جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 15.05.2012, 22:20


اتحاد جمهوریخواهان ایران:
نرگس محمدی را آزاد کنید!
به آزار و اذیت مدافعان حقوق بشر و دیگر فعالان جنبش های مدنی پایان دهید!


بنا به گزارش سایت ملی مذهبی، خانم نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر زیر فشار بازجویان بند ۲۰۹ زندان اوین بار دیگر دچار فلج عصبی - عضلانی گشته و به بهداری زندان منتقل شده است. نرگس محمدی در مهرماه سال گذشته به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر»، به یازده سال حبس محکوم شد. این محکومیت در دادگاه تجدید نظر در ۱۴ اسفندماه، به شش سال حبس تقلیل یافت. نرگس محمدی در دوران بازداشت، حبس در سلول انفردای و در جریان بازجویی به بیماری فلج عصبی و عضلانی مبتلا شد و با توجه به وخامت وضع جسمانی اش نهایتا با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد.

نرگس محمدی روز سوم اردیبهشت ماه بار دیگر در خانۀ مادری اش در زنجان تحت عنوان اجرای حکم زندان بازداشت شد، اما به جای انتقال به بند عمومی، بار دیگر برای بازجویی مجددا به سلول انفردای در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. بازجوهای خانم نرگس محمدی به خوبی می دانستند که بازگشت او به سلول انفرادی بند ۲۰۹ و بازجویی های پر تشنج، معنا و عواقبی جز بازگشت دوبارۀ بیماری او نخواهد داشت.

آقای تقی رحمانی همسر خانم محمدی، که خود بیش از پانزده سال از زندگی اش را در زندان های جمهوری اسلامی گذرانده است، می گوید که حال همسرش به شدت وخیم است. وی در آخرین ملاقات با خانواده، با وجود روحیه خوب، زبانش لکنت داشته است. او معتقد است که وخامت بیماری نرگس محمدی می تواند به فلج دائم او منجر شود. انتقال او از زندان به بیمارستانی مجهز و بدون حضور بازجوها و آزار و اذیت دائم آن ها، لازمۀ مداوای ایشان است.

بازداشت و محاکمۀ خانم نرگس محمدی با اتهامات واهی و صدور حکم شش سال زندان برای ایشان، فاقد هر گونه پایه و اساس حقوقی، و نشانه ترس و وحشت حکومت جمهوری اسلامی از خواست رعایت حقوق بشر و برای خاموش نمودن صدای منتقدان است. خانم نرگس محمدی باید هر چه سریع تر برای مداوا به بیمارستانی مجهز در خارج از زندان منتقل گردد . ایشان باید آزاد گشته و به کنار فرزندان خردسال و کار و زندگی خویش بازگردد.

زندانی کردن وکلا و مدافعاان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، روزنامه نگاران و ... وسیله‌ای است که استبداد حاکم برای حفظ سلطۀ خود همواره به کار بسته است. اتحاد جمهوریخواهان ایران خواستار پایان دادن به آزار و اذیت مدافعان حقوق بشر، احترام به حقوق انسانی آنان و رعایت قوانین و تعهدات بین المللی از جمله منشور جهانی حقوق بشر از سوی دولت و دستگاه قضایی کشور است.


هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۵ مه ۲۰۱۲



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024