سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 08.12.2011, 6:22


نشریه چشم انداز ایران به مدیر مسئولی مهندس لطف الله میثمی لغو امتیاز شد.

طبق حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب نشریه چشم انداز ایران لغو امتیاز شد. این حکم که روز ۱۶ آذر طی نامه‌ای از سوی وزارت ارشاد به نشریه چشم انداز ایران ابلاغ شده ظاهرا در تاریخ ۲ آذر صادر شده و در تاریخ ۱۳ آذر به اداره ارشاد رسیده است.

اداره ارشاد ضمن ابلاغ حکم دادگاه وضمن نامه‌ای مبنی بر لغو امتیاز به بند ۲۹ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات توجه داده که طبق این بند انتشار مذاکرات محرمانه مجلس یا دادگاه ها موجب تعزیر خواهد بود.

هم چنین بر اساس همین حکم مهندس لطف الله میثمی مدیر مسئول چشم انداز ایران به مدت ۵ سال محروم از هرگونه فعالیت مطبوعاتی و عضویت در سازمان‌ها و گروه‌هاست.

شایان ذکر است این دادگاه به طور غیابی در شهریور ماه و بدون حضور متهم و وکیل مدافع و حتی بدون اطلاع آنها تشکیل شده است! گویا قرار بوده که تعطیلی نشریه در مهر ماه صورت گیرد که به آذر ماه افتاده است.

مهندس لطف الله میثمی از مبارزان پر سابقه در رژیم سابق است که یک دست و دو چشم خود را در مبارزه از دست داده و سالها نیز در زندان بوده است.

مهندس میثمی سابقه بازداشت و تحمل زندان پس از انقلاب را نیز در کارنامه خود دارد. اخیرا نیز از سفر مهندس میثمی به مالزی برای سخنرانی در مراسم عاشورا ممانعت شد و ضمن توقیف پاسپورت؛ ممنوع الخروج اعلام شد.


نامه مهندس لطف‌الله میثمی مدیر مسئول نشریه چشم انداز ایران


به نام مهربان ترین مهربانان

بدینوسیله به اطلاع هموطنان بویژه خوانندگان عزیز نشریه چشم انداز ایران می رساند که دیروز ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۰ در ساعت 14 نامه ای فوری از اداره حقوقی وزارت ارشاد در دفتر نشریه دریافت کردم که نشریه چشم انداز ایران در ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به لغو امتیاز و لطف الله میثمی به ممنوعیت فعالیت مطبوعاتی و حزبی وعضویت در گروه ها و سازمان ها به مدت ۵ سال محکوم شده است.

گفتنی است اینجانب نه به دادگاه انقلاب احضار و نه تفهیم اتهام شده ام و نه از دادگاه بدوی و تجدید نظر آن خبری داشته ام و نه در دادگاهی حضور یافته ام و نه فرصتی برای اعتراض به حکم دادگاه داشته ام و نه از چنین حکمی معاونت مطبوعاتی و یا هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد اطلاع داشت.

این جانب حق پیگیری و پی جویی این حکم را برای خود محفوظ میدارم و امیدوارم اجرای این حکم متوقف شود. چرا که هیچ یک از مراحل قانونی دادگاه طی نشده است.

صاحب امتیاز و مدیرمسئول دوماهنامه چشم انداز ایران
لطف الله میثمی
۱۷ آذر ۱۳۹۰



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024