جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 01.12.2011, 14:00


ایران امروز: دادستان کل آلمان می‌گوید ایران در صدد بوده در صورت حمله نظامی آمریکا به این کشور، مراکز و تاسیسات متعلق به آمریکا در خاک آلمان را هدف قرار دهد. بنابر گفته دادستان آلمان، پلیس این کشور در حال تحقیق درباره یک مورد مشکوک هستند.

هارالد رنگه دادستان کل آلمان پنج‌شنبه (۱۰ آذر/ ۱ دسامبر) در شهر کارلسروهه گفت، در حال تحقیق درباره احتمال حمله ایران به نیروهای نظامی آمریکا در خاک آلمان است.

به گفته دادستانی آلمان این ظن وجود دارد در صورتی که آمریکا به ایران حمله کند، تهران تاسیسات نظامی ارتس آمریکا در خاک آلمان را هدف قرار خواهد داد.

دادستان کل آلمان افزود، ما تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده‌ایم و در حال انجام اقدام‌هایی در این باره هستیم.

در عین حال «یورگ تسیرکه» رئیس اداره جنایی فدرال آلمان تاکید کرد در حال حاضر خطر فوری از این بابت وجود ندارد.

دادستان کل و رئیس اداره جنایی فدرال آلمان جزئیایی بیشتری در این باره در اختیار رسانه‌ها قرار ندادند.

پیش از این روزنامه پرتیراژ آلمانی «بیلد» گزارش داده بود رژیم ایران می‌خواهد در صورت حمله آمریکا به این کشور فرودگاه نظامی آمریکا در خاک آلمان را هدف قرار دهد تا از این طریق امکانات تدارکاتی و لجستیکی ارتش آمریکا را مختل کند.

ارتش آمریکا در رامشتاین - در ایالت رایلند فالس آلمان - یک پایگاه نظامی در اختیار دارد که بزرگترین پایگاه ارتش آمریکا در خارج از خاک آمریکاست. بخش بزرگی از تدارکات جنگی ارتش آمریکا برای افغنستان و عراق از طریق این پایگاه نظامی صورت می‌گیرد. بزرگترین بیمارستان ارتش آمریکا - لنداشتول - هم در نزدیکی همین پایگاه قرار دارد.

دادستانی آلمان احتمال عملیات جاسوسی با هدف خرابکارانه را تحت بررسی دارد. بنابراین گزارش گویا یک تاجر آلمانی تماس‌های مخفیانه‌ای با سفارت جمهوری اسلامی در برلین برقرار کرده است. روز دوم نوامبر محل سکونت این فرد مورد بازرسی قرار گرفته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024