جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 13.07.2012, 9:37


در حمله توپخانه ارتش سوریه به روستایی در استان حماه دست‌کم ۲۲۰ نفر کشته شده‌اند. فعالان مخالف دولت سوریه به نقل از ساکنان روستای تریمسه گفته‌اند که این روستا هدف حمله تانک و هلیکوپترهای جنگی قرار گرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، نیروهای شبه‌نظامی هوادار دولت بعد از این حملات پای پیاده وارد روستا شده و به اعدام خودسرانه و صحرایی ساکنان دست زده‌اند. اما رسانه‌های دولتی گزارش داده‌اند که “گروه‌های تروریستی” با هدف افزایش تنش در آستانه نشست شورای امنیت درباره این کشور دست به “کشتار” زده‌اند.

همچنین به گزارش دویچه وله، پس از این حمله شبه‌نظامیان طرفدار اسد به این روستا و کشتار ساکنان غیرنظامی در منازل‌شان، در خلال شب گذشته جست‌جوی اجساد ادامه داشته و تا کنون بیش از ۱۵۰ جسد به مسجد روستا منتقل شده‌اند.

یورو نیوز هم گزارش داده که کشتار روستای تریمسه، از آغاز ناآرامیهای سوریه در شانزده ماه قبل، مرگبارترین کشتاری است که در طول یک روز رقم خورده است و مخالفان دولت می گویند به بسیاری از قربانیان از فاصله نزدیک شلیک شده است.

شمار قربانیان بش از ۳۰۰ نفر

مرکز اطلاع رسانی انقلاب سوریه روز جمعه ۱۳ ژوئیه اعلام کرد نیروهای نظامی و لباس شخصی های اسد با هجوم گسترده به روستای تریمسه از توابع شهر حماه ۳۰۵ تن از جمله کودکان، زنان، نوجوان و پیر مردان این روستا را قتل عام کردند.

باسل درویش عضو هیئت کل انقلاب سوریه در گفتگو با تلویزیون العربیه با پرده برداشتن از این قتل عام خونین اعلام داشت که اکثر قربانیان با چاقو سر بریده شده اند در حالیکه ده ها جسد در رودخانه العاصی مشاهده شده است .

کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه اعلام کرد تاکنون اجساد ده ها تن از قربانیان این فاجعه هولناک در خیابانها و در مزارع اطراف این روستا پراکنده هستند.

به گفته کمیته های هماهنگی ، این روستا روز پنجشنبه ساعت 5 بامداد از هوا و زمین مورد حمله نیروهای اسد قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید بیشتر کشته شدگان بوسیله چاقو کشته شده اند و تعداد زیادی از اجساد در حالی که دستان آنها بسته شده است سوزانده شده اند.

طبق این گزارش نیروهای نظامی و شبیحه اسد پس از محاصره این روستا و بازداشت اهالی آن ، به صورت فجیعی اقدام به قتل عام کودکان و زنان نموده اند.

آنها پس از قتل عام کودکان و نوجوانان و زنان برخی از اجساد آنها را آتش زدند.

درهمین حال شورای ملی سوریه با محکوم کردن این جنایت هولناک، ازشورای امنیت خواست که به مسئولیت خود در برابر قتل عام مردم سوریه عمل کند.

مسئولیت عنان، روسیه و ایران

گروه اخوان المسلمین سوریه نیز در روز جمعه اعلام کرد که کوفی‌ عنان، نماینده ویژه سازمان ملل و متحدان حکومت سوریه یعنی روسیه و ایران با بی‌عملی خود “دوش به دوش رژیم بشار اسد” در این کشتار سهیم‌اند. در بیانیه‌ای که از سوی اخوان‌المسلمین در همین رابطه منتشر شده، آمده است: «ما بر این باوریم که هیولایی به نام بشار اسد تنها مسئول این جنایت انزجارآمیز نیست، بلکه کوفی عنان، روسیه، ایران و تمامی کشورهایی که مدعی ثبات و صلح در جهان هستند، اما سکوت اختیار کرده‌اند نیز در این ماجرا مسئولیت دارند.»

یکی از روستاییانی که موفق به فرار شده، به شبکه خبری “الجزیره” گفت که عامل این کشتار “شبه‌نظامیان علوی طرفدار بشار اسد” بوده‌اند. به گفته‌ی این شاهد عینی افراد شبه‌نظامی زمانی به روستا یورش آوردند که “شورشیان مخالف روستا را ترک کرده بودند.” اغلب ساختمان‌ها در این روستا آتش زده شده است.

این حادثه یکی از خونبارترین حوادثی است که از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه رخ داده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش در تلاش برای بازپس‌گیری تریمسه از شورشیان مخالف دولت بوده است. شورای رهبری انقلاب حماه به خبرگزاری رویترز گفته است که بیشتر کشته‌شدگان در این روستا غیرنظامی بوده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024