جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 30.01.2012, 16:27



فراخوان زندانیان سیاسی را پژواک دهیم!
حبس خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد باید پایان بیابد

نزدیک به یک سال است که میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد در خانه های خود حبس شده اند. آن ها از حقوق مرسوم و قانونی زندانیان و امکان تماس با خانواده خود محروم اند و زیر فشار شبانه روزی نیروهای امنیتی به سر می برند. خانم فاطمه کروبی نیز ماه ها در این حصر قرار داشته و اینک در تماس با همسر و یا ورود به خانه خود نیز با سختگیری و ممانعت مأموران حکومتی مواجه می شود.

حکومت ایران با بازداشت رهبران جنبش سبز مستقیماً در برابر میلیون ها ایرانی که در حمایت از این دو شخصیت در انتخابات شرکت کردند , و در دفاع از آراء خود به خیابان ها آمدند، ایستاد. دولت جمهوری اسلامی نمی خواهد از سرنوشت دیکتاتورهای منطقه درس بگیرد و دریابد که لجاجت و سرسختی و سرکوب در برابر شهروندان، سرنوشتی تلخ برای آنان و تنش و مصیبت برای جامعه را در پی دارد. ادامۀ بازداشت فعالان سیاسی و اجتماعی و رهبران جنبش سبز، در واقع ادامه این لجاجت و مقابله با خواست اکثریت جامعه ی آگاه ایران است. همچنان که ایستادگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دفاع از رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ و مقاومت آن ها در برابر کودتاگران و در راس آن ها آیت الله خامنه ای ولی فقیه، تنها دلیل ربودن و حبس خانگی آن هاست. کودتاگران که با یورش به تظاهرات مسالمت آمیز و میلیونی شهروندان کشور و کشتار، بازداشت، زندان، شکنجه، تجاوز و ده ها جنایت دیگر به مقابله با جنبش سبز برخاستند و تا کنون بار ها پایان آن را اعلام کرده اند، از حضور رهبران جنبش سبز در میان مردم وحشت دارند.

۳۹ زندانی جنبش سبز ایران که خود با انواع مشکلات ناشی از زندان و عوارض آن درگیرند، در بیانیۀ مشترکی بر ضرورت آزادی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد تأکید کرده و "از تمامی هموطنان آزاده و آگاه خویش در هر کجای جهان که هستند، خواسته اند تا در کنار آگاهی بخشی در مورد انتخابات مهندسی شده و فرمایشی اسفندماه، از هیچ کوششی برای پیگیری آزادی رهبران محبوس جنبش سبز در بهمن ماه جاری دریغ نکنند."

اتحاد جمهوریخواهان ایران با استقبال و پشتیبانی از درخواست ۳۹ زندانی سیاسی، حمایت خود را از اقدام خانم شیرین عبادی برای سازماندهی کارزار بین المللی برای آزادی رهبران جنبش سبز اعلام می کند. ما نیروهای آزادیخواه کشور را به شرکت فعال در این کارزار دعوت می کنیم.

ما معتقدیم اکنون که اجماع وسیعی در میان نیروهای سیاسی و فعالان مدنی کشور بر سر عدم شرکت در انتخابات مجلس نهم و تحریم آن ایجاد شده است، کارزار علیه انتخابات نمایشی با تاکید بر خواست برگزاری انتخابات آزاد و تامین شرائط آن گره خورده است. گام اول برای تحقق چنین خواستی آزادی زندانیان سیاسی و مشخصا پایان دادن به حبس خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد است.

اتحاد جمهوریخوهان ایران نگران وضعیت خانم زهرا رهنورد و آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی است. محرومیت آن ها از حقوق قانونی خود شائبه تعمد حکومت در به خطر انداختن سلامت و امنیت آن ها را پر رنگ تر می سازد و شایعات در مورد وضعیت نگهداری و سلامت آن ها بر این نگرانی ها می افزاید. ما خواهان آزادی فوری از حبس خانگی و رعایت حقوق قانونی آن ها هستیم.

اتحاد جمهویخواهان ایران همه آزادیخواهان جهان را به تلاش در جهت آزادی زندانیان سیاسی در ایران پایان دادن به حبس خانگی خانم زهرا رهنورد و آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی دعوت می کند و از اعضا و فعالان اتحاد جمهوریخواهان می خواهد که در همگامی با سایر نیروها با استفاده از همه راه های ممکن، از جمله برگزاری تجمعات، جمع آوری امضا، مراجعه به نهادهای مدنی و حقوق بشری، مراجعه به پارلمان ها، احزاب و دولت های محل اقامت خود در خارج از کشور آزادی رهبران جنبش سبز از حبس خانگی و آزادی زندانیان سیاسی را پر طنین تر سازند.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۳۰ ژانويه ۲۰۱۲



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024