پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 24.07.2012, 16:20


بیانیه ۵ جریان:
خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط محمد صدیق کبودوند هستیم!


محمد صدیق کبودوند روزنامه نگار و بنیان گذار سازمان حقوق بشر کردستان از ۶ خرداد ماه ۱۳۹۱ در اعتراض به رفتارهای غیرقانونی و غیرانسانی مسئولان قضایی و امنیتی رژیم دست به اعتصاب غذای نامحدود زده ست. خواست اصلی او داشتن اجازه ملاقات با فرزند بیمار خود در بیمارستان است. فرزند آقای کبودوند از دی ماه سال گذشته به یک بیماری ناشناخته مبتلا شده است و هم اکنون هم بستری است. از دی ماه ۱۳۹۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ او چندین بار اجازه ملاقات کوتاهی با پسرش را داشته است. محمد صدیق کبودوند از شامگاه ۲۴ تیر ماه دست به اعتصاب غذای خشک زده بود و به درخواست دوستانش نوشیدن آب را از سر گرفته است، اما حال او به شدت وخیم است.

محمد صدیق کبودوند از بیماری های متعدد رنج می برد. او جزو کسانی است که در زندان های جمهوری اسلامی به انواع و اقسام امراض دچار شده است و مقامات زندان به توصیه های پزشکان برای مداوا و مرخصی درمانی لازم برای او، وقعی ننهاده اند. هم اکنون عوارض اعتصاب غذای طولانی هم بر مشکلات جسمی او افزوده شده اند. مسئولان حکومتی، با وجود بیماری صعب العلاج فرزندش، هم چنان از دادن مرخصی استعلاجی به او سرباز می زنند و کین توزانه منتظر از پای درآوردن او هستند.

محمد صدیق کبودوند، سردبیر پیشین هفته‌نامه پیام مردم کردستان و بنیان‌گذار سازمان حقوق بشر کردستان است. او هیچ جرمی جز دفاع از حقوق بشر ندارد. اتهامات حکومت علیه او محدود به فعالیت های روزنامه‌نگاری و حقوق بشری او بوده است، با همین اتهامات واهی نیز به ده سال و نیم زندان محکوم شده است و از ۱۰ تیر ماه ۱۳۸۶ تاکنون در زندان به سر می برد. همۀ شواهد حاکی از آن است که جان محمد صدیق کبودوند در خطر حتمی است. جمهوری اسلامی بدون توجه به وضعیت جسمی او، به رفتار ضد انسانی و کین توزانه خود علیه او ادامه می دهند.

محمد صدیق کبودوند هم چون همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در جمهوری اسلامی هیچ جرمی که مستحق زندان باشد مرتکب نشده است، او به عنوان روزنامه نگار و فعال حقوق بشر به دفاع از حقوق و آزادی مردم برخاسته است و خواستار رعایت حقوق بشر و احترام به حقوق و آزادی های اولیه مردم بوده است. او نیز هم چون دیگر فعالان جنبش های کارگری، زنان، دانشجویان، ملی و قومی، مدافعان حقوق بشر، وکلای زندانیان سیاسی، روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان خواستی جز زندگی در یک جامعه آزاد و بدون سرکوب و زندان و خفقان ندارد.

ما احزاب و سازمان‌های سیاسی جمهوری خواه مدافع آزادی و برابری، جدایی دین و دولت، دموکراسی، حقوق بشر، و رفع هرگونه تبعيض ملی، جنسی، عقیدتی هم‌صدا با سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری و همراه با فعالان جنبش های مدنی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آقای محمد صدیق کبودند و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم.


حزب دمکرات کردستان ایران
حزب کومه‌له کردستان ایران
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
سازمان فدائيان خلق ايران-اکثريت
شورای موقت سوسياليستهای چپ ايران

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳ جولای ۲۰۱۲



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024