پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
خوب بود خبرگزاری سپاه پاسداران در مورد این صحنه به مردم توضیح می‌داد
iran-emrooz.net | Thu, 10.05.2012, 9:39


خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس و برخی رسانه‌های افراطی مشابه فارس ادعا کرده‌اند که آیت‌الله صافی درباره شاهین نجفی به دلیل خواندن یک آهنگ رپ حکم ارتداد صادر کرده است. «فارس» نوشته که یکی از مراجع تقلید شیعه در قم در پاسخ به مقلدان خود یادآوری کرده که اگر شخص یا اشخاصی به امامان شیعه توهین کرده باشند «مرتد» محسوب می‌شوند.

در حالی که چنین حکمی در مورد شاهین نجفی سایت آیت‌الله صافی وجود ندارد. استفتایی هم که از وی درباره امام هادی شده، مربوط به سه هفته قبل و قبل از انتشار آهنگ شاهین نجفی بوده است.

حکم آیت‌الله صافی در مورد افرادی است که بنا به ادعای استفتاء کننده در صفحه‌ای در فیس بوک «از طریق طراحی جوک، کشیدن کاریکاتور، فحاشی و دروغ بستن به امام هادی» به امام نقی توهین کرده‌اند.



از حدود یک سال پیش صفحه‌ای در شبکه اجتماعی فیس‌بوک با نام «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» ایحاد شده که بیشتر جنبه‌ی طنز و شوخی دارد. استفتایی که از آیت‌الله صافی شده ظاهرا مربوط به این صفحه است.

شاهین نجفی، خواننده آهنگ‌های زیر زمینی در ایران بود که پس از ایجاد مشکلات برای انتشار تولیداتش از ایران خارج و در آلمان ساکن شد. او در آلمان نخست با گروه «اینان» و سپس با گروه «تپش ۲۰۱۲» همکاری داشت و اجراهای انتقادی‌اش طرفداران زیادی دارد. اخیرا نیز آهنگی به نام «نقی» عرضه کرده که حاوی نقد فرهنگی و اجتماعی است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024