جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 10.01.2012, 10:12


به گزارش خبرنگار بازتاب امروز، اکثر نمایندگان شاخص منتقد دولت اعم از اصولگرا و اصلاح طلب از سوی دولت رد صلاحیت شدند. از جمله علی مطهری خبر رد صلاحیتش برای انتخابات مجلس نهم از سوی هیات های اجرایی وزارت کشور را تایید کرد.

نماینده تهران در گفت وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه نامه اعلام نظر هیات های اجرایی وزارت کشور صبح امروز به منزل وی ارسال شده است، اظهار داشت: در نامه هیات​های اجرایی آمده است که بنده به استناد بند ۱ و ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات، صلاحیتم رد شده است.

به گفته وی، این دو بند مربوط به «اعتماد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهروری اسلامی ایران» و «ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه» است.

مطهری که از این موضع گیری وزارت کشور تعجب کرده بود در پاسخ به اینکه آیا به نتیجه اعلام شده اعتراض خواهید کرد یا نه، گفت: فعلا قصدی ندارم.

او که می​گفت صلاحیت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم، از سوی هیات​های اجرایی رد شده و این مساله باعث تعجب همه شده است، افزود: شنیده​ام که آقایان کاتوزیان و عباسپور را هم رد صلاحیت کرده​اند ولی با خود آنها صحبتی نداشته​ام.

علیخانی: مخالف دولت احمدی نژاد بودن هزینه دارد

قدرت الله علیخانی اعلام کرد که هنوز شایعاتی مبنی بر رد صلاحیتش توسط هیات اجرایی انتخابات به وی ابلاغ نشده و این موضوع را در حد شایعاتی قوی شنیده است.

وی در گفت و گو با بازتاب امروز گفت: طبیعی است که دولت احمدی نژاد دوست نداشته باشد که من نماینده مجلس باشم و هر تلاشی را هم در این باره انجام می دهد.

وی افزود: هیات اجرایی انتخابات را دولت تعیین می کند، فعلا هم حرف این است که هیات اجرایی امثال ما را رد صلاحیت کرده است.

علیخانی با بیان اینکه طبیعی است که هیات اجرایی دولت احمدی نژاد نگذارد مخالفینش به مجلس نهم راه یابند، گفت: مخالف دولت احمدی نژاد بودن هزینه دارد. هر چند هنوز این رد صلاحیت را خودشان به طور رسمی به من اعلام نکردند.

عدم احراز صلاحیت ۴۰ تن از نمایندگان فعلی مجلس؟

سایت قانون هم نوشت: پس از آنکه نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس نهم اعلام شد،‌ خبرهای رسیده به قانون حاکی از رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت حدود ۴۰ تن از نمایندگان فعلی مجلس است.

شنیده‌های خبرنگار پارلمانی ما حاکی از آن است که حدود ۴۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس که برای نهمین دوره از انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده بودند با رد صلاحیت هیات‌های اجرایی انتخابات مواجه شده‌اند.

محمدمهدی شهریاری نماینده بجنورد، انوشیروان محسنی بندپی نماینده چالوس، علی مطهری نماینده تهران،‌ حمیدرضا کاتوزیان نماینده تهران، فرهاد دلق‌پوش نماینده آستارا، داریوش قنبری نماینده ایلام، علیرضا محجوب نماینده تهران، علیرضا عباسپور تهرانی‌‌فرد نماینده تهران، ‌مجید نصیرپور نماینده سراب، حسن خسته‌بند نماینده بندرانزلی، مطورزاده نماینده خرمشهر، غلامحسین مسعودی ریحان نماینده ابهر و هریر، حسنی نماینده لارستان، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، ‌عباسعلی نورا نماینده زابل و قدرت‌الله علیخانی نماینده قزوین از جمله نمایندگانی هستند که زمزمه رد صلاحیت آنها شنیده شده است.

البته عده‌ای از این نمایندگان اعلام می‌کردند که تاکنون خبر رسمی مبنی بر رد صلاحیت خود نشنیده‌اند.

محمدرضا تابش، مصطفی کواکبیان و عبدالله کعبی نیز از اعضا فراکسیون خط امام هستند که شنیده می‌شود، تایید صلاحیت شده‌اند.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز نیز از روند تایید صلاحیت خود ابراز بی‌اطلاعی کرد.


قنبری:زنگ زدند بیا و خودت نامه رد صلاحیت را بگیر

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس در گفتگو با "بازتاب" با بیان این که تنها با یک تماس تلفنی به وی گفته شده که رد صلاحیت شده است ، گفت: یک نفر زنگ زد گفت بیا نامه رد صلاحیتت را بگیر.

وی با بیان این که این روش، روش معمولی برای اعلام دلایل رد صلاحیت نیست، افزود: باید دید هیات اجرایی چه استنادی برای این نوع رد صلاحیت فله ای دارد.

قنبری افزود: آقایان در تماس تلفنی دلیل روشنی را برای رد صلاحیت من و بسیاری از همکاران اعلام نکردند.

وی موضع گیری های رسمی فراکسیون اقلیت را منوط به دریافت دلایل رد صلاحیت از سوی هیات اجرایی و جمع بندی آن دانست.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024