادی، از سایت های نزدیک به مخالفان دولت ایران، نوشته که آقای موسوی "به دلیل انسداد عروق‌ قلبی تحت عمل آنژیوگرافی" سه‌ساعته قرار گرفته و "پس از عمل دوباره به سی‌سی‌یو منتقل شده و ممکن است اقامت وی در بیمارستان طولانی‌تر شود."

گفته می شود که آقای موسوی را زهرا رهنورد، همسرش که با او در حبس خانگی بوده، در بیمارستان همراه می کند و این دو تحت نظر چندین مامور امنیتی هستند.

گفته می شود که دختران میر حسین موسوی نیز شب گذشته از او عیادت کرده اند.

در این گزارش ندای سبز آزادی آمده که "کارکنان بخشی که میرحسین موسوی در آنجا بستری شده تا این ساعت حق ترک محل کار خود را نداشته‌اند و موسوی به‌ طور کل ممنوع‌الملاقات است."

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای اصلی در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ایران، به دلیل اعتراض به آنچه تقلب گسترده به نفع محمود احمدی نژاد در این انتخابات می دانستند مورد خشم مقامات حکومتی قرار گرفتند.

اواخر بهمن ماه سال ۱۳۸۹، پس از تظاهراتی که به حمایت از حرکت‌های اعتراضی تونس و مصر در تهران و چند شهر دیگر ایران برگزار شد، مقامات امنیتی آقایان موسوی و کروبی را همراه با همسرانشان تحت بازداشت خانگی قرار دادند که فاطمه کروبی بعدتر ظاهرا به دلایل پزشکی آزاد شد.

بیش از ۱۸ ماه است که آقایان موسوی و کروبی در بازداشت خانگی به سر می برند و تلاش ها برای آزادی آنها بی‌ثمر بوده است.

تعدادی از فعالان سیاسی و مخالفان دولت ایران، از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل که برای شرکت در اجلاس جنبش غیرمتعهدها عازم تهران است، خواسته اند که با آقایان موسوی و کروبی دیدار کند.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024