چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 26.01.2012, 9:08


«شیرین عبادی»، برنده جایزه صلح نوبل با صدور اطلاعیه‌ای از فراخوان زندانیان سیاسی ایران، حمایت کرد. عبادی در اطلاعیه خود که در پی فراخوان ۳۹ زندانی سیاسی صادر شده است از تمامی آزادی‌خواهان دعوت کرد تا از هيچ کوششی برای پی‌گيری آزادی زندانيان سياسی و عقيدتی در ايران به‌ويژه زهرا رهنورد، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دريغ نورزند.

سی و نه زندانی سیاسی در بیانیه‌ای از همه مردم خواسته بودند تا در کنار آگاهی‌بخشی در مورد انتخابات مهندسی شده اسفندماه، از هیچ کوششی برای پیگیری آزادی زهرا رهنورد، میر حسین موسوی و مهدی کروبی دریغ نکنند. متن کامل اطلاعیه شیرین عبادی به شرح زیر است:

اطلاعیه

درود بر آزادگان دربند، سلام بر کسانی که پای در زنجیر و نگاهی بر آسمان دارند، سپاس بر افرادی که شجاعت را معنائی تازه بخشیدند، لبیک به راد مردانی که سرود فراموش شده هم بستگی و اتحاد را دوباره به یادمان آوردند و چه به موقع یاد آور شدند که اعتمادی به صندوق رای نیست و «نظارت استصوابی» پاسخی برای خواسته های ملت ندارد و جواب پرسش ساده ای چون «رأی من کو» گلوله است و زندان.

صادقانه سخن گفتند و قانون شکنی های مأموران قانون را فاش ساختند، فروتنانه ظلم بر خویش را فراموش کردند و همگان را به یاری خانم زهرا رهنورد و آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی فرا خواندند.

در مقابل شهامت این عزیزان بزرگوار سر تعظیم فرود آورده و با اعلام حمایت از فراخوان آنان، از تمامی آزادی خواهان سراسر دنیا دعوت می کنم که از هیچ کوششی برای پی گیری آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران به ویژه خانم زهرا رهنورد و آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی دریغ نورزند.

از هم وطنان گرامی دعوت می کنم تا با تحریم انتخابات نمایشی مجلس شورای اسلامی که در دوازدهم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود، یک بار دیگر عدم مشروعیت رژیم جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دهند.

شیرین عبادی
۵ بهمن ۱۳۹۰



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024