سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 19.11.2011, 21:36


الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد به دویچه وله گفت، پس از اعلام دادستانی به وزارت ارشاد روزنامه اعتماد به اتهام "نشر اکاذیب" به مدت دو ماه توقیف شد. به گفته آقای حضرتی گفت‌و‌گو با جوانفکر از دلایل توقیف روزنامه است.

روزنامه اعتماد به مدت دو ماه توقیف شده است. الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد به دویچه وله گفت: «امروز ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه به من زنگ زدند و اعلام کردند روزنامه اعتماد به مدت دو ماه توقیف شده است.»

آقای حضرتی درباره این که چه مرجعی توقیف روزنامه را اعلام کرده توضیح داد: «دادستانی به وزیر ارشاد اعلام کرده است و بعد هم از وزارت ارشاد به ما اعلام کرد روزنامه توقیف شده است.»

آقای حضرتی همچنین درباره علت توقیف روزنامه اعتماد به دویچه وله گفت: «متن توقیف روزنامه را فرستاده‌اند ولی هنوز به دست ما نرسیده است. شفاهی گفتند روزنامه به علت "نشر اکاذیب" توقیف شده است. به مورد خاصی اشاره نکردند اما فکر می‌کنم به دلیل مصاحبه با آقای جوانفکر و شاید به علت تیتر پنج‌شنبه روزنامه درباره آقای موسوی و آقای کروبی روزنامه توقیف شده باشد.»

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۰، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گو با روزنامه اعتماد به دفاع از عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد و اطرافیان او در برابر اتهامات اصولگرایان پرداخته بود.

روز پنجشنبه نیز اعتماد با در گزارشی با عنوان "تشريح وضعيت موسوی و كروبی در سازمان ملل"، اظهارات محمدجواد لاریجانی را چاپ کرده بود که در آن وی ادعا کرده آقایان موسوی و کروبی با "دستور قضايی و محاكمه در حصر خانگی" قرار گرفته‌اند.



گزارش خبرگزاری ایلنا درباره توقیف اعتماد

ایلنا: روزنامه اعتماد با حكم هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

بهروز بهزادی، سردبیر اعتماد در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر افزود: بر اساس نامه‌ای كه هیات نظارت بر مطبوعات برای ما ارسال كرده است این هیات در جلسه‌ای مورخ 10.12.88 گزارش تخلف روزنامه اعتماد را بررسی و اعلام كرده است كه این روزنامه بر اساس قانون 6 مطبوعات دچار تخلف شده است و این هیات ضمن توقیف روزنامه مراتب را به مرجع صلاحیت‌دار یعنی معاونت دادستانی عمومی تهران ارجاع داده است.

بهزادی با اشاره به وضعیت فعلی روزنامه گفت: بر اساس این حكم روزنامه اعتماد از فردا منتشر نمی‌شود و قرار است جلسه‌ای را با الیاس حضرتی برگزار كنیم تا وضعیت روزنامه بررسی شود.

گفتنی است در تصمیم دیگری از سوی هیات نظارت بر مطبوعات هفته‌نامه” ایراندخت“ به صاحب امتیازی مجمع اسلامی بانوان لغو امتیاز شد.


گفت‌وگوی الیاس حضرتی با خبرگزاری مهر

الیاس حضرتی گفت: «روزنامه اعتماد به دلیل چاپ گفت‌وگویی با علی‌اکبر جوانفکر توقیف شد.»

مدیرمسئول روزنامه اعتماد ضمن تایید این خبر گفت: «شنبه شب ۲۸ آبان به ما اعلام شد روزنامه به دلیل چاپ گفت‌وگویی با علی‌اکبر جوانفکر سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران و همچنین مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور توقیف موقت شده است.»

وی ادامه داد: «دیشب ما به چاپخانه اعلام کردیم که روزنامه را چاپ نکند و امروز هم روی کیوسک نبودیم.»

این فعال رسانه‌ای در توضیح گفت‌وگویی که باعث تعطیلی اعتماد شده، بیان کرد: «ما بخش‌هایی از آن گفت‌وگو را حذف کرده بودیم، ولی تا همین حد هم مورد قبول واقع نشده است.»

حضرتی افزود: «ای کاش به جای تعطیلی رسانه‌ها با مسئولان آن‌ها برخورد می‌کردند. ای کاش از من توضیح می‌خواستند نه اینکه روزنامه را تعطیل کنند و کاری نمی‌کردند که دیشب همکاران ما با چشم گریان از روزنامه بروند و بار دیگر ماجرای بیکاری آن‌ها از سر گرفته شود.»

این روزنامه پیش از این دهم اسفند ۱۳۸۸ نیز به دستور هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف موقت شده بود که علت توقیف «تخلف از حدود مطبوعات» و تکرار و اصرار بر تخلفات قانونی اعلام شده بود، ولی اعتماد خردادماه سال جاری بار دیگر منتشر شد و حال پس از ۵ ماه باردیگر توقیف موقت شده است.

توقیف‌های موقت روزنامه‌ها غالبا مدت زمان دو ماهه دارد.





 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024