شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 29.07.2012, 9:53


عبدالباسط سیدا رئیس شورای ملی سوریه روز یکشنبه ۲۹ ژوئیه از جامعه بین‌المللی خواست برای متوقف کردن خشونت و کشتار مردم سوریه توسط رژیم اسد اقدام کنند.

به گزارش العربیه سیدا در یک کنفرانس خبری در ابوظبی اظهار داشت: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که در مجمع عمومی سازمان ملل اقدام کنند زیرا شورای امنیت به دلیل بکارگیری وتو توسط روسیه و چین از متوقف کردن کشتار سوری‌ها توسط رژیم «خون آشام» اسد ناتوان مانده است.»

وی همچنین افزود: «ما می‌دانیم که روسیه دارای منافعی در منطقه است اما این منافع نباید با هزینه خون سوری ها و منافع این ملت تامین شود.»

رئیس شورای ملی سوریه در رابطه با تشکیل حکومت موقت از سوی مخالفان گفت: «طرح تشکیل حکومت موقت از سوی مخالفان باید از طرف همه نیروهای سیاسی مانند ارتش آزاد و گروهایی که در داخل کشور فعالیت می‌کنند بررسی شود».

وی همچنین اظهار داشت: «ما به منظور رسیدن به طرحی مشترک که همه سوری ها را دورهم جمع کند، دو کمیته تشکیل دادیم.»

سیدا در این زمینه بیان کرد که : «یک کمیته برای هماهنگی با ارتش آزاد سوریه در زمینه مشاورات نظامی و کمیته دوم برای گفت وگو با دیگر گروهای سیاسی جهت رسیدن به یک طرح مشترک برای همه سوری‌ها فعالیت خواهند کرد.»

رئیس شورای ملی سوریه در رابطه با حمله نیروهای نظامی اسد گفت: «مسئولیت آنچه که اکنون در حلب می‌گذرد بر عهده جامعه بین المللی و کشورهای دوست سوریه است.»

وی افزود: «گستاخی رژیم اسد به جایی رسیده است که با جنگنده های میگ ۲۳ و میگ ۱۲ روسی مردم بی‌دفاع را بمباران می‌کند. رژیم می‌خواهد با خشونت و قتل عام مردم به حکومت خود ادامه دهد و این غیر ممکن است.»

دفع تهاجم نیروهای اسد به حلب

دیدبان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه ۲۹ ژوئیه از درگیری شدید میان ارتش آزاد این کشور و نیروهای نظامی اسد و نیز از دفع کامل تهاجم این نیروها به حلب خبر داد.

طبق این گزارش براثر بمباران مناطق مسکونی شهر حلب و گلوله باران سنگین این شهر توسط نیروهای اسد تاکنون بیش از ۱۶۸ تن از غیر نظامیان جان خود را از دست دادند.

به گزارش العربیه به نقل از منابع ارتش آزاد، حمله نیروهای نظامی اسد که روز گذشته به منظور بازپسگیری مناطق تحت کنترل مخالفان آغاز گردید با شکست روبرو شده است. یکی از فرماندهان ارتش آزاد در این مورد گفته است که این ارتش توانسته است هجوم نیروهای دولتی به شهر حلب را کاملا متوقف کند.

برپایه گزارش‌های رسیده از حلب نیروهای ارتش سوریه از بامداد روز گذشته هجوم نظامی خود را با پشتیبانی جت‌های جنگنده و هلی‌کوپترها به شهر حلب آغاز کردند. کارشناسان سیاسی امور سوریه، جنگ حلب را جنگی سرنوشت ساز توصیف کرده‌اند.

در همین حال دیدبان حقوق بشر سوریه با انتشار اطلاعیه از در گیری شدید در منطقه باب الحدید، الزهراء، العرقوب و الحندرات در شمال حلب گزارش داده است. براساس این گزارش رژیم اسد با استفاده از هلیکوپتر توپدار روسی مناطق صلاح الدین و سیف الدوله را بمباران کرده است.

به گفته مخالفان طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر تهاجم نیروهای نظامی اسد به حلب، ۱۶۸ تن کشته شدند. از این افراد ۹۴ تن غیر نظامی، ۳۳ تن از افراد ارتش آزاد و مخالفان و ۴۱ تن از نیروهای اسد کشته شدند.

در همین حال کوفی عنان از بکارگیری هواپیماهای جنگنده و اسلحه سنگین علیه غیر نظامیان توسط رژیم اسد ابراز نگرانی کرده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024