پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 07.03.2012, 19:56


شادباشِ فرهادی
هنرمند ارجمند، آقای اصغر فرهادی


با شادمانگی، دست‌یابی به جایزه‌ی اسکار سال ٢٠١٢، برای بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را، به شما و یکایک آنانی که در شکل‌یافتن فیلم ارزشمند «جدایی نادر از سیمین» در کنارتان بوده‌اند، تبریک می‌گوییم. فیلمی که در هر نمایش، از استقبال گسترده‌ی خاص و عام برخوردار شد و جایزه‌ی اسکار، اوج منطقی موفقیت‌های آن بود.

به یُمن موفقیت فیلمِ گرانقدر شما در ارائه‌ی تصویری انسانی و راستین از جامعه‌ی امروز سرزمینمان، نام ایران و هنر ایرانی در پیشانی خبرهای جهان جای گرفت و چهره‌ای دیگر از هنر سینمای مستقل ایران به جهانیان شناسانده شد؛ هنری که در تمامی این سال‌ها، با وجود همه‌ی بندها و زنجیرها و نظارت‌ها و سانسورها، که آخرین نمونه‌هایش، محکومیت این و آن کارگردان، توقیف و زندانی‌کردن مستندسازان و انحلال و تعطیلی خانه‌ی سینمای هنرمندان رنجدیده‌ی ایران بوده، پایدار و شکوفا مانده است.

همراه با شادی دست‌یابی به جایزه، کلام شما نیز در یادهامان خواهد ماند که یادِ ایران بودید؛ که یاد از فرهنگ ایرانی کردید؛ که در روزگارِ «سخن از جنگ و ترس و رعب»، از مردمی یاد کردید که «به تمام تمدن‌ها و فرهنگ-ها احترام می‌گذارند»؛ و با همین کلامتان، پیام‌رسان شادی‌خواهی این فرهنگ برای مردمان همه‌ی سرزمین‌ها شدید.

تن و جانتان پُرتوان.
یازدهم اسفند ١٣٩٠/ اول مارس ٢٠١٢

با مهر
نعمت آزرم، رضا براهنی، شهرنوش پارسی‌پور، ناصر پاکدامن، نسیم خاکسار، جلیل دوستخواه، علی‌اصغر حاج‌سیدجوادی، اسماعیل خویی، اکبر ذوالقرنین، ساناز صحتی، بتول عزیزپور، محمود عنایت، کیان کاتوزیان، داریوش کارگر، کاظم کردوانی، احمد کریمی حکاک، رضا مرزبان، اسفندیار منفردزاده، باقر مؤمنی.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024