چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 10.11.2011, 10:44


ایران را در معرض حمله نظامی قرار ندهید!
هشدار به حکومت جمهوری اسلامی


گزارش جدید آژانس انرژی اتمی‌ مبنی بر اهداف نظامی برنامهٔ هسته ای جمهوری اسلامی بار دیگر نشان می دهد که حکومتگران کماکان از اجرای تعهدات بین اللملی خود سرباز می زنند و با بکار بردن لحنی تهدید آمیز نسبت به کشورهای منطقه و جهان، شک و تردید جامعه جهانی را نسبت به اهداف نظامی برنامه غنی سازی تقویت و تشدید می کنند. توانایی هسته ای برای رهبران جمهوری اسلامی، وسیله ای شده است تا سیاست ماجراجویانه خود را در منطقه و جهان پیش برند و توجیه مضاعفی نیز برای سرکوب مخالفان بیابند. طی این سال ها آنچه ار این سیاست نصیب مردم ایران شده، تحریم های اقتصادی، انزوای سیاسی ایران و از همه خطرناکتر شبح حمله نظامی به کشور ماست.

امروز آشکار شده که شعار «حق مسلم» چیزی جز به بازی گرفتن احساسات ملی گرایانه مردم ایران نبوده است. غیراقتصادی بودن پروژه غنی سازی برای تولید انرژی هم برملا گردیده است و دیگر مقامات جمهوری اسلامی و حامیان آشکار برنامه هسته‌ای هم صحبتی از غنی سازی برای تو لید سوخت نمیکنند. حتی برخی بروشنی از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای یا توانایی آن استقبال میکنند. غافل از این که از دیدگاه موقعیت استراتژیك ایران در منطقه و جهان، این امر، در كنار سیاست منطقه‌ای حكومت در دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی، جز برانگیختن واكنش دولت های عربی و آغاز چرخه جدیدی از رقابت‌های تسلیحاتی در منطقه نتیجه دیکری نخواهد داشت.

این رقابت تسلیحاتی ‌موقعیت طبیعی و تاریخی ایران در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه را نیز تنزل میدهد و به جای آن كه جغرافیای سیاسی، منابع طبیعی و انسانی معیار های اصلی برتری یك كشور در منطقه باشد، داشتن سلاح هسته‌ای معیار قرار خواهد گرفت.چنین روندی كشورهای كوچك خلیج فارس و همسایگان ایران را، هم سطح ایران خواهد كرد و ایران را دشمن استراتژیك آنان. از همین منظرتلاش جمهوری اسلامی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در شرایط كنونی اعلام دشمنی استراتژیك با آمریكا و متحدانش است كه خطرات غیرقابل وصفی را برای ایران ببار خواهد آورد. جمهوری اسلامی در صورت موفقیت در اجرای برنامه هسته ای نیز، آینده ای چون کره شمالی را به مردم ایران تحمیل خواهند کرد.

ما خواهان خاور میانه‌ای عاری از سلاح های هسته ای هستیم ولی سیاست های حکومت اسلامی با تنش افرینی در منطقه و خواست محو اسراییل از روی نقشه جهان نه تنها کمکی به تحقق این هدف نمی‌کند بلکه زمینه گسترش تسلیحات اتمی را نیز در خاور میانه فراهم می‌آورد.

جمهوری اسلامی از بدو تاسیس خود برای مردم ایران دشمن سازی کرده و با رفتار خود کشور‌هایی‌ نظیر آمریکا و اسرائیل را که هیچ گونه منازعه ارضی یا نظامی با ایران ندارند به هراس انداخته است. این بار نیز با کوشش برای دستیابی به سلاح هسته ای ممکن است جنگی با دشمنان خود ساخته را به مردم ایران تحمیل کند. مردم ایرانی‌ که نمایندگانشان می‌بایست در کنار کشور‌هایی‌ نظیر اندونزی، ترکیه، ارژانتین، برزیل و کره در جمع بیست کشور ثروتمند در مدیریت جهان شرکت کنند، در انزوایی سیاسی، زیر تحریم‌های اقتصادی با نگرانی از تحریم و بمب به آینده ای نا معلوم چشم دوخته اند. مسبب چنین وضعیتی فقط جمهوری اسلامی است. کارنامه جمهوری اسلامی این احتمال را تقویت می کند که حاکمان نه تنها به آسانی منافع ملی ایران را فدا می کنند، بلکه به خاطر حفظ حاکمیت استبدادی و اهداف مسلکی خود از تحمیل جنگی خانمانسوز به مردم هم ابایی ندارد. کشمکش های سیاسی برگرد پرونده هسته ای روشن کرده است که جمهوری اسلامی مسئول اصلی بن بست مذاکرات است و به جای همکاری با جامعه بین المللی وآشتی با دنیای مدرن که منجر به همکاری و ثبات در منطقه و جهان می شود، راه مقابله و تنش آفرینی را برگزیده است.

براین اساس سازمان جمهوری خواهان ایران مسئولیت خسارات و زیان های انسانی و مادی ناشی از تحریم و زمینه سازی حمله نظامی را به عهده مقامات جمهوری اسلامی می داند و به آنان هشدار می دهد که هنوز فرصت برای بازگشت وجود دارد. این فرصتی نیز برای همه نیروهای سیاسی ایران است که به صورت شفاف مخالفت خود را با ادامه غنی سازی و تنش آفرینی های حکومت اعلام کنند و هرچه درتوان دارند درخدمت جلوگیری از برافروخته شدن آتش جنگ به کار گیرند.

ما پیوسته مخالفت خود را با هرگونه حمله نظامی به ایران اعلام کرده ایم ولی امروز سخن نه از "ابراز برائت" بلکه بحث از سیاستی است که منتقدان و مخالفان دمکراسی خواهِ جمهوری اسلامی می توانند در حد توان خود برای جلوگیری از تنش نظامی و وقوع جنگ در پیش گیرند. از دیدگاه ما این سیاست آگاه کردن مردم ایران و فشار بر جمهوری اسلامی برای توقف غنی سازی، اجرای پروتکل الحاقی و پذیرش فطعنامه های شورای امنیت است. ما دامن زدن به فضای جنگ و تهدید نظامی از سوی دولت اسراییل را محکوم میکنیم و از دولتهای بزرگ میخواهیم کوشش های خود را برای یافتن راه حل های سیاسی و دیپلماتیک و تحریم های اقتصادی هدفمند ادامه دهند. ما دولت جمهوری اسلامی به ادامه مذاکره بی‌قید وشرط با نمایندگان اتحادیه اروپا فرامی‌خوانیم.

۹ نوامبر ۲۰۱۱
سازمان جمهوریخواهان ایران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024