پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 02.04.2012, 19:51


۴۵ زندانی سیاسی از زندان های مختلف در کشور خطاب به هموطنان خود پیام‌های نوروزی ارسال کردند.

این زندانیان سیاسی که بیشتر آنها سال نو را در کنار یکدیگر و در زندان های اوین تهران، رجایی شهر کرج و کارون اهواز تحویل کرده و اکثر قریب به اتفاق آنها تمام ایام نوروز را از مرخصی محروم بوده اند در پیام هایی جداگانه سال جدید را به هموطنان خود تبریک گفته و هر یک آرزویی برای مردم، کشور و خانواده ی خود کرده اند.

تاکنون پیام ۴۵ زندانی سیاسی به کلمه رسیده است. به محض دریافت پیام های تبریک دیگر، بلافاصله آن ها نیز منتشر خواهد شد.

به گزارش کلمه، متن پیام های تبریک زندانیان سر افراز سیاسی از داخل زندان های کشور به شرح زیر است:


***

بهنام ابراهیم زاده

دوستان و رفقا و هم وطنان، به نام صلح و دموکراسی و آزادی و برابری برای همگان، به تمامی افرادی که آزادی را در آغوش می گیرند و برای آن احترام قائلند سلام و درود و تبریکات سال نو تقدیمشان باد.

خطاب من بیش از همه به زنان فروتن و متواضع کشورمان، زنان و دختران روستایی و شهری که با ما اعتماد دارند زنان و مردانی که در کارخانه ها و کوره آجرپزی ها و بیشه ها و مزارع ساعت های طولانی کار میکنند و مادرانی که نگرانی ما را برای کودکان این مرز و بوم درک می کنند تحصیل کودکان و جوانانی که آواز خوانان، توان روحیه رزمنده جوانی شان را در راه جنبش کارگری و دانشجویی ایران صرف کرده اند و مردان و زنان و کارگران و کشاورزان، روشنفکران، جوانان و دانشجویان و معلمان و همه کسانی که قلبشان برای آزادی و برابری و زندگی شاد انسانی می تپد. تبریکات سال نوی مرا پذیرا باشید.

مردم آزادخواه، من بهای وفاداری به مردم و کارگران را با زندگی ام خواهم داد و به کارگران و تمامی هم طبقه ای هایم می گویم و اطمینان دارم بذری که در اندیشه و جدان شریف هزاران کارگر ایرانی کاشته شده هرگز قابل از بین بردن نیست و به نام منافع مقدس کارگران کشور و مردم عزیز از شما می خواهم ایمان داشت باشید که آینده از آن ماست. جنایت و سرکوب، زندان و خفقان تاریخ را متوقف نخواهد کرد. این کوچه ای بن بست است که گشوده خواهد شد.

سال نو بر همه شما مردم آزادیخواه مبارک باد.

بهنام ابراهیم زاده

***

سید محمد ابراهیمی

به نام خالق زیبایی‌ها

سلام و درود می فرستم به تمام مردم شریف ایران و به خصوص همسر فداکار و فرزند صبورم سید حسین؛

سال نو را از بند ۳۵۰ بیدادگاه اوین یا همیت سرای آزادگان به تمام دلیر مردان و زنان آزاده ی ایرانم، بخصوص مادران عزادار شهدای جنبش سبز تبریک عرض میکنم و امیدوارم همچون سال قبل که در راه مبارزه با جهل و ظلم پیکار می کردید ثابت قدم تر به سوی پله های آزادی و استقامت تا محو کامل ظلم و ستم گام بردارید.

نوروزتان پیروز و هر روزتان نوروز و سبز باد

سید محمد ابراهیمی
رابط مادران عزادار با رهبران جنبش سبز

***

بهمن احمدی امویی

مقاومت و همراهی شما در حنبش سبز ایران، شرایطی را فراهم کرد تا بهترین سال های عمرم را این سه سال اخیر بدانم. از اینکه این فرصت را به من دادید، از شما متشکرم. سال نو و تجربه های نو بر شما مبارک.

بهمن احمدی امویی
بند ۳۵۰ اوین

***

افشین اسانلو

فرا رسیدن سال نو را به تمامی زندانیان سیاسی و خانواده محترمشان تبریک گفته، آنهایی که تنها به خاطر آرمانهای انسانی شان در بندند و آرزومندم که در سال های آتی دیگر هیچ فردی را به خاطر عقایدش در زندان نبینیم. به ویژه درود می فرستم به کارگران و رانندگان بخش حمل و نقل بین شهری که همیشه در این ایام کار و زحمتشان دوچندان می شود.

