جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 18.06.2012, 18:45


بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۹ خرداد یک مامور نهاد امنیتی قضایی در اهواز ضمن تماس با خانواده حیدریان اعدام دوتن از فرزندان آن خانواده و یکی از عموزادگان آنها را اطلاع داد.

عباس حیدریان معروف به جاسم، طه حیدریان معروف به جمشید، عبد الرحمن حیدریان معروف به ناصر، سه جوان اعدام شده هستند.

چندی پیش سازمان بین المللی حقوق بشر چون دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل و پارلمان اتحادیه اورپا و چندین نهاد حقوقی بین‌المللی با انتشار بیانیه هایی از جمهوری اسلامی خواستند حکم اعدام جوانان عرب را متوقف سازد.

علی نعامی و امیر معاوی دو زندانی دیگر هستند که در چارچوب یک پرونده به همراه سه فرد یاد شده بیش از یک سال است در بازداشت به سر می‌برند. با اعلام خبر اعدام برادران حیدریان و ایجاد خشم مردمی در اهواز، سایر مردم از سرنوشت دو زندانی دیگر (علی نعامی و امیر معاوی) بی خبر هستند.

دستگاههای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی در طی سالهای گدشته حمله وسیعی بر ضد فعالان حقوق بشری و دگر اندیشان عرب آغاز کرده است.

فعالان عرب بر این عقیده هستند که نیروهای امنیتی همواره فعالان سیاسی عرب را به جرم های جنایی و مواد مخدر متهم می سازد. هدف از اتهام فعالان عرب بدینگونه اتهامات کاهش فشار های بین المللی بر ضد دولت جمهوری اسلامی است.


آخرین خبر:
تعداد اعدامی های امروز به چهارتن رسید

تا ساعاتی پیش تعداد اعدام شدگان عرب اهوازی سه تن اعلام شده بود. با پیگیری موضوع ، صحت خبر اعدام چهار نفر به تایید فعالان حقوق بشری اهواز رسید.

بدین ترتیب با احتساب اعدام علی نعامی شریفی تعداد اعدم شدگان به چهارتن رسید. تمامی اعدام شدگان جوانان زیر 30 سال هستند.

از بعد از ظهر روز دوشنبه 18.6.2012 تا شامگاه همان روز در اعتراض به اعدام چهار تن از فعالان سیاسی عرب در اهواز ،تظاهرات گسترده ای محلات این شهر را در برگرفت.

جوانان معترض با سردادن شعارهایی بر ضد دیکتاتوری خواستار توقف زنجیره اعدام فعالان عرب شدند. منابع خبری وفعالان حقوق بشر از اهواز گزارش می دهند؛ وضعیت شهر غیر عادی وتشنج زا شده است. خشم عمومی سایر محلات شهر را فرا گرفته است.

منطقه ملاشیه که زادگاه ومحل سکونت اعدام شدگان بوده به شدت تحت کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفته است. خانواده این چهار جوان عرب اعدام شده از مسئولان قضائی خواسته اند که جنازه های فرزندانشان را به آنان تحویل دهند تا با برگزاری مراسمی آنها را دفن کنند. در همین راستا دادگاه عمومی و انقلاب و مسئولان امنیتی تاکنون هیچ پاسخی درباره تحویل جنازه چهار جوان اعدام شده به خانواده آنان نداده اند. یک شاهد عینی در گفتگو با فعالان حقوق بشری گفت: ترس ودلهره مسئولان امنیتی و قضائی را در برگرفته و از پاسخگویی درباره جنازه اعدامی ها طفره می روند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024