پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 20.07.2012, 9:46


رادیو فردا: سه سناتور آمريکايی در نامه‌ای به باراک اوباما، رييس جمهوری اين کشور، از وی خواسته‌اند تا نام ۶۵ مقام ديگر ايرانی که در نقض حقوق بشر در ايران دست داشته اند، در فهرست تحريمی آمريکا قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، نامه مارک کرک و جان کايل، سناتور های جمهوريخواه، به همراه جوزف ليبرمن، سناتور مستقل، تازه ترين اقدام اعضای کنگره آمريکا برای تشديد فشار ها بر ايران است.

اين سه سناتور آمريکايی درنامه خود به باراک اوباما نوشته اند: «هنرمندان، دانشجويان، فعالان، مدافعان حقوق بشر و کسانی که به دنبال آزادی بيان و مذهب هستند به طور فزاينده ای (توسط حکومت ايران) آزار و اذيت، زندانی و شکنجه می شوند.»

اين سه سناتورآمريکا می گويند که اتحاديه اروپا هم اکنون ۷۷ مقام ايرانی را در فهرست تحريمی خود قرار داده است اين در حالی است که آمريکا فقط ۱۲ نفر از اين مقام ها را تحريم کرده است. بنابراین آمریکا نیز می بایست ۶۵ مقام ديگر ايرانی را به این فهرست اضافه کند.

آمريکا تاکنون شماری از مقام های ايرانی از جمله محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، سعيد مرتضوی، دادستان سابق تهران، و محمد رضا نقدی، فرمانده سازمان بسيج، را به اتهام نقض حقوق بشر تحريم کرده است.

اين در حالی است که اتحاديه اروپا در فروردين ماه سال ۱۳۹۰ اعلام کرد که ۳۲ تن از مقام‌های ايران از جمله حسن فيروز‌آبادی، حسين طائب، محمدرضا نقدی، اسماعيل احمدی‌ مقدم و سعيد مرتضوی را مورد تحريم قرار داد.

اتحاديه اروپا در ادامه اقدامات خود عليه ناقضان حقوق بشر در ايران، در مهرماه سال ۱۳۹۰ اعلام کرد ۲۹ مقام ديگر جمهوری اسلامی را تحريم کرده است که نام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، محمد حسينی ، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرتضی بختياری، وزير دادگستری نيز در اين فهرست به چشم می خورد.

اتحاديه اروپا سپس در فروردين ماه سال جاری شمار دیگری از مقام های ايران را به فهرست سياه خود اضافه کرد.

طبق تحريم های اتحاديه اروپا ، صدور رواديد سفر به بيست و هفت کشور عضو اتحاديه اروپا برای اين گروه از مقامات ايرانی ممنوع است و دارايی های آنان در اين کشور ها نيز مسدود شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024