جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 24.01.2012, 10:56



تجمع فعالان مدنی علیه سانسور ماهواره و اینترنت در مقابل اتحادیه بین المللی مخابرات درژنو

جمعی از فعالان مدنی ازشهرهای مختلف به ژنوآمدند تا همزمان با کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی در این شهر اعتراض خود را به سانسور اینترنتی و اختلال ماهواره ای توسط دولت ایران بیان کنند.

دانشجویان وجوانان ایرانی خواستار اقدام حقوقی اتحادیه بین المللی مخابرات علیه دولت ایران شدند. همزمان با آغاز گردهمایی نظارتی سازمان ملل متحد با عنوان کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی، دبلیو آر سی،WRC (World Radiocommunication Conference) توسط اتحادیه بین المللی مخابرات در ژنو ، جمعی از جوانان و دانشجویان ایرانی خارج کشور تجمع ضد سانسور ماهواره واینترنت مقابل ساختمان این کنفرانس برگزار کردند.

تجمع کنندگان پلاکاردهایی را در دست داشتند که در آن خواستار پایان سانسور و ایجادپارازیت روی شبکه های ماهواره ای توسط دولت ایران هستند. در عکس هایی که توسط تجمع کنندگان و برای انتشار در اختیار کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران قرار داده شده است دیده می شود که شرکت کنندگان در این اجلاس و دیپلمات های حاضر در محل به اعتراض جمعی از ایران به وضعیت ناگوار سانسور اینترنتی و تحدیدجریان آزاد اطلاع رسانی توجه می کنند وحتی از پلاکاردهایی که در دست شرکت کنندگان است عکس می گیرند. (برخی از این عکس رها را در زیر مشاهده می کنید.)

در این تجمع اعتراضی که با مجوز وتوسط پلیس ژنو حفاظت می شد، شرکت کنندگان از اعضای این اتحادیه خواستند از همه ظرفیت های حقوقی خود در توقف پارازیت اندازی به رسانه های ماهوار های فارسی زبان و حذف سانسور در پروژه موسوم به اینترنت ملی استفاده نماید. این کنفرانس هر ۴ سال یکبار با حضور هیذت های نمایندگی از همه کشورهای عضو سازمان ملل برگزار و طبق لیست اعلام شده قرار است هیئتی به نمایندگی از دولت ایران وبه سرپرستی محمد کرم پور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ورئیس سازمان تنظیم مقررات در این اجلاس حضور یابد. این اجلاس که تا ۱۷ فوریه برگزار خواهد شد عالی ترین جایگاه تصمیم گیری در حوزه ارتباطات رادیویی سازمان ملل متحد به شمار می رود.

تجمع کنندگان به سانسور ومحدود کردن استفاده آزاد ازاینترنت و ایجاد اختلال در پخش برنامه های شبکه های ماهواره ای که جریان اطلاع رسانی را مختل می کند اعتراض می کننند- عکس ژنو (اختصاصی کمپین بین المللی حقوق بشردرایران)








 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024