جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 29.03.2012, 7:26


رادیو فردا: یک روز پس از تحریم سه عضو نیروی قدس سپاه و دو شرکت ایرانی، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه دامنه تحریم‌های خود را گسترش داده و دو نهاد مرتبط با سپاه پاسداران، دو شرکت متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی و همچنین دو مقام این شرکت را مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته است: تحریم‌های روز چهارشنبه عمق دخالت سپاه پاسداران و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را در اقدامات غیر قانونی و فریبکارانه هر چه بیشتر افشا کرد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، «متعلق» به قرار‌گاه خاتم الانبیا، شرکت فناوری آبهای عمیق «پی جی اس» وابسته به صدرا، دو شرکت متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی: آژانس کشتیرانی مالشیپ و شرکت مدالیتی در مالت، به همراه سید علاءالدین سادات رسول و علی عزتی از مقام‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

آدام سزوبین، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، در این زمینه گفته است: «با قرار دادن این افراد و شرکت‌ها در فهرست تحریم‌ها، خزانه داری (آمریکا) این پیام روشن را ارسال می‌کند که تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های بین المللی از نظر دور نمانده‌ است.»

وی اضافه کرده است: ما به هدف قرار دادن حکومت جمهوری اسلامی و به ویژه سپاه پاسداران که در حال گسترش نفوذ خود در اقتصاد ایران است، ادامه خواهیم داد.

طبق این تحریم‌ها کلیه دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در قلمرو آمریکا مسدود می‌شود و هرگونه همکاری شرکت‌های خارجی با این افراد و شرکت‌ها باعث خواهد شد تا این شرکت‌های خارجی از ارتباط با بازار تجاری و مالی آمریکا محروم بشوند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد طی سال‌های اخیر چهار قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی تصویب کرده است که در آن خواستار توقف فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم توسط ایران شده است. ایران تاکنون از اجرای این قطعنامه‌ها سر پیچی کرده و می‌گوید غنی سازی اورانیوم را حق خود می‌داند.

آمریکا و اتحادیه اروپا نیز علاوه بر تحریم‌های شورای امنیت خود تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه ایران اعمال کرده‌اند.

در همین زمینه، وزرات خزانه داری آمریکا روز گذشته شرکت هوایی باربری «هواپیمایی یاس ایر» در تهران، شرکت کشتیرانی بهینه، اسماعیل غنی، سید علی اکبر طباطبایی و حسین (عظیم) آقاجانی، از اعضای نیروی قدس سپاه، به همراه علی جگا، شهروند نیجریه را به اتهام نقش داشتن در ارسال سلاح از ایران به خاورمیانه و افریقا مورد تحریم قرار داد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024