پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 29.01.2012, 10:00


روابط عمومی دیوان عالی كشور اعلام كرد كه دادگاه انقلاب با رفع نقص اعلام شده از سوی دیوان عالی كشور، پرونده‌ی «سعید ملک‌پور» را برای تایید حكم اعدام او به دیوان عالی كشور فرستاده است و این حكم امروز به تایید دیوان عالی كشور رسید.

سعید ملک‌پور شهروند ایرانی‌تبار در کانادا در سال ۱۳۸۷ در سفری از كانادا به ایران بازداشت شد و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، وی را به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محكوم كرد كه این رای پس از رفع نقص، از سوی دیوان عالی كشور تایید شد.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی مدعی است «سعید ملک‌پور در کانادا و با حمایت یک شرکت آمریکایی اقدام به تاسیس سایت‌های مستهجن فارسی كرده بود». قاضی مقیسه نخستین بار در پائیز سال گذشته اتهام‌های ملک‌پور را «تبلیغ علیه نظام از طریق طراحی سایت‌های مستهجن، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهوری، ارتباط با گروه‌های معاند نظام، و فساد فی‌الارض» اعلام کرده و او را به اعدام محکوم کرد.

اما خانواده و وکلای آقای ملک‌پور می‌گویند او تنها طراح نرم‌افزاری است که سایت‌های پورنوگرافی از این نرم‌افزار برای انتشار تصاویر استفاده کرده‌اند و ملک‌پور از این امر اطلاعی نداشته است.

دولت کانادا و نیز نهادهای بین‌المللی حقوق بشر تاکنون بارها صدور حکم اعدام برای سعید ملک‌پور را محکوم کرده و خواستار آزادی وی شده‌اند.

به دنبال تایید حکم اعدام ملک‌پور در دیوان عالی کشور «مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته» سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از تایید حکم اعدام سعید ملک‌پور استقبال و از قوه قضاییه برای تایید حکم اعدام ملک‌پور تشکر کرد.

سپاه پاسداران در بیانیه خود نوشته است: «با پیگیری‌های مجدانه مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه اینک و پس از ماه ها اقدامات حقوقی فشرده و طاقت فرسا، حکم اعدام مدیر بزرگ‌ترین شبکه ضد دین و مستهجن فارسی زبان در دیوان عالی کشور تایید شد.»

سپاه همچنین اعلام کرده به زودی اطلاعات دیگری از شناسایی و دستگیری چند شبکه گسترده فساد منتشر خواهد کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024