پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 21.05.2012, 9:00


فريبرز رئيس دانا، اقتصاددان منتقد صبح روز دوشنبه‌ اول خرداد ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم یک سال زندان خود بازداشت شد.

آقای رییس‌دانا در ۲۷ آذرماه سال ۱۳۸۹ تنها چند ساعت پس از انتقاد از قانون هدفمند شدن يارانه‌ها، توسط ماموران امنيتی بازداشت شد. او پس از یک ماه بازداشت در اواخر دی‌ماه ۱۳۸۹ با قرار وثیقه‌ آزاد گردید. در خردادماه ۹۰ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

در پی قطعی شدن حکمش صبح روز دوشنبه اول خرداد با مراجعه‌ی ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

رئیس‌دانا پس از آغاز اجرای طرح حذف یارانه‌ها در انتقاد از این طرح گفته بود، این طرح پیامد مثبتی برای رفاه همگانی ندارد، مسئله هدفمندسازی نیست و تنها می‌خواهند یارانه را حذف کنند.

«دولت آقای احمدی‌نژاد از طریق شوک درمانی وارد نشده و از طریق توهم درمانی وارد شده است. به تدریج و قطعه قطعه یارانه‌ها را حذف کردند مقداری هم پول به حساب‌ها ریخته‌اند و از توهم پولی مردم محروم استفاده کردند.»

آقای رئیس‌دانا در بخش دیگری از سخنانش سیاست اعمال شده توسط دولت آقای احمدی نژاد را "آرزوی قلبی" هشت سال دولت آقای هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی عنوان کرد و گفت که «این دولت ها همه عاشق این کار بودند اما توان و نیروی نظامی را نداشتند.»

در متن حکم دادگاه، «عضویت در کانون نویسندگان، صدور بیانیه علیه سانسور، مصاحبه با رسانه‌های بی‌.بی.سی و صدای آمریکا و متهم کردن جمهوری اسلامی به آزار و تجاوز و شکنجه زندانیان» از دلایل صدور حکم اعلام شده بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024