پیش به سوی تشکیل اتحادیه ها و سندیکاهای مستقل کارگری

زندان اوین
بند ۳۵۰
یکم فروردین ماه یکهزار و سیصد و نود و یک
افشین اسانلو

***

مجید اسدی

شب پر پیچ و انتهای زمستان با تن پوشی طرد و هراسناک، از خواب جهان گریخت. وقتی آذرخش ابرهای دور و نزدیک شعله می کشید و راز تاریکی را می گشود، سروستان شهر شکفت و جادوی جاودانگی سنگ و سترونی پایان گرفت. جام لاله شهر، سر ریز از بادی پاکی و روشنی نسیم سرود خوان نوروز گواهان ناوردهای سوگ و لبخندانه و در این میانه، چشمی خون چکان از نیرنگ زمانه و چشمی دگر آرام و شادمان به رسیدن بهار می نگرد. پس بایسته است ما را در این جشن جاودانه، شادکامی و شادخواری و دست افشانی که رنجیدن و رنجاندن، نفرت روزگار را بر آورد.

فرخنده باد بر غنچه های بالنده فصلی نو، که در نطفه کارزار سپیده و ظلمت اند. نوباوگانی با جامه بلند عشق و آیینه که کهکشانی از واژه را بر دوش می کشند.

خجسته باد بر مسافران مانده در پس باروهای ویرانه آهن و سنگ، که عیدانه خویش را هر بامداد از زبان و لبان آفتابی جویند.

فرخنده باد بر مادران مهر، کجاوه نشینان توفان که درفش داوری هنوز بر قامت ستبرشان استوار است.

مجید اسدی – زندان اوین
زمستان ۹۰

***

حسن اسدی زید آبادی

نه دشنه ای در دست داریم و نه دشنامی بر لب، آنچه ما داریم زندگی ماست و آنچه می خواهی آزادی زندگی و زندگی آزادی است؛ و چون بودن را در حبس نمی توان کرد سرنوشت ما همچون دانه هایی است که با بهار به ناگاه سینه یخ زده خاک را می شکافد و برهوتی را سراسر سبز می کند. چنین بهاری در پیش است…

در آستانه سال نو، نوروز را به همسر صبورم و هر قلبی که در سرمای زمستان به عشق آزادی می تپد و به ویژه رهبران در بند جنبش سبز شادباش می گویم.

حسن اسدی زید آبادی
عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت
اوین بهار ۹۱

***

مسعود باستانی

بهار بهانه ایی است برای آرزو کردن! دلم می خواهد در آستانه این بهار آرزو کنم که زمانه فرصت تماشای بهار سیاسی ایران را از دستم نگیرد.

بهاری که باید صبورانه در انتظارش ایستاد تا سال ما را نو کند!

سالی با روزنامه های بهاری و در کنار همه آنانی که خود را سربازان جنبش عدم خشونت می دانند و چراغ آرزوی آزادی همچنان در سینه هایشان روشن است.

سالی که می توان آن را سالی بدون فریب و دروغ، سالی بدون حذف و سانسور، سالی بدون حبس و حصر و سالی بدون توقیف و تهدید لقب داد. اما افسوس! واقعیت این است که دلسوز ترین مردمان این سرزمین محبوس و محصورند و با دلهره رفتار حاکمان را در برابر تحریم ها و تهدید های خارجی می نگرند. در این میانه اما من آرزو می کنم که این بهار، بهاری باشد که در آن آرزوهایم به واقعیت بدل شوند.

بهارتان مبارک
مسعود باستانی
زندان رجایی شهر

***

رسول بداغی

نوروز این آیین سبز باستانی که نشان از تمدن و فرهنگ کهن ایرانی دارد، و شاخه ای از درخت تنومند دانش و آگاهی ایرانیان در هماهنگی با طبیعت بر روان پاک انسانی است، بر همه نوروز داران گیتی به ویژه ایرانیان فرهیخته و ستم ستیز فرخنده باد.

با سپاس
رسول بداغی
بهار ۹۱
رجایی شهر کرج

***

مسعود پدرام

به نام هستی بخش

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند / چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند

سبزکامانِ رهروِ راه بهار، در بند ۳۵۰ اوین، چه آشنا به یکدیگر شادباش می گویند؛ و این شاد باش همه ی ایران را در آغوش خواهد گرفت.

غریق در پای شرف در پشت دیوار سیاه / مانده اند یاران و سودای سرودن در پگاه

شور یاران شعله خندد در گذرگاه زمان / شعرشان پر می کشد تا بی کران آسمان

نوروز ۱۳۹۱ بهروز باد
مسعود پدرام
محکوم به سه سال حبس با اتهام تبانی – عضو شورای فعالان ملی – مذهبی

دکترا در علوم سیاسی
دارای همسری فهیم و پر مهر (زهرا حیدر زاده) و دو فرزند دوست داشتنی (بهاران و علی)

***

مجید توکلی

سال نو بهانه ایی شده است برای حرف های از یاد رفته که گاه باید بایستیم و به راهی که رفته ایم بنگریم و ببینیم که باید برویم و یا بازگردیم. شجاعت در بیانمان را ابتدا با اقرار به اشتباهاتمان نشان دهیم و بدانیم که باید بخوانیم و ببینیم و بشنویم. اگر با تجربه ها و فکر های سنجیده با زمان پیش نرویم یا در خودمان و خودیی مان بمانیم یا برای نخست بودن و هراس از فراموش شدن برویم، هرگز موفق نخواهیم شد.

