پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 24.08.2012, 2:19


جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱
بی بی سی
همزمان با صدور دستور اعزام یک ناو هواپیمابر دیگر به خلیج فارس، وزیر دفاع آمریکا می گوید تهدید نفتکش ها از سوی ایران و ادامه نا آرامی ها در سوریه و افغانستان علت این اقدام است.
لئون پانته تا وزیر دفاع آمریکا به ناوگروه هواپیمابر "یو اس اس استنیس" (USS Stennis) دستور داده تا چهار ماه زودتر از برنامه اعلام شده قبلی، به خلیج فارس باز گردد.
این ناو پس از ۷ ماه ماموریت در دریای عرب و خلیج فارس، در ماه مارس یعنی حدود پنج ماه پیش به پایگاه خود در شهر بندری سیاتل آمریکا بازگشته بود.
در طول آن ماموریت، از این ناو بیش از هزار سورتی پرواز بر فراز افغانستان انجام شد و آخرین ماموریت جنگنده های نیروی دریایی آمریکا بر فراز عراق نیز از عرشه آن صورت گرفت.
آقای پانه تا گفت اعزام این ناوگروه رزمی به خلیج فارس برای پاسخ به تهدیدهای متعددی که امروز در خاورمیانه احساس می شوند، از جمله ایران و ادامه خشونتها در سوریه است.
تا زمانی که این ناوگروه از ماموریت هشت ماهه جدید خود بازگردد، برخی از ملوانان آن بیش از ۱۵ ماه از ۲۱ ماه اخیر را در ماموریت خواهند بود.
شاید به خاطر همین بود که شخص وزیر دفاع برای تقدیر از پرسنل این ناوگروه به عرشه یو اس اس استنیس رفت.
او گفت: "شما ظرف دو سال اخیر حدود ۷۰ درصد وقتتان را در عملیات گذرانده اید. من می دانم که این می تواند خیلی مشکل باشد، اما تلاش شما باعث افتخار همه ماست."
اما صرف نظر از تعارفات معمول، پیام جدی در اظهارات آقای پانه تا مستتر بود: "درحالی که ما فرآیند عقب نشینی از عراق و افغانستان را آغاز می کنیم، واقعیت این است که هنوز با تهدیدات سنگینی در دنیا مواجهیم. و شما آنهایی هستید که قرار است با این تهدیدات مقابله کنید."
بیش از ۲۰۰۰ ناوی برای شنیدن سخنرانی وزیر دفاع به عرشه یو اس اس استنیس فراخوانده شده بودند. این ناو هواپیمابر پس از رسیدن به خلیج فارس به یک ناو هواپیمابر دیگر به نام "یو اس اس انترپرایز" که در حال حاضر در آنجا مستقر است ملحق خواهد شد.
بر اساس گزارش ها، ناو هواپیمابر یو اس اس استنیس روز دوشنبه سیاتل را به مقصد خلیج فارس ترک خواهد کرد.




یو اس اس استنیس پنج ماه قبل از ماموریت بازگشته بود
" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024