جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 03.04.2012, 19:50


دویچه وله: هیوندای، کمپانی کره‌ای تولیدکننده خودرو، پس از کمپانی فرانسوی پژو- سیتروئن، دومین خودروساز فعال در صنعت خودروی ایران است که اعلام کرده همه همکاری‌های خود با ایران را قطع و پروژه‌های اجرایی را متوقف کرده است.

کمپانی کره‌ای «هیوندای موتور» که از فعال‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است، اعلام کرده که همکاری‌های خود با ایران را کاملا متوقف کرده است. هیوندای در سال‌های اخیر همکاری‌های گسترده‌ای با ایران داشت و در بازار خودروی ایران هم با اقبال چشمگیر مشتریان روبرو شده بود.

بر اساس گزارشی که در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شده، همه تعاملات تجاری کمپانی هیوندای با ایران، از جمله عملیات مشترک برای تولید خودرو و فروش آن در بازار ایران متوقف خواهد شد.

«اتحاد علیه ایران ِ هسته‌ای» که از گروه‌های لابی فعال در آمریکا است و برای تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران فعالیت و تبلیغ می‌کند، به تازگی نام کمپانی «هیوندای موتور» را از فهرست کمپانی‌های خارجی که تعاملات اقتصادی با ایران دارند، خارج کرده است.

هیوندای دومین تولیدکننده بزرگ خودرو است که در یک هفته اخیر تصمیم به توقف همکاری با ایران گرفته است. هفته گذشته، کمپانی آمریکایی «جنرال موتورز» هم اعلام کرد که شریک فرانسوی‌اش‌، پژو- سیتروئن، انتقال لوازم یدکی و تجهیزات خودرو به گروه صنعتی ایران خودرو را متوقف کرده تا از محدودیت‌ها و مجازات احتمالی آمریکا در امان بماند.

مقام‌های کمپانی هیوندای به درخواست نیویورک‌تایمز برای مصاحبه و ابراز نظر درباره تصمیمات اخیر پاسخی نداده‌اند. مقام‌های ایرانی و مسئولان بلندپایه صنعت خودرو در ایران هم هنوز به این گزارش‌ها واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

در ماه‌های اخیر ایالات متحده، اتحادیه اروپا و هم‌پیمانان آنها در سراسر جهان، تحریم‌ها علیه ایران را به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش داده‌اند. بر اساس قانونی که اخیرا در کنگره آمریکا به تصویب رسید و با امضای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا ابلاغ و اجرایی شد، همه کمپانی‌های خارجی که با ایران تعامل اقتصادی دارند، تحت تحریم ایالات متحده قرار خواهند گرفت و شانس تجارت در بازار بزرگ آمریکا را از دست خواهند داد.

قدرت‌‌های غربی می‌گویند هدف از افزایش بی‌سابقه تحریم‌ها، وادار کردن رهبران جمهوری اسلامی به تجدید نظر و عقب‌نشینی از مواضع سخت‌گیرانه در قبال برنامه بحث‌برانگیز هسته‌ای است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024