حال می دانم که آزادی در بستر و زمینه مساعد و باوجود قانون و یا تعهد و همراهی همگانی معنی خواهد یافت. بیایید در این سال جدید انسانی نگاه کنیم، دغدغه مندانه عمل کنیم کمتر بگوییم و با تامل داوری کنیم و بدانیم اگر صادق باشیم و بی تردید اگر صادق باشیم، در پی صبر و امید به آنچه شایسته است خواهیم رسید. با تبریک سال نو آرزوی رسیدن لحظاتی را دارم که همگان درآن احساس شادی و خوشبختی داشته باشند.

مجید توکلی
زندان رجایی شهر

***

سعید جلالی فر

خیزش تدریجی و ناپایدار به دیدگان عجول طبیعت سرانجام دانه پرندگان و هوای آزاد شکوفه ها را تواما برآورده ساخت.

عیدتان مبارک
سعید جلالی فر
نوروز ۹۱

***

علی جمالی

و اینک بهار، مادر سبز قبای شادی های ما از راه می رسد. سرودش محو انسداد زمستان است و رویایش رهایی ابدی. سبز و ساده و سرمست از رویای بهار عاشقانه ترین آرزوهایم را پیشکش همسر مهربان، نیکان مظلومم و همه ساکنان صبور این خاک خسته می کنم.

نوروزتان فرخنده
بهار ۱۳۹۱ خورشیدی
بند ۳۵۰ زندان اوین
علی جمالی
عضور شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت

***

سید مهدی خدایی

با نام پروردگار آفرینش ها و رویش ها

باز هم سالی دیگر را سپری کردیم. سالی سرشار از آزمون ها و تجربه ها که هر یک به تنهایی درسی به وسعت زندگی بود. سالی که شادی ها و تلخی های بسیاری را به خود به همراه داشت و ایمان و اعتقاد و باور ما را بارها و بارها به بوته ی آزمایش کشید.

در این سال اگر چه تعدادی از عزیز ترین و با شرافت ترین فرزندان میهن مان (مرحوم عزت الله سحابی، شهید هاله سحابی و شهید هدی صابر) را در راه مبارزه علیه ظلم و بی عدالتی و تلاش برای صلح و آزادی، از دست دادیم، اما یاد و خاطره ی آنها در ذهن و قلب تک تک ما جاودانه خواهد ماند و هدف آنها را سر لوحه ی امور خود قرار می دهیم.

بهار با تمام زیبایی هایش در پس تاریکی و سرمای زمستانی تیره و تار، ظهور می یابد و باور داریم که تاریک ترین لحظه شب، نزدیک ترین زمان سپیده دم و روشنایی است.

امیدوارم سال جدید برای تمامی هم میهنان عزیزم و تمامی مردم دنیا سالی همراه با صلح، آرامش، امنیت و عدالت باشد و شاهد روزهایی باشیم که سایه رعب و وحشت و بی اعتمادی از میان مردم رخت بربندد و لبخند شادی و رضایت بر لبان آنها نقش بندد.

نوروز بر همه ی شما مبارک
سید مهدی خدایی

***

بابک داشاب

زمستان هر چقدر با خودش برف داشته باشد، هر چقدر سرما و یخ بندان از چنته اش بیرون بیاورد سرانجام ناگزیر است جایش را به بهار بدهد، بهار سبز.

بهار طبیعت را به همسر عزیزم و پسر نازنینم تبریک می گویم و نیز به همه کسانی که در انتظار بهار سبز هستند و به آمدنش چشم امید دارند.

بابک داشاب
زندان اوین

***

محمد داوری

هم میهنان بزرگوار، ایرانیان سربلند

درود بر شما که بار دیگر قدم در راه پر افتخار آزادی گذاشته اید تا راه ناتمام گذشتگان را به اتمام برسانیم

راهی که عزت و کرامت همه ما در پیمودن آن نهفته است و تحقق آرمان های تاریخی این سرزمین در گرو پافشاری بر این راه و همراهی با یکدیگر است.

نورورز را به شما شادباش می گویم چرا که شایسته نو شدن و بهاری شدن هستید و این روز که آغاز فصل مشترک هزاران مساله است من و تو را با تمام گذشته مان پیوندی دهد و آتیه ما را رقم خواهد زد.

در آستانه سومین سالگرد جنبش سبز تاریخ ایران و در حالیکه سومین نوروز را پشت میله ها و دیوار های بیدادگری می گذرانم به همراه پرندگان آزاده ی در قفس زمان را حبس نمودیم تا برای همیشه با ستم و ستمگران کارمان را یکسره سازیم و قصه پر غصه استبداد در ایران زمین را به پایان رسانیم.

ایمان به اراده پولادین شما و وفاداری به آرمان هایمان زندان را از معنا تهی و به زندگی در زندان معنا بخشیده ام و خوب می دانیم در این راه بی بازگشت با هم خواهیم ماند و بهار ایرانی را در پایان فصل تاریخ استبداد جشن خواهیم گرفت و در سایه آزادی و دموکراسی به بار نشستن میوه های امنیت، پیشرفت و عدالت را به تماشا خواهیم نشست.

به امید پیروزی

محمد داوری
نوروز ۱۳۹۱ هجری شمسی
اوین- بند ۳۵۰

***

عارف درویش

به نام خداوند جان و خرد
درودی سرود گونه بر هم میهنان گرامی

اگرچه از محل کار اخراج و از دانشگاه دور مانده ام و مادرم از آرزوهایش برای من در راه میهن گذشت. استواری و آسودگی من در زندان برای همراهی و پشتیبانی روان آگاه نیاکان خردمندمان است. نوروز بر شما شاد باد.

از هستی بخش بزرگ بی هیچ سوگی دیر زیستن همراه با شادی را بری شما خواستارم.

امرداد باد درفش فر و فرهنگ ایران

عارف درویش
بیستم اسفند ماه نود خورشیدی

***

دراویش گنابادی

هو ۱۲۱

عید فرخنده و باستانی نوروز که میراث اهورایی نیکان ماست بر ملت شریف ایران و سالکان طریق معرفت مبارک باد.

سروری و بیداد زمستان! با آمدن نوروز به پایان رسیده و امید به بندگی، شادی و سرور بار دیگر زمین و زمان را متحول و به حرکت آورده است. باشد که نوروز دلها و جان های مان هم از راه رسیده و آزادی و رهایی از قیودات نفسانی و از بند و زنجیر اهریمنان ستم پیشه را ارمغان آورد.

دراویش گنابادی

***

امیر خسرو دلیر ثانی

به نام یگانه هستی بخش
ملت شریف و آزادی خواه ایران

سالی که گذشت، سالی پرفراز و نشیب برای آزادی خواهان و زندانین سیاسی و همراهان جنبش سبز بود، در لحظات تلخ و غم انگیزی همچون پرواز عاشقانه شهید هدی صابر نفس های گرم و سرشار از محبت شما تسلی بخش خاطر رنجیده مان شد و ما را به ادامه زندگی در پشت دیوار های بلند بیداد امیدوار ساخت و گرمای عشق شما به جانهای خسته مان روحی دوباره دمید.

فدای نفس های گرم و قدمهای استوارتان. از عمق جان و از منتهای وجودم عشق بی دریغ خود را نثارتان می دارم و از صمیم قلب از خداوند متعال سلامتی، سعادت، سربلندی برای همه ایرانیان و دمیدن سپیده آزادی برای سرزمینمان را در سال جدید خواستارم.

به امید ایرانی آباد و آکنده از مهر و دوستی و برابری.

شاد و پیروز و سربلند باشید

امیر خسرو دلیر ثانی
بند ۳۵۰ زندان اوین
بهار ۹۱

***

حسین زرینی

به نام خدا
الیس الصبح بقریب

فردا از آن ماست، این رویای خیال انگیز را آلوده به هیچ زنگار غرور و رسوب ناکامی نمی کنیم.

حسین زرینی
عضو ستاد میرحسین موسوی

***

شاهین زینعلی

به نام خداوند جان و خرد

گویند خداوند جهان را در ۷ روز آفرید و آنگاه که آفرینش جهان به انجام رسید پس از آن روز نوروز بود. پس بیایید در این روزهای فرخنده برای وحدت و آزای دعا کنیم: خداوندا! حال ما را، ملت ما و سرزمین ما را به بهترین حال دگرگون بفرما. سرزمینی که از آن تو و دوست داران توست.

شاهین زینعلی

***

عبدالفتاح سلطانی

نبینی نور را هرگز تو در بند / هزاران شمع را کشتند هرچند

نبود نور تاریکی است ای دل
درفش شعله ور بر تارکت بند

دیوارهای زندان هرگز نتوانسته است مانع رسیدن فریادهای دادخواهی مشعل های دربند به گوش آزادی خواهان و آزادگان بهنه ی گیتی گردد و افسوس که هیچ واژه ای را نمی بینم که توان شادباش گفتن را در بهار طبیعت به ملتی داشته باشد که عزیزترین فرزندان خود را در خون خفته می بیند یا به زنجیر دادستیزان دین فروش کشیده شده!

ولی یقین دارم که ملت ایران بارها و بارها خزان های دیرپا را به سر سختی به دگرگونی وا داشته تا از دل آنها بهاری دیگر زاده شده است. چنین باد.

عبدالفتاح سلطانی
بند ۳۵۰ اوین

***

داود سلیمانی

به نام خدا

به دوستان و بالاخص فرزندانم
سال نو پر بار، پیوندتان مبارک

شاید بپرسید، سال نو با پیوند چه ربطی داره؟ به نظر من در این سال‌ها با الهام از بهار، ما به پیوند و همدلی، بیش از هر زمانی نیاز داریم، البته از نوع پاک و خوبش. سیاوش دو سال پیش از تولد من در “مرغ آتش” خودش گفت: «بر من هراس نیست ز سردی و تیرگی، من از سپیده‌های دروغین مشوشم». و در پیوندش که با مطلع «هر خانه را دریست» می‌شعرد که «غم‌خانه‌ام، پر از آوازهای عشق، اما دریغ هر در این خانه بسته‌اند، اما دریغ هر رگ این کو بریده‌اند، پیوندها همه یکجا شکسته‌اند، در زیر سقف خویش و ز همسا‌یه‌گان جدا، هر تنگدل ز روزنه‌ای مویه می‌کند: من از کدام در، من در کدام کوه؟ من با کدام راه؟»

شاید بتوانم در پاسخ وی بگویم: «باید بهار را دوباره دید، باید به زیر دل خاک این دیار فریاد رویش دانه‌های امید را، با گوش جان شنید، پیوندها هنوز هم همان در است، راهی به سوی شهر، راهی به زندگی، چون آن شکوفه‌ها، در پیوند با بهار، باز هم در پی فصل گذشته‌مان، باز هم در تولد دوباره‌مان، پر بار می‌شود.»

پیوند امید با بهارتان، زمین سخت را هم می‌شکافد.

پیوندتان مبارک
داود سلیمانی

***

سید محمد سیف زاده

بنام خداوند عشق و آزادی
هموطنان عزیز ملت شریف ایران

سالها پیش در جهت تعمیق اعلامیه جهانی حقوق بشر و آگاهی مردم به حقوق حقه شان در معیت سرکار خانم شیرین عبادی و آقایان سلطانی، دادخواه، شریف کانون مدافعان حقوق بشر را با رعایت موازین قانونی بنیان نهادیم. کانون از طریق دفاع از متهمین سیاسی و مطبوعاتی بنحو رایگان و برگزاری کلاس و سمینار و انتشار بیانیه و ….. و نظارت بر نقض حقوق بشر و انتخابات با صدور بیانیه موارد نقض حقوق بشر و عدم انطباق انتخابات با موازین بیست گانه کمیته انتخابات آزاد، سالم و عادلانه را به شما ملت ایران گزارش نمودیم. حکومت به خصوص دولت نهم و دهم که دشمنی آشکاری با موازین حقوق بشر و تعمیق آگاهی مردم داشت در سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر که جشنی بپا داشته بودیم به کانون حمله و با مضروب و مجروح نمودن میزبان و میهمان درب کانون را بر خلاف کلیه موازین قانونی مهر و موم و با جرم انگاری و پرونده سازی برای اعضا موسس و حتی غیر موسس نظیر سروران بانوان نسرین ستوده و نرگس محمدی و تعقیب و مجازات آنها نمود. اما از پای ننشستیم و بر حقوق حقه مان پای فشردیم. اکنون از بند ۳۵۰ زندان اوین با شما عزیزان در آستانه حلول نوروز ۹۱ و فرارسیدن بهار دست به دعا بر می داریم که حال و وضعیتمان را به بهبودی تغییر دهد، نوروز باستانی ۹۱ را به همه ملت ایران از صمیم قلب تبریک عرض نموده و به امید روزی مبارزه می کنیم که هیچ کس در ایران به لحاظ ابراز عقیده و بیان تحت تعقیب و مجازات قرار نگیرد. بهارتان خجسته و مبارزه اتان پیروز باد

سید محمد سیف زاده
بهار ۹۱ بند ۳۵۰ زندان اوین

عضو موسس و شورای عالی نظارت کانون و دبیر کمیته های دفاع و نظارت و انتخابات آزاد و سالم و عادلانه کانون مدافعان حقوق بشر ایران

***

قاسم شعله سعدی

من قاسم شعله سعدی، معلم دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با ۲۸ سال سابقه تدریس سیاست و حقوق و ۳۰ سال کار وکالت دادگستری و مسئولیت دفاع از دعاوی بین المللی ایران در اروپا و میز نمایندگی مردم در مجلس، متاهل و دارای ۴ فرزند (۲ دندانپزشک و ۲ حقوق دان) و یک نوه ی کوچک و همسری فداکار که او نیز حقوق دان است، به اتهام توهین به آقای خمینی و حجه الاسلام خامنه ای و تبلیغ علیه نظام به ۲.۵ سال حبس محکوم شده ام و نیز محرومیت از تدریس در دانشگاه به مدت ۱۰ سال محکومیت یافته ام . اینک از بند ۳۵۰ زندان اوین به ملت ایران درود می فرستم و نوروز را شادباش می گویم.

به آرزوی روزی که ملت بزرگ به حکومتی که شایستگی آن را دارد دست یابند.

***

رضا شهابی زکریا

همراه شو عزیز تنها نمان به درد / کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود

فرارسیدن جشن نوروز را به تمام ایرانیان آزاده و شریف در داخل و خارج از کشور و همچنین تشکل های کارگری، دانشجویی، زنان و همه شخصیت های مردمی و فعالان صلح جو و همه داغ دیدگان و عموم زحمتکشان شرکت واحد بویژه فعالین سندیکایی و همچنین گروه پزشکان، پرستاران، و کارگرانی بیمارستانی که در مداوای اینجانب کوشش بی دریغ نموده اند شادباش گفته و برای آنها سالی سرشار از شادمانی و آزادی آرزو می کنم و در پایان لازم است از همسر و فرزندان و دیگر اعضای خانواده ام به خاطر رنج و سختی هایی که در مدت ۲۲ ماه بازداشت اینجانب تحمل نموده اند سپاس گذاری کنم و امیدوارم سال ۹۱ و بهار ۹۱ بهار امید و سربلندی و پیروزی و پیشرفت در تمام زمینه ها برای ملت ایران و کارگران باشد.

رضا شهابی زکریا
عضو هیات مدیره و مسئول عالی سندیکا
بند ۳۵۰ اوین

***

فریدون صیدی راد

در رودهای جدایی
ایمان سبز ماست که جاریست

به هموطنانم و تمام انسان هایی که به دنیایی بهتر باور دارند، دنیایی عاری از خشونت٬ ستم و نابرابری بهاران خجسته باد.

و نیز به دوستان٬ رفقا و خانواده ام که همدلیشان در تیره ترین شبهای سرد توانم را در پیمودن راه دوچندان کرد٬ موسم سبز شدن مام طبیعت را شادباش می گویم.

فریدون صیدی راد
بند ۳۵۰ زندان اوین

***

محمد صدیق کبودوند

فرارسیدن نوروز باستان و آغاز سال تازه را به همه ایرانیان و مردمان ایرانی و از جمله مردم کرد شادباش می گویم و سالی پر از امید و شادکامی و کامیابی را برای همگان و هم چنین بازگشت سلامتی را برای فرزند بیمارم (پژمان)، آرزومندم.

محمد صدیق کبودوند

***

حشمت الله طبرزدی

عید فرخنده باستانی را به همه هم میهنان عزیز شادباش می گویم. سال ۹۱ را باید سال امید به رهایی نامید، برای اینکه ملت و جنبش سبز ۸۸ و پس از آن به ویژه در نمایش انتخابات اخیر، نارضایتی خود از دیکتاتوری حاکم را بیان کرد، از دیگر سو دول خارجی نیز تصمیم گرفته اند همکاری هایی خود با آن را قطع کنند. بنابراین، چنین دستگاهی که نه مردم قبولش دارند و نه دیگران با آن همکاری می کنند، سرنوشتش معین است.

حشمت الله طبرزدی

***

فیض الله عرب سرخی

برای مردم کشورم روزهایی در آرامش از خداوند طلب می کنم که حق مردمان سرزمینم آرامش است و مردمی که سزاوار خوب زیستن هستند.

همچنین همزمان با زنده شدن دوبارۀ طبیعت، بیداری خفتگان را از خداوند زیبایی ها درخواست کرده و آرزوی رهایی خانواده های عزیز کروبی و مهندس موسوی را در این سال جدید دارم که آزادی سزاوار آزادگان است.

فیض الله عرب سرخی
بهار ۹۱
بند ۳۵۰ اوین

***

جواد علیخانی

ایرانیان سرافراز، درود بر شما که بار دیگر آوای دلنشین آزادی خواهی تان در گوش جهانین طنین انداز شد و آمدید و با حضور سبزتان سرمنشا تحولات دموکراسی خواهانه در منطقه شدید و لرزه بر اندام مستبدان انداختید. آفرین بر شما مردمان آزادیخواه که به درستی راه و مسیر پیشینیان خود را در دستیابی به آزادی و دموکراسی انتخاب کردید و امید آن می رود که در سال جدید با صبر و استقامت شما مردمان بزرگوار و با همدلی و همراهی یکدیگر این مسیر سبز آزادی را هموار کرده و به آنچه شایسته شما مردم سلح دوست و آزادیخواه می باشد، دست یابیم.

نوروز را به همه یاران دبستانی ام، کارگران شریف، زنان آزادیخواه و شجاع این سرزمین و معلمان و کودکان تبریک و شادباش می گویم که به راستی سزاوار نو شدن و رهایی از زمستان استبداد هستید.

درحالی در این سال های به دور از نیمکت دانشگاه سومین نوروز را در پشت میله ها و دیوارهای سرد و بی روح زندان سپری میکنم که برای این فرزند کوچک شما آمیخته از تجربه های تلخ و شیرین بوده است. از صبر و پایداری شما مردم عزیز خرسندم و نیز از اینکه خانواده ها و مادران پیام آوران آزادی چون سحابی ها، هدی صابر، ندا، سهراب، اسکان و ترانه و … شادباش گفته و صبر و استقامتشان را می ستایم و نیک بدانید که مسیر سبز جان باختگان راه آزادی را ادامه خواهیم داد.

جواد علیخانی
زندان اوین بند ۳۵۰
نوروز ۹۱

***

مزدک علی نظری

شحنه شهر به فتوای که بست / در میخانه به روی من مست
ما که مستانه رسیدیم به یار / گو به آن کس که دل ما را خست

در کمال احترام و فروتنی، دوستان و همفکران خود را به مطالعه و تقویت ریشه های فرهنگی دعوت می کنم. عمیقا معتقدم مشکل امروز ایران ما نه سیاسی، که فرهنگی است. مشکل اصلی نه زور گویی جابران، که تحمل این ظلم و ستم توسط ماست.

نوروزتان پیروز
مزدک علی نظری

***

سیامک قادری

بسم الله الرحمن الرحیم

از همین روز گشوده به دود
به پرنده به گل به سبزه درود

رهنوردان راه آینده، از میان گذشته تلخ و شیرین، تنها ره توشه هایی را با خود همراه می کنند که دست و پا گیر رهپویی آنها نباشد.

به امید فردایی روشن برای ایرانیان، رها از عشق ها و نفرت های سودایی.

سیامک قادری
روزنامه نگار

***

فرشاد قربان پور

من فرشاد قربان پور، جنایتکار نیستم بلکه یک روزنامه نگار هستم که به دلیل روزنامه نگاری که کاری جز مصاحبه، نوشتن گزارش و انتشار خبر نیست به یک سال زندان و پنج میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده و اینک در بند ۳۵۰ زندان اوین روزگار می گذرانم. در بیرون از اینجا پسری به نام آرمان و همسری به نام هاجر انتظارم را می کشند. مطمئن هستم عمر ما هنوز به دنیاست و فردا نیز متعلق به ما. پس نوروز همه مبارک. خوش باشد و سرفرازو امید وار که بیهوده نیست این امید و بیهوده نیست این هزینه دادن ها. سال نو مبارک.

***

ابوالفضل قدیانی

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب و الابصار

نوروز باستانی همراه با سرسبزی طبیعت یادآور جنبش سبزو شادابی و تحرک مردم ایران است.

ملت شریف ایران بعد از انتخابات سال ۸۸ که انتخاباتی رسوا همراه با تقلب آشکار و سپس کودتای انتخاباتی بود، خیزش عظیمی جهت احقاق حقوق اولیه ی خود که بازپس گیری رای به سرقت رفته کمترین آن بود، آغاز کرد. راهپیمایی های اعتراضی که نظم و انظباط آن موجب شگفتی جهانیان گردید و فرهنگ و تمدن اصیل این ملت را به نمایش گذاشت.

سال گذشته در اثر بی خردی، ناکارآمدی و عدم احساس مسئولیت حاکمیت استبدادی که مسئولیت این استبدادورزی آن هم به نام دین متوجه شخص آقای خامنه ای می باشد، ملت ایران لطمات و خسارات زیادی را متحمل گردید و نیز جفای بزرگی در حق دین صورت گرفت و البته مردم در برابر استبداد و مستبد هوشیاری و پایداری قابل توجهی از خود نشان دادند.

امیدوارم در سال جدید شرایطی پدید آید که ملت ایران شاهد جامعه ای آزاد و عاری از استبداد باشد. از خداوند رحمان الرحیم مسئلت دارم که نوروز را بر مردم بزرگ ایران مبارک گرداند.

حول حالنا الی احسن الحال

ابوالفضل قدیانی
زندان اوین
بند ۳۵۰

***

م.کوهکن (کوروش)

به نام آزادی برای ایران

چند سال پیش از بازداشتم هرگاه خبری از زندانیان سیاسی به گوشم می رسید شاید برایم اغراق آمیز به نظر می رسید. تا اینکه دیری نپایید فشارها و شکنجه های ماموران امنیتی را با تمام وجود احساس کردم و چه زیبا آموختم با وجود فشار های روانی و جسمی در زندان چگونه از خواسته های خود کوتاه نیایم.

به امید روزی که زندانیان سیاسی امروز آخرین نسل زندانیان سیاسی باشند. نوروز این جشن کهن و زیبا بر همه ایرانیان شادباد و برای همه ایرانیانی که در پهنه ای از تفتان تا سبلان و از گرمی شن زارهای بلوچستان تا خنکای سبزینه شمال و از پهنه سرخس تا آبی آسمان ارس و از جلفا تا شرجی اروند و از وجب به وجب دریای همیشه پارس تا چابهار می زیند٬ آزادی و سربلندی را آرزو می کنم

م.کوهکن (کوروش)
اسفند ۱۳۹۰ خورشیدی
اوین بند ۳۵۰

***

وحید لعلی پور و مهدیه گلرو

در میان خط چین های فاصله
از پس سیم های خاردار هم
با قدم های سبز دل انگیزش
بهار می آید
قدم های این نو رسیده را به همه ی آنهایی که به یادمان هستند تبریک می گویم.

از طرف وحید لعلی پور و مهدیه گلرو
بهار ۱۳۹۱ زندان اوین

***

سعید متین پور

دوستان؛
خوشحالم که نوروز بهانه ای است تا در غیابمان از دیدار، به شما سلام کنم. با تبریک حلول سال نو بهروزی و شایتان را آرزومندم.

نوروز سال ۱۳۹۱ شمسی

سعید متین پور
زندان اوین
محکوم به ۸ سال حبس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی و تبلیغ علیه نظام

***

ابراهیم مددی و رضا شهابی زکریا

همراه شو عزیز تنها نمان به درد / کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود

فرا رسیدن جشن نوروز و سال نو را به همه همکاران و کارگران و زحمتکشان و دیگر مردم شریف و آزاده ایران شادباش می گوییم و آرزو داریم امسال سال شادی و خوشبختی و سرافرازی بیشتر و کاهش فشار اقتصادی برای مردم ایران، بویژه کارگران و زحمتکشان و رعایت حقوق سندیکایی کارگران ایران باشد و دیگر هیچ مدافع حقوق کارگری تحت تعقیب و اخراج و در زندان نباشد.

ابراهیم مددی
رضا شهابی زکریا
بند ۳۵۰

***

محمد رضا معتمد نیا

بسم الله الرحمن الرحیم

یزید و یزیدیان حاضر بودند که حسین و یارانش آنها را خلیفه بدانند و بشناسند سپس به سلامت در خانه و مسجد و دیار خود به ذکر و نماز و هر آنچه خواهند بنشینند ولی حاشا و کلا که این دین ابوسفیانی است نه دین محمدی.

از پشت این قفس ها و دیوار های سر به فلک کشیده اوین تبریکات صمیمانه خود را و سایر هم بندیانم را به خاک پای همه هموطنان دلیر و شجاع و آزاده و صبورم تقدیم می دارم.

محمد رضا معتمد نیا

زندان اوین

بند ۳۵۰

***

علی ملیحی

این سرزمین بهاری است که از پشت دیوار های زندان اوین تجربه می کنم.

آندره مالرو می گوید: «زندگی چیز بی ارزشی است اما ارزش هیچ چیز هم به اندازه زندگی نیست.»

بهار نوید زندگی دوباره می دهد و مهمترین وجه جنبش سبز نیز زندگی است.

عید نوروز را به خانواده مظلومم ودوستان مهربانم تبریک می گویم.

علی ملیحی
مسئول روابط عمومی ادوار تحکیم وحدت
بهار ۹۱ اوین

***

عبدالله مومنی

رسم است که بهار آمدنش را با رنگ و نور و نوا نوید می دهد. فریادش خاموشی زمستان است و آغاز نو شدن. به شکرانه بهار بندهایمان را فراموش می کنیم و همراه با همه مردان و زنان سبز اندیش این دیار هلهله رهایی سر می دهیم.

عبدالله مومنی
سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت
اوین بهار ۹۱

***

رضا مولوی

پس از گذراندن ۶۷ بهار از زندگی خود در آزادی و آزاده اندیشی، برای اولین بارنوروز ۹۱ را به دور از خانواده و دوستان خود در بند ۳۵۰ اوین گذران خواهم کرد. ولو تجربه تلخی است که در بند باشی ولی لذت پی بردن به هویت خود به عنوان یک ایرانی که ۵۲ سال از عمرش را در خارج از میهن گذرانده بسی شیرین است و با فرارسیدن بهار به همه همکاران دانشگاهی و دانشجویان و دانش پژوهان از صمیم قلب تبریک عرض کرده و امیدوارم که بهار های آینده بتواند برای همگان آزادی تفکر و قلم زدن به ارمغان بیاورد.

دکتر رضا مولوی
بند ۳۵۰ اوین
مدیر سابق مرکز مطالعات ایران
دانشگاه دارهام – انگلستان

***

ضیا نبوی

تا اونجا که یادمه، ۱۰ سال تحویل متوالی را قبل از زندان تو دل طبیعت بودم. با دشت و دمن و کنار گوسفندها، طبیعت بکر. حالا دلم میخواهد از اینجا به طبیعت سلام کنم.

ضیانبوی
زندان کارون اهواز

***

محمد امین هادوی

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

چه بسا چیزی را خوش نداشته باشد ولی خیری برای شما در آن است

به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تجمع و تبانی و… دادگاه شعبه ۲۶ بدوی و شعبه ۵۴ تجدید نظر به شش سال حبس محکوم شده ام که آنها همگی را به یوم الجزا اگر اعتقاد دارند حوالت داده ام. حال در آستانه حلول سال ۱۳۹۱ و آمدن فصل بهار، عید نوروز را به همه زندانیان در بند ۳۵۰ و دیگر بندهای زندان اوین، خانواده های سرافراز خودم و دیگر رادمردان و تمامی مردم خوب کشورم در هر کجای این جهان تبریک عرض کرده و این روزهای سخت زندان را تمام شدنی و رحمتی از جانب حق میدانم «هذا رحمته من ربی» و همه زندانیان و خانواده ها را توصیه به صبر و پایداری می نمایم.

می گذرد روزگار تلخ تر از زهر / بار دگر روزگار چون شکر آید

محمد امین هادوی